اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803183742111817

بررسی انواع تابلو راهنما و کاربردهای مختلف آن

کد: 139803183742111817

http://bit.ly/2MBxjuX

، تهران , (اخبار رسمی): تابلو راهنما کاربردهای بسیاری دارد و در اماکن و محیط‌های مختلفی مانند خیابان‌ها، ساختمان‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، اماکن عمومی مانند ایستگاه‌های مترو، بیمارستان‌ها، اداره‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از نصب تابلو راهنما کمک و راهنمایی مردم است.

تابلو راهنما
بررسی انواع تابلو راهنما و کاربردهای مختلف آن

وقتی افراد به مکان‌ها و فضای‌های بزرگی مانند فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ترمینال، ساختمان‌های اداری و تجاری می‌روند با توجه به وجود بخش‌های مختلف و اتاق‌های متنوع و .... ممکن است دچار سردرگمی شوند و نتوانند مکان مورد نظر خود را پیدا کنند به همین خاطر یا مجبور می‌شوند از سایر مراجعین سوال بپرسند و یا به بخش اطلاعات مراجعه کرده تا بتواند به مکان مورد نظر خود بروند.

این مسئله باعث اتلاف وقت و کلافگی مراجعه کننده می‌شود که برای جلوگیری از آن و بر اساس گسترش تجهیزات و علم و دانش تابلو راهنما ساخته شده که با نصب این تابلوها در مکان‌های مورد نظر مشکلات مراجعه کنندگان رفع خواهد شد. این تابلوهای راهنما معمولا بر روی دیوار، ابتدای ورودی‌ها، سر در واحدها، قسمت لابی و در بخش‌های متعددی از راهروها یا سالن‌ها نصب می‌شوند.  در ادامه توضیحاتی در مورد انواع تابلو راهنما، قیمت تابلو راهنما و کابرد تابلو راهنما ارائه شده است.

انواع تابلو راهنما

تابلو راهنما به دو دسته محیطی و سالنی تقسیم می‌شود. تابلوهای سالنی برای تابلو اعلانات، تابلو راهنمای دو طرفه، تابلو راهنمای ایستاده، استند تبلیغاتی، تابلو راهنمای سر درب و ... کاربرد دارند اما تابلو محیطی در مکان‌های بیرونی مانند خیابان‌ها و بزرگراه‌ها برای راهنمایی رانندگان و ... کاربرد دارند. تابلو راهنما انواع مختلفی داردکه عبارتند از:

تابلو راهنما بازدارنده: این تابلو برای هدایت رانندگان در مسیر استفاده می‌شود و به صورت فلزی با رنگ نما ساخته می‌شود و به طور کلی ممنوعیت‌ها و محدودیت و ... را نشان می‌دهد و به شکل دایره است.

تابلو هشدار دهنده: برای اطلاع رسانی در خصوص خطرهای موجود در جاده از این تابلو راهنما استفاده می‌شود و همانند تابلو بازدارنده از جنس فلز است و به شکل مثلث ساخته می‌شود.

تابلو اخباری: این تابلو به شکل مستطیل است و برای راهنمایی در خصوص مسیرها و مکان‌های عمومی و فرودگاه‌ها و بیمارستا‌ها و ... استفاده می‌شود.

تابلو محلی: برای نشان دادن جهت‌ها و تعیین مرزها استفاده می‌شود و شکل ثابت و مشخصی ندارد.

کاربرد تابلو راهنما

 تابلوهای راهنما بسیار پر کابرد هستند و در بخش‌ها و مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند. به طور کلی کاربردهای تابلو راهنما به شرح زیر است:

  • تابلو راهنما اداری

این تابلو راهنما در اداره‌ها و نهادها و ساختمان‌های دولتی  استفاده می‌شود و بیشتر به شکل مستطیل و یا مربع است و باعث می‌شوند فرد مراجعه کننده به راحتی و بدون اتلاف وقت بخش مورد نظر را پیدا کرده که هم سرعت کار افزایش پیدا می‌کند و هم باعث افزایش بازدهی کار می‌شود.

  • تابلو راهنما بیمارستان‌ها  

یکی از اماکن عمومی که در آنجا استفاده از تابلو راهنما بسیار حائز اهمیت است، بیمارستان‌ها است. تابلو راهنمای بیمارستان‌ها راهنما کننده مراجعین در خصوص فضاهای ورود و خروج و اتاق‌ها و بخش‌ها و اسامی پزشکان و ساعت کاری پزشکان و ... است.

  • تابلو راهنما خروج اضطراری 

این نوع تابلو دارای نور پردازی است که برای نور پردازی از لامپ‌های smd استفاده می‌شود و به شکل پلکسی گلاس و یا لایت باکس است.

برای اینکه تابلو تبلیغاتی فلزی نورپردازی داشته باشد باید از یک لایه پلاستیک در بین حروف استفاده شود تا امکان نورپردازی باشد.

  • تابلو راهنما ورودی بخش‌ها و راهروها 

در مراکز تجاری و یا خرید به دلیل تعداد بالای راهروها و طبقات، مراجعه کننده دچار سردرگمی می‌شود بنابراین از این تابلو رهنما برای نشان دادن راهرو ها و سالن‌ها و ... استفاده می‌شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شرکت تابلوسازی اریانا ساین در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تابلو سازی اریانا ساین

تیم تابلوسازی آریانا با امکانات در حال توسعه و متخصصان ماهر توانایی ساخت انواع تابلوهای مغازه و تابلوهای تبلیغاتی با کیفیت بالا در فرم های تابلو چلنیوم, نمای کامپوزیت, ترموود, لایت باکس و.. در ابعاد وسیعی را دارا می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی