اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803193744711635

بررسی انواع چیلر و تقسیم بندی آنها

کد: 139803193744711635

http://bit.ly/2MMC5WG

، تهران , (اخبار رسمی): چیلر دستگاهی است که با استفاده از یک سیال خنک کننده در سیکل تبرید سیال دیگری را برای مصارف صنعتی یا تهویه مطبوع خنک می‌کند.

چیلر
بررسی انواع چیلر و تقسیم بندی آنها

دستگاهی که با استفاده از یک سیال خنک کننده در سیکل تبرید سیال دیگری را برای مصارف صنعتی یا تهویه مطبوع خنک می‌کند، چیلر گویند. این سیال مایع عمدتاً آب است که این مایع می‌تواند برای خنک کاری هوا و یا دستگاه‌ها استفاده شود. آب سرد تولید شده در اوپراتور چیلر در مصارف صنعتی برای خنک کردن بخش‌هایی از ماشین آلات و در تهویه مطبوع جهت خنک کردن هوا از طریق هواساز، فن کویل و... استفاده می‌شود.

انواع چیلر

چیلرها عمدتاً به دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم می‌شوند. چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.

• چیلر تراکمی

در چیلر تراکمی گاز ابتدا توسط کمپرسور متراکم و سپس این گاز متراکم شده به کندانسور وارد شده و توسط آب یا هوای محیط، خنک شده و به مایع تبدیل می‌شود که این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله موئین وارد خنک‌کننده (اواپراتور) می‌شود که در فشار کمتری قرار دارد و این کاهش فشاری که در چیلر روی می‌دهد باعث تبخیر مایع شده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباط هستند می‌شود و در انتها گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می‌شود.

انواع چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی براساس نوع خنک شدن کندانسور طبقه بندی می‌شوند. آنهایی که با آب خنک می‌شوند آب خنک و آنهایی که با هوا خنک می‌شوند هوا خنک نام دارند. هر دسته از چیلرهای آب خنک یا هوا خنک با توجه به مدل کمپرسور خود نامگذاری می‌شوند.

چیلرهای تراکمی براساس شکل خنک شدن ماده مبرد به دو دسته آب خنک و هوا خنک نیز تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه توضیحاتی در این مورد بیان شده است.

چیلر هوا خنک: در چیلر هوا خنک، خنک کاری کویل کندانسور توسط هوا انجام می‌شود و نیاز به برج خنک کن ندارد. چیلر هوا خنک با کندانسور هوایی به شرح زیر است:

  • چیلر هوا خنک با کمپرسور اسکرو
  • چیلر هوا خنک با کمپرسور رفت و برگشتی
  • چیلر هوا خنک با کمپرسور اسکرال Scroll
  • چیلر هوا خنک با کمپرسور سانتریفیوژ

چیلر آب خنک: در چیلر آب خنک، خنک کاری توسط آب انجام شده و نیاز به برج خنک کن است.

  •  چیلر آب خنک با کمپرسور اسکرو
  • چیلر آب خنک با کمپرسور رفت و برگشتی
  •  چیلر آب خنک با کمپرسور اسکرال Scroll
  • چیلر آب خنک با کمپرسور سانتریفیوژ

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تهویه رویا نوین ایرانیان

شرکت تهویه نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه ( سیستم های سرمایشی و گرمایشی ) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد. همچنین تهویه نوین ایرانیان با توجه به مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان خود بالاترین ارزش را برای مشتریان خود قائل بوده و تا حد امکان خدمات بسیار عالی ای را برای مشتریان خویش فراهم می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید