اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808064168612000

رژیم لاغری سریع انفجاری چیست؟

کد: 139808064168612000

http://bit.ly/2X20hpd

، (اخبار رسمی): با وجود غذاهای آماده و کم تحرکی، رژیم لاغری سریع در این دوره زمانه بسیار سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. برای لاغری باید زحمت کشید.

رژیم لاغری سریع انفجاری
رژیم لاغری سریع انفجاری چیست؟

باید برای لاغری روزهایی را با گرسنگی سر بر بالین بالش گذاشت یا حتی یک تا دو ساعت در باشگاه باید تمرین‌های هوازی انجام داد تا حداقل نیم کیلو یا کمتر کم کرد.  آیا راهی برای لاغر شدن سریع وجود ندارد؟

گاهی اوقات برای اینکه بتوان یک عادت در خود ایجاد کرد باید قدم‌های اولیه را آهسته‌تر برداشت این کار دقیقاً در رژیم لاغری سریع بسیار موثر و مفید است. پس به جای آن که دو ساعت در باشگاه بود و دائم غذاهای سالم همچون سبزیجات میوه خورد با چند کار ساده می‌توان سریع وزن کم کرد و به وزن ایده‌آل رسید.

آشامیدن آب قبل از هر وعده غذایی

این جمله زیاد شنیده شده است که اگر شخصی احساس گرسنگی کرد ابتدا باید یک لیوان آب بخورد تا گرسنگی او رفع شود. این جمله در 8۰ درصد موارد درست است. بیشتر گرسنگی‌ها ناشی از فشارهای عصبی است که در زندگی روزمره شخص با آنها برمی‌خورد. با آشامیدن یک لیوان آب، گرسنگی کاذب در اکثر موارد رفع خواهد شد.

اما از لحاظ علمی دو دلیل مهم وجود دارد که  در ادامه بیان می‌شود.

۱- بر اساس تحقیقات انجام شده ژورنال معروف obesity، افرادی که دو لیوان آب قبل از هر وعده غذایی خود می‌آشامند بیشتر از افرادی که آب نمی‌آشامند کم کرده بودند. با آشامیدن آب  معده پر می‌شود و احساس سیری زودرس در شخص ایجاد می‌شود. در کنار آن اشتها کنترل نیز خواهد شد.

2- تحقیقی دیگر نشان داد که دو لیوان آب که تقریباً نیم لیتر است باعث افزایش ۳۰ تا 4۰ درصدی متابولیسم در بدن خواهد شد. با آشامیدن دو لیوان آب قبل از وعده غذایی اصلی، سوخت  و ساز بدن افزایش می‌یابد و راحت‌تر غذای دریافتی را می سوزاند.

اگر چه کم کردن یک تا دو کیلو در روز کار سختی به نظر می‌رسد اما با این روش ساده می‌توانید وزن کم کرد و به وزن ایده‌ال  خود رسید.

حواستان به خودتان باشد

از اشتباهاتی که موجب زیاد خوردن در هر وعده می‌شود حواس پرتی است. بسیاری از افراد عادت دارند هنگام خوردن ناهار و شام به تماشای تلویزیون چک کردن موبایل صحبت با دیگران مشغول  شوند. این کارها موجب می‌شود احساس سیری نکنند و دوست داشته باشند بیشتر بخورند. ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که معده فرمان سیری را به مغز ارسال کند. پس توجه داشتن به خوردن موجب کم خوردن شخص و کاهش وزن خواهد شد.

افرادی که هنگام خوردن مشغول به تماشای تلویزیون، چک کردن موبایل یارانندگی هستند بیشتر می‌خورند و احتمال چاقی‌های موضعی در آنها زیاد خواهد بود.

کم کردن کالری دریافتی با انتخاب‌های منطقی

هنگام صحبت از رژیم لاغری همه ذهن‌ها به نخوردن طولانی مدت می‌رود. نیازی نیست خود را از همه چیز محروم کرد. باید انتخاب هوشمندانه داشت. به عنوان مثال بهتر است به جای دو عدد بیسکوییت یک عددسیب خورد که میزان چربی آن پایین ولی در قبال آن سیری بلندمدتی را به همراه خواهد آورد. به جای فست‌فودها، غذاهای خانگی کم چربی را جایگزین کرد. استفاده کردن از فیبرها  و سبزیجات برای سیری طولانی مدت و عملکرد دستگاه گوارش نیز توصیه می‌شود.

مصرف شکلات سیاه

شیرینی دشمن اصلی رژیم لاغری سریع است اما عامل موفقیت آن چیست؟ در مورد اکثر شیرینی‌جات و شکلات‌ها این گفته صحیح است اما در مورد شکلات سیاه این گفته برعکس است. شکلات سیاه یک کاتالیزور عالی برای کاهش وزن است اما دلیل آن چیست؟

در سال‌های گذشته، آزمایشی میان افراد بزرگسال در دانمارک انجام شده بود. این افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول صبح شکلات تلخ میل کردند و گروه دوم شکلات شیری دریافت کردند و بعد از چند ساعت پیتزا را به عنوان نهار به آنها دادند. گروه اول میل به خوردن آن نداشتند ولی گروه دوم به شدت گشنه و میل زیاد به خوردن آن داشتند.

علت استفاده را شکلات تلخ:

شکلات تلخ به دلیل داشتن مواد موثر برای جلوگیری کردن از افت شدید قند در دراز مدت، برای رژیم لاغری سریع و موثر است.

فعالیت داشته باشید

فعالیت کردن به معنای رفتن به باشگاه و دویدن روی تردمیل یا وزنه زدن نیست. فعالیت‌های زیادی هستند که می‌توان جایگزین باشگاه رفتن کرد. مهمترین فعالیت‌ها پیاده‌روی، تمیز کردن خانه و باغبانی است. اگر شخصی شاغل است و مدت زمان زیادی را در روز بدون تحرک سپری می‌کند، با چند کار ساده می‌توان تحرک برای بدن خود ایجاد کرد که عبارتند از:

باید سعی کرد ماشین خود را دورتر از محل کار خود پارک کرد تا مقداری راه رفت. باید از پله‌ها به هنگام رفت و آمد خود استفاده کرد. با رعایت این موارد به راحتی می‌توان وزن کم کرد.

تعداد قدم‌های توصیه شده برای هر نفر در روز ۱۰ هزار گام است که معادل یک ساعت و نیم پیاده‌روی، نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه دویدن است.

زیاد بخورید

گرسنگی‌های غیر اصولی موجب می‌شود بدن به حالت گرسنگی رود و در این حالت به جای وزن کم کردن اضافه شود. بهتر است کیفیت کالری دریافتی خود را تغییر داد. همانطور که در موارد بالا اشاره شد کالری‌های دریافتی را هوشمندانه انتخاب کرد تا سریع‌تر به وزن ایده آل رسید.

مصرف نکردن مواد مغذی همچون پروتئین‌ها موجب نابودی عضلات بدن و  شل شدن پوست خواهد شد. کالری‌های خود در را هوشمندانه در روز اتخاب کرد.

کالری دریافتی نباید کمتر از ۱۲۰۰ کالری باشد؛ زیرا بدن در این حالت احساس گرسنگی کرده و شروع به نابودی سلول‌های سالم می‌کند استرس در این حالت  بسیار زیاد می‌شود و نهایتاً به خوردنی‌های عصبی منجر می‌شود.

بشقاب غذا را کوچک کنید

یک قانون نانوشته می‌گوید اگر ظرف بزرگ‌تر باشد شخص بیشتر خواهد خورد. براساس آزمایشات انجام شده اگر در ظرف بزرگ غذا میل شود، ۲۹ درصد احتمال زیاد خوردن وجود دارد. پس باید حواس خود را به ظروفی که استفاده می‌شود جلب کرد.

۷۲ پژوهش نشان می‌دهد میزان دریافت کالری در ظروف بزرگ‌تر بیشتر از ظروف کوچک‌تر است. در پژوهش انجام شده در میان مردم آمریکا مشخص شد اگر غذاهایی که مردم در ظروف بزرگ در فست فودها و رستوران‌ها میل می‌کنند را در ظروف کوچک‌تر بخوردند ۵۷۲ کالری کمتری دریافت می‌کنند. هر چه ظرف کوچک‌تر باشد میل به خوردن در شخص کمتر است پس وعده‌های اصلی خود را باید در ظروف کوچک‌ترمیل کرد تا با رژیم لاغری سریع به نتیجه دلخواه رسید.

خواب ناکافی باعث افزایش احساس خستگی و گرسنگی در طول روز می‌شود و نهایتا منجر به دریافت کالری اضافی خواهد شد. در آخر هم شخص اضافه وزن پیدا خواهد کرد. از لحاظ علمی ثابت شده است افرادی که کمتر از شش ساعت خواب دارند معمولاً در یکی از وعده‌های‌شان ۹۰ درصد آن چه را که باید در  طول روز دریافت کنند را  در یک وعده دریافت می‌کنند. به عنوان مثال شخصی ۳۰ ساله که به ۲ هزار و ۴۰۰ کالری در روز نیاز دارد، با نداشتن خواب کافی می‌تواند در وعده ناهار ۲ هزار و ۱۶۰ کالری را دریافت کند که چاقی موضعی همچون شکمی و باسن را به دنبال خواهد داشت.

میزان ساعت خواب افراد بستگی به مکان و سن آنهاست که به هفت تا ۹ ساعت توصیه شده است. خواب کافی یکی از عوامل کلیدی در رژیم لاغری سریع است که به وسیله آن می‌توان سریع‌تر به وزن ایده آل خود رسید.

در جای مشخص غذا میل کنید

داشتن مکانی مناسب و مشخص یکی از بهترین راه‌های کم  خوردن است. بر اساس پژوهش‌های جدید وزن افرادی که جای مشخصی برای خوردن نداشتند بیشتر از اشخاصی که در جای مشخص غذای خود را میل کرده بودند اضافه شده بود.

باید سعی کرد در مکانی مناسب و در ساعات مشخص وعده‌های اصلی خود را دریافت کرد.

به  فکر لباس‌های تنگ‌تر باشید

از راه‌هایی که می‌توان سریع وزن کم کرد؛ داشتن هدف‌های مشخص و قابل ملموس است. به عنوان نمونه اگر سایز شخصی ۵۲ است و لباسی خریده که سایز آن ۵۰ باشد. این عمل می‌تواند به او کمک کند که پایبند به رژیم لاغری باشد تا سریع‌تر وزن کم کند و به آرزوی همیشگی خود، پوشیدن لباسی با سایز 50 برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی