اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803253765410797

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید برای کاهش علائم و نشانه‌های بیماری

کد: 139803253765410797

http://bit.ly/2x6VCGs

، تهران , (اخبار رسمی): روش‌های درمان خانگی بواسیر فقط می‌توانند در کاهش علائم و نشانه‌های بواسیر نقش داشته باشند و هیچ گاه درمان بواسیر در خانه به عنوان درمان قطعی شناخته نمی‌شوند.

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید برای کاهش علائم و نشانه های بیماری
درمان خانگی بواسیر یا هموروئید در کلینیک زارعی

بواسیر قابل درمان است و می‌توان برای همیشه آن را کنترل کرد و از بین برد به شرط آنکه زود تشخیص داده شود و به دنبال آن درمان آغاز شود. امروزه روش‌های درمانی متعددی برای این بیماری وجود دارد. یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین روش درمان خانگی بواسیر است.

این بیماری در اثر فشار بیش از اندازه به مویرگ‌ها و رگ‌های خونی اطراف ناحیه‌ی مقعد ایجاد می‌شود. عواملی مانند یبوست، بارداری و نشستن بیش از اندازه در توالت می‌تواند در حین دفع مدفوع فشار زیادی به اطراف ناحیه ی مقعد وارد کند و به دنبال آن مویرگ‌ها و رگ‌های خونی این ناحیه با آسیب‌های متعددی از جمله کشیدگی، التهاب، پارگی و از هم گسیختگی روبرو می‌شوند.

برای شروع درمان خانگی هموروئید باید به 2 نکته ی مهم زیر توجه کرد:

  • پزشک متخصص بواسیر علائم و نشانه‌های بیماری را باید بررسی کرده و نوع بواسیر را تشخیص دهد.
  • بیماری بواسیر در مرحله‌ی ابتدایی قرار داشته باشد و علائم و نشانه‌های آن خفیف و جزئی باشد.

در چنین حالتی می‌توان انتظار پاسخ خوبی از طرف درمان‌های خانگی داشت.

باید توجه شود که روش‌های درمان خانگی هموروئید فقط می‌توانند در تخفیف و کاهش علائم و نشانه‌های بواسیر نقش داشته باشند و به عنوان درمان قطعی و موثر شناخته نمی‌شوند.

موثرترین روش‌های درمان بواسیر در خانه

  • ورزش و تحرک

برای درمان هموروئید ورزش‌های سبک و پیاده روی در برنامه‌ی روزانه لازم است. ورزش و پیاده روی روزانه و منظم می‌تواند تا حد زیادی دستگاه گوارش را تنظیم و حرکت روده‌ها را نظم ببخشد.

  • آب

کمبود آب بدن یکی از مهم ترین دلایل ایجاد هموروئید است. اگر بدن با کمبود آب مواجه شود مشکلاتی مانند یبوست به دنبال آن ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل روزانه 8 الی 9 لیوان آب باید نوشید و مطمئن شد که بدن آب کافی در طول روز دریافت می‌کند.

  • فیبر کافی

فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم حرکات روده‌ها بسیار مفید است. فیبر دشمن اصلی یبوست است و دفع مدفوع را بسیار راحت‌تر می‌کند. میوه‌ها وسبزیجات تازه و حبوبات به عنوان غنی ترین منابع فیبر شناخته می‌شوند. افراد مبتلا به بواسیر در رژیم غذایی خود منابع سرشار از فیبر را باید در نظر داشته باشند.

  • مقعد را تمیز و خشک نگه داشت

خشک و تمیز نگه داشتن مقعد از مهم ترین و ضروری ترین اصولی است که در درمان خانگی بواسیر باید به آن توجه شود. مقعد را باید با شوینده‌های ملایم مثل شامپو بچه و صابون‌های آنتی باکتریال و آب گرم به طور روزانه و پس از هر بار اجابت مزاج به خوبی شست و سپس آن را به وسیله‌ی یک دستمال نرم و تمیز کاملا خشک کرد.

  • سرکه سیب

سرکه سیب یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان بواسیر در خانه و کاهش علائم و نشانه‌های آن است. می‌توان یک پنبه‌ی کوچک و تمیز را کمی به سرکه‌ی سیب آغشته و مقعد را به آرامی با آن مالش داد. این کار را چندین بار در روز تکرار کرد و هر بار پس از 20 دقیقه مقعد خود را با آب ولرم شست و خشک کرد.

  • از نشستن طولانی مدت در توالت و زور زدن پرهیز شود

اگر درمان خانگی بواسیر آغاز شده نباید به هیچ عنوان برای طولانی مدت در توالت نشست. نباید به هنگام دفع مدفوع زور زد چون این کار بیماری را وخیم‌تر می‌کند.

  • آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا برای بهبود زخم و کاهش عفونت‌ها بسیار موثر است.

برای درمان بواسیر می‌توان ژل گیاه آلوئه ورا را به طور مستقیم بر روی هموروئید خود مالید و اجازه داد که برای نیم ساعت بر روی پوست قرار گیرند سپس با آب ولرم شسته و خشک شوند.

  • ویتامین E

یک کپسول ویتامین E را باز کرده و محتویات داخل آن را بر روی بواسیر خود مالید. این کار را باید هر روز انجام داد تا معجزات درمانی آن را دید.

  • نشستن در ظرف آب گرم

یک ظرف یا وان تمیز را می‌توان با آب گرم پر کرد و برای مدت 20 دقیقه درون آن نشست. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر این کار را 3 بار در روز و بعد از هر بار اجابت مزاج بهتر است انجام داد تا اثرات و فواید آن را دید.

  • به موقع به دستشویی رفت

زمانی که احساس می‌شود نیاز به دفع مدفوع است مناسب ترین زمان برای دستشویی رفتن است. در چنین مواقعی هیچ گاه نباید دفع مدفوع را به تعویق انداخت و باید به دستشویی رفت. چون هرچه مدفوع زمان بیشتری در راست روده باقی بماند آب بیشتری از دست می‌دهد و در نتیجه مدفوع سفت و سخت می‌شود که دفع آن مشکل‌تر است.

  • سیر

سیر از شفابخش ترین گیاهان طبیعت است و یکی از متداول ترین روش‌های درمان خانگی هموروئید است. می‌توان چند عدد سیر را له کرد و بر روی بواسیر خود قرار داد. این کار را هر روز لازم است تکرار کرد و هر بار پس از نیم ساعت پوست خود را شست و خشک کرد.

  • لاغر شوید

افراد مبتلا به بواسیر بهتر است به پزشک مراجعه کنند و پزشک، چاقی و اضافه وزن را تشخیص دهد که یک برنامه‌ی اصولی برای لاغری است.بسیاری از مشکلات مربوط به هموروئید ناشی از چاقی و اضافه وزن است و با لاغر شدن می‌تواند برطرف شود.

  • کیسه یخ

یک کیسه‌ی یخ را بر روی مقعد خود برای مدت 20 دقیقه قرار داد.

  • حمام نمک

یک ظرف آب گرم و کمی نمک تهیه کرد و به مدت 20 دقیقه درون آن نشست. نمک بسیاری از التهابات ناشی از بواسیر را برطرف و برای تسکین دردهای هموروئید بسیار موثر است.

  • کمپرس آب گرم

یک حوله‌ی تمیز را در آب گرم فرو کرده تا کاملا خیس شود سپس آب آن را کاملا گرفته و بر روی مقعد قرار دهید. این کار بهتر است به طور روزانه برای 20 دقیقه انجام شود. همچنین به جای کمپرس می‌توان از کیسه‌ی آب گرم استفاده کرد.

  • روغن زیتون

اگر درمان بواسیر در خانه آغاز شده می‌توان روغن زیتون زیادی را در برنامه ی غذایی روزانه‌ گنجاند تا حال روده‌ها همیشه خوب بماند و به یبوست مبتلا نشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان