اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807154109312000

رژیم کتو چیست؟

کد: 139807154109312000

http://bit.ly/2AOfM9U

، (اخبار رسمی): سایت‌های خارجی که طرفدار این رژیم هستند به استفاده از چربی در میزان زیاد و کاهش کربوهیدرات و پروتئین توصیه کرده‌اند. اما آیا چنین رژیمی امکان پذیر است یا خیر؟

رژیم کتو چیست؟
رژیم کتو چیست؟

سایت‌های مطرح رژیم لاغری در ایران تنها مقاله‌های خارجی را ترجمه و در سایت‌های خود قرار داده‌اند. بعضی از سایت پا را فراتر گذاشته و غذاهایی که در ایران مصرف نمی‌شوند را توصیه کرده‌اند. اما مشخص نیست که این روش مفید است یا نه؟ برای افرادی که صبح‌ها به خوردن نان و پنیر عادت دارند خوردن یک کاسه ماست یا  آواکادو ممکن است جالب نباشد.

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط ۵۰ موسسه بین المللی رژیم کتو برای کاهش وزن، سلامتی بدن و بیماری‌های عصبی بسیار مفید است. بعضی از پزشکان اذعان می‌کنند که این رژیم برای کاهش چربی بدن بدون آنکه گرسنگی را حس کرد مفید است و بعضی از نتایج نشان می‌دهد که بر روی دیابت نوع ۲ نیز مفید است.

در ادامه رژیم کتو  و اینکه آیا برای ایرانی‌ها مفید هست یا خیر بررسی شده است.

رژیم کتوژنیک: این رژیم به  استفاده از کربوهیدرات به پایین‌ترین میزان خود و چربی به بالاترین میزان خود در طول روز توصیه می‌کند تا چربی‌های بدن که مفید نیستند، بسوزند.

رژیم کتو چیست؟

کتو به زبان ساده، رژیمی است که بر اساس چربی بالا و کربوهیدرات پایین بنا شده است.

نحوه عملکرد رژیم کتو

زمانی که استفاده از کربوهیدرات به کمترین میزان خود در روز برسد بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود در نبود گلوکز از چربی‌های بدن استفاده می‌کند. در واقع شعار اصلی رژیم کتو با چربی‌های مفید، چربی‌های زائد خود را آب کنید، است.

از راه‌های دیگر برای استفاده کردن از چربی‌های بدن به عنوان سوخت، می‌توان به روزه داری‌های بالای ۱۶ ساعت و ورزش‌های سنگین هوازی اشاره کرد.

مزایای اصلی رژیم کتو به شرح زیر است:

۱- سوزاندن چربی‌های زائد با مصرف چربی‌های مفید

۲- کاهش احساس گرسنگی: در رژیم کتو، کتونز جایگزین هورمون گرلین که هورمون گرسنگی است می‌شود و احساس سیری در فرد وجود دارد

3- تولید کردن سوخت اصلی مغز: رژیم کیتوژنیک سوخت اصلی مغز انسان که کتونژ نام دارد را تولید می‌کند. این انرژی ۲۰ درصد قوی‌تر از انرژی است که توسط کربوهیدرات‌های دریافتی بدن تولید می‌شود. نکته جالب این است که ۶۰ درصد مغز انسان از چربی است، پس برای سوخت  خود به چربی نیاز دارد. استفاده از چربی‌های مفید در این رژیم باعث می‌شود میزان عملکرد مغز بالاتر رود.

4- داشتن انرژی بیشتر: در بیشتر رژیم‌های غذایی خستگی و عصبی بودن بسیار شایع است اما در این رژیم با استفاده از کتونز این مشکلات برای فرد به وجود نخواهد آمد.

5- خوردنی‌های عصبی: بعد از دو هفته رژیم سخت و طاقت‌فرسا احتمال خوردنی‌های عصبی زیاد است رژیم کیتو این مشکل را با خوردن چربی‌های سالم حل کرده است.

در رژیم کیتو چه چیزی باید خورد و چه چیز نباید خورد؟

میزان استفاده کردن از  کربوهیدرات در روز باید به کمترین میزان خود برسد اما اینکه چه موادی باید مصرف کرد در ادامه آمده است.

چربی‌ها: این مواد کمترین کربوهیدرات را دارند. از ماهی، گوشت، تخم مرغ، سبزیجات و روغن‌های طبیعی مانند زیتون می‌توان برای دریافت چربی‌ها استفاده کرد.

پاستا، میوه، سیب زمینی و  شکلات را در طول رژیم نباید مصرف کرد.

نوشیدنی:  چای ،قهوه و آب هیچ کربوهیدراتی در خود ندارند. از خوردن دمنوش‌ها باید جلوگیری کرد.

گوشت:  اگر چه گوشت بیشتر برای رژیم‌های پر پروتئین استفاده می‌شود ولی در این رژیم هم می‌توان از آن به اندازه کافی استفاده کرد.

ماهی: ماهی با داشتن چربی‌های امگا ۳ و 9 بهترین منبع برای رژیم کتو است.

تخم مرغ: از بهترین منابع برای رژیم کتو تخم مرغ است. بعضی از متخصصان استفاده از تخم مرغ را بلامانع می‌دانند و اجازه خوردن 36 عدد را در روز داده‌اند اما به دلیل تاثیر گذاری زیاد در کلسترول از خوردن زیاد آن باید جدا خوداری کرد.

روغن‌های طبیعی: از روغن‌های طبیعی به میزان مناسب مصرف کرد اما از خوردن سس‌های پر چرب خودداری شود.

کره، شیر، ماست: این مواد بسیار موثر هستند ولی باید توجه داشت که در هر ۱۰۰ گرم شیر ۱۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد پس در خوردن آن زیاده روی نباید کرد.

آجیل: آجیل‌ها به غیر از بادام هندی که کربوهیدرات آن بسیار بالا است برای رژیم کتو مناسب هستند که باید به اندازه مورد نیاز مصرف شود.

میوه: یکی از مواردی که در رژیم کتو بسیار خطرناک و منجر به چاقی خواهد شد میوه‌ها هستند. تنها توت فرنگی یا بلوبری را می‌توان در این رژیم استفاده کرد

شاید استفاده از این رژیم سخت به نظر رسد، اما با چند کار ساده می‌توان از این رژیم بهره برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی