اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806094001112000

کم کردن چربی‌های دور باسن و ران در هفت روز

کد: 139806094001112000

http://bit.ly/2ZCHIYA

، (اخبار رسمی): در این مقاله به یکی از اصلی ترین دغدغه‌های خانم‌ها که داشتن باسن بزرگ و ران‌های بزرگ است پرداخته شده است. همچنین چگونگی کم کردن چربی‌های دور باسن و ران که به صورت سلولیز انباشته شده، بررسی شده است.

کم کردن چربی های دور باسن و ران در هفت روز
کم کردن چربی‌های دور باسن و ران در هفت روز

بدن دارای سه نوع  اکتومرف، اندومرف و مزومرف است که در ادامه نوع مزومرف بررسی شده است.

گروه مزومرف

گروه MESOMORPH بدنی تقریبا ورزشکاری دارند و بدن آنها نسبت به دو گروه دیگر به ورزش سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. بنابراین به راحتی می‌توانند وزن کم کنند و مثل آب خوردن هم می‌توانند وزن اضافه کنند.

هدف از تمرینات ورزشی کاهش چربی‌های بدن به خصوص در قسمت‌های باسن و ران و همزمان اضافه کردن عضله در این قسمت‌ها است که فرم زیبا پیدا کند. 

تغذیه چگونه است؟

بدن برای انجام تمرینات ورزشی نیاز به انرژی دارد. پس مهمترین کاری که باید انجام داد ایجاد یک تعادل میان فعالیت خود و میزان دریافتی کالری است.

باید سعی کرد در سه وعده اصلی خود از سه گروه چربی، کربو هیدرات و پروتئین‌ها دریافت کرد.

باید مواد مغذی و سالم را انتخاب کرد و میان وعده‌های سبک مابین وعده‌های اصلی هم داشت که به روند کاهش چربی و حفظ انسولین خون کمک شایانی خواهد کرد.

کربو هیدرات دریافتی 

بیشترین کربو هیدراتی که باید دریافت کرد در زمان صبحانه و بعد از تمرینات ورزشی است. زیرا بدن برای بازسازی نیاز به کربوهیدرات دارد و اگر به میزان مناسب دریافت نشود از طریق چربی‌های غیر مفید همچون شکلات، دریافت خواهد شد که چاقی‌های بد فرم به دنبال خواهد داشت.

کربو هیدرات بعد از تمرین چه در روز باشد و چه در شب باید متناسب با تمرینات باشد در غیر اینصورت چاقی را به همراه دارد.

بهترین کربو هیدرات برای این دو وعده کربو هیدراتی هستند که شاخص گلاسمیک پایین دارند. همچون میوه جات، سبزیجات، غلات و نان‌های غنی شده.

تمرینات ورزشی 

تمرینات منظم هوازی در هفته نه تنها اجازه جذب چربی‌های اضافی را به بدن نمی‌دهد بلکه باعث کاهش سریع تر چربی‌های بدن خواهد شد. بهترین تمریناتی که می‌توان انجام داد تا سریعتر چربی‌ها در قسمت‌های باسن و ران نابود شود به شرح زیر است:

  • تمرینات مقاومتی 3 روز در هفته
  • تمرینات هوازی سریع 3 روز در هفته
  • پیاده روی قدرتی 5 بار در هفته
  • استراحت یک تا دو روز

تمرینات مقاومتی

از آنجا که بدن سریع عضله می‌سازد نباید به گونه‌ای ورزش کرد که وزن اضافه شود.

برای اینکه بدن زیبا و خوش فرم  باشد باید سعی کرد از وزنه‌های سبک یا کش‌های مقاومتی استفاده شود و آنها را 20 تا 30 بار تکرار کرد. این حرکات در تعداد زیاد زده شود که از گرفتن حجم عضله اضافی جلوگیری کرد.

تمرینات HITT 

این تمرینات مناسب سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و اضا فه کردن همزمان عضله است. باید حرکات پا را زیاد اجرا کرد تا از حجیم سازی و عضله سازی بیش از حد جلوگیری شود.

تمرینات هوازی

در هفته باید سه نوع تمرین هوازی داشت، همچون سریع دویدن ۳۰ ثانیه و ۶۰ ثانیه راه رفتن معمولی که به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام شود که برای کاهش چربی‌های قسمت پایین بدن بسیار موثر است.

برای اینکه بتوان از انجام تمرینات هوازی لذت برد یک روز دویدن بروی تردمیل، یک روز دوچرخه سواری و روز سوم شنا باشد.

پیاده روی سریع

افرادی که بر روی تردمیل توانایی راه رفتن با سرعت ۷ تا ۹ کیلومتر را دارند به آن پیاده روی قدرتی یا Power walking می‌گویند. به پیاده روی اردکی نیز معروف است.  در این نوع راه رفتن اعضای اصلی همانند ران و باسن درگیر است. ۳۰ تا ۶۰ دقیقه معمولا شکم خالی انجام شود.

استراحت

در هفته حداقل باید یک یا دو روز استراحت داشت تا بدن بتواند خود را دوباره بازسازی کند. در روزهایی که تمرین انجام می‌شود عضله ساخته نمی‌شود بلکه در روزهای استراحت ساخته می‌شود. به دلیل آن که بدن در این مدت خودش را بازسازی می‌کند.

وزنه زدن باعث ساخت عضله می‌شود و همزمان می‌توان چربی کم کرد اما این زمانی میسر خواهد شد که تمرینات هوازی در کنار دست آنها نیز باشد. نکته بعدی که بسیاری از خانم‌ها را رنج می‌دهد چربی در قسمت‌‌های بالا تنه همچون شانه، گردن و صورت است بعد از نوبت به قسمت پایینی و میانی بدن می‌رسد. با صبوری می‌توان به نتیجه دلخواه رسید. کاهش چربی مستلزم کاهش وزن است اما چون کاهش آن با ورزش در حال انجام است خطر افتادگی پوست ایجاد نخواهد شد.

افرادی که این برنامه را اجرا کنند ولی نتیجه‌ای نگیرند می‌توانند در ان تغییراتی ایجاد کنند؛ به عنوان مثال بیشتر هوازی کار کرد و کمتر وزنه یا تمرینات HITT  انجام داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی