اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806104005611817

بررسی تابلو روان و اجزای تشکیل دهنده آن

کد: 139806104005611817

http://bit.ly/2ZGJd7W

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه اطلاعاتی در مورد تابلو روان، مزایا و معایب تابلو روان آمده است.

تابلو روان
بررسی تابلو روان و اجزای تشکیل دهنده آن

تابلو روان نوعی دستگاه نمایش است که برای تبلیغات در شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین در اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه اهن و بیمارستان‌ها و ..... استفاده می‌شود. یکی از مهم ترین ویژگی‌های تابلو روان نمایش حروف و اشکال مختلف به صورت متحرک است. برای ساخت تابلو روان از دیودهای نورانی که در یک صفحه قرار دارند استفاده می‌شود تا از طریق کامپیوتر، نوشته‌ها و تصاویر نمایش داده شوند. در واقع  تابلو روان یک نمایشگر است که به صورت دیجیتال عمل می‌کند و ماژول‌ها ایفا کننده نقش اصلی در نمایش دیجیتالی آنها هستند.

در ادامه توضیحاتی در مورد قیمت تابلو روان، اجزای تشکیل دهنده تابلو روان و مزایا و معایب تابلو روان آمده است.

اجزای تشکیل دهنده تابلو روان

تابلو روان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که این اجزا عبارتند از :

ماژول : بلوک‌های ال ای دی یا همان ماژول‌ها وظیفه نمایش اطلاعات مختلفی مانند عکس و فیلم و ... را دارند. ماژول‌ها در سه مدل مختلف تک رنک (ابی و قرمز و ....) سه رنگ (ترکیب سه رنگ با یکدیگر )فول کالر (تمامی رنگ‌ها )در سطح بازار موجود هستند. از لحاظ آب‌بندی هم ماژول‌ها به سه نوع OUTDOOR  SEMI OUTDOOR ، INDOOR تقسیم می‌شوند.

نوع OUTDOOR کاملاً ضد آب بوده و به راحتی در محیط خارجی قابل نصب است و به راحتی در مقابل نور خورشید و باران مقاومت دارند. ماژول‌های SEMIOUTDOOR در مقابل باران به هیچ وجه آب‌بندی نیستند ولی محتویات تابلو روان را در مقابل نور خورشید به راحتی نمایش می‌دهند. نوع INDOOR یا سالنی ارزانترین نوع تابلو روان است که جهت استفاده داخل سالن‌ها، فروشگاه‌ها و ... مناسب است.

همچنین ماژول‌ها از لحاظ نوع بسته بندی و از لحاظ فنی نیز انواع مختلفی دارند .ماژول‌ها از لحاظ نوع بسته بندی در دو مدل DIP و SMD هستند و از لحاظ فنی در در دو نوع ولتاژ ثابت و جریان ثابت موجودند.

منبع تغذیه : از منبع تغذیه برای تبدیل ولتاژ برق شهر به ولتاژ مورد نیاز ماژول‌ها استفاده می‌شود. ولتاژ تابلوهای روان اکثرا  5 ولت است البته گاهی برای ماندگاری و دوام بیشتر ولتاژ 4.5 ولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برد کنترل : برد کنترل همان مادربورد است که برای ارسال اطلاعات در زمان‌های مختلف استفاده می‌شود. برد کنترل تابلو روان در دو مدل افلاین و انلاین است. در مدل افلاین کنترلر از طریق کامپیوتر و ... به یک منبع خارجی همانند تلویزیون وصل می‌شود و تصویر مورد نظر نمایش داده می‌شود اما در مدل افلاین در ابتدا اطلاعات به برد کنترل انتقال داده می‌شود و سپس برد کنترل اطلاعات را به نمایش می‌گذارد.

فریم : فریم همان قاب دور تابلو روان است که در دو جنس مختلف المینیومی و یا فلزی در بازار موجود است. از فریم برای نگه داری بورد کنترل و منبع تغذیه و ماژول و ... استفاده می‌شود. فریم یا همان قاب تابلو روان ویژگی‌هایی از قببل ضد اب بودن، قفل درب مناسب، گلند مرغوب و .. را دارد.

ویدیو پروسسور (ویژه پخش آنلاین) : ویدیو پروسسور برای پخش انلاین کاربرد دارد که وظیفه تطبیق ورودی‌ها را دارد. با وصل کردن ورودی‌های مختلف با ابعاد مختلف تصویر خروجی یکسانی با اندازه تابلو روان ایجاد خواهد شد. ورودی‌های آنلاین تصاویر از قبیل دوربین، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال تلویزیونی، و غیره دارای ابعاد تصویر متفاوت هستد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تابلو سازی اریانا ساین

تیم تابلوسازی آریانا با امکانات در حال توسعه و متخصصان ماهر توانایی ساخت انواع تابلوهای مغازه و تابلوهای تبلیغاتی با کیفیت بالا در فرم های تابلو چلنیوم, نمای کامپوزیت, ترموود, لایت باکس و.. در ابعاد وسیعی را دارا می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]