اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803213753110972

بررسی رایج‌ترین بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاه

کد: 139803213753110972

http://bit.ly/2Rgnst6

، تهران , (اخبار رسمی): اکثر افراد پشت میز خود نشسته و ساعت‌ها با کامپیوتر کار می‌کنند، از این رو نشستن‌های طولانی و عدم داشتن فعالیت‌های ورزشی و پیاده روی‌های روزانه سبب ایجاد بیماری‌های مقعدی می‌شود.

درد ، خونریزی و سوزش های مقعدی
بررسی رایج‌ترین بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاه

از جمله رایج‌ترین بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هموروئید ترومبوزه ( هموروئید بیرونی )
  • هموروئید داخلی ( بواسیر )
  • شقاق یا فیشر
  • سینوس مویی یا  کیست پیلونیدال
  •  آبسه مقعدی
  • یبوست یا خشکی مزاج
  •  کولیت روده
  •  زگیل تناسلی

نوع بیماری ناحیه مقعد

بسیاری از بیماری‏‌های ناحیه مقعد، به راحتی قابل درمان هستند. در صورتی که بیماری مقعد، با سایر اختلالات پزشکی همراه باشد، بهتر است در صورت تداوم، به پزشک مراجعه شود.

بواسیر

بواسیر شایع‌ترین بیماری مقعد است. در حقیت، احتمالاً نیمی از افراد تا سن 50 سال، بواسیر را تجربه می‏‌کنند. بواسیر وریدهایی در ناحیه مقعدی است. به هر علتی فشار بیش از حد به پایین راست روده و ناحیه مقعدی وارد شود، به طور غیرطبیعی این وریدها متورم می‌‏شوند. این فشار زیاد می‌‏تواند به علت زور ‏زدن برای دفع مدفوع، اکثرا در اثر اسهال مزمن و کمتر به علت یبوست، حاملگی، پیری یا علل دیگر باشد.

بواسیرهای خارجی به صورت توده نرم و متورم یا توده سفت در اطراف ناحیه مقعدی ظاهر می‌‏شوند و بواسیرهای داخلی در داخل کانال مقعدی ایجاد می‏‌شوند.

نشانه‌های بواسیر

شایع‌ترین علایم بواسیر شامل خارش و خونریزی، بیرون زدگی و درد است. خونریزی اغلب به دنبال دفع مدفوع اتفاق می‏‌افتد. بواسیر ممکن است افتادگی پیدا کند (به بیرون بلغزد) و از طریق مقعد بیرون بزند.

درد در طی حرکات روده یا بعد از تحریک بواسیرها اتفاق می‌‏افتد. در خیلی از موارد، علایم در عرض چند روز فروکش ‌می‏کند. اگر علائم تداوم داشته باشند بهتر است به پزشک مراجعه کرد.

راه‌های زیادی برای پیشگیری و درمان بواسیر وجود دارد که پزشک کمک خواهد کرد تا مناسب‌‏ترین درمان بر پایه شدت علایم انتخاب شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان