اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803293781810972

هموروئید خارجی یا ترومبوزه چیست؟

کد: 139803293781810972

http://bit.ly/2RuKUTv

، تهران , (اخبار رسمی): بواسیر یک اختلال خوش خیم و پاره شدن یک رگ سطحی است، ولی خونریزی می‌تواند علت‌های دیگری مانند برآمدگی یا پولیپ داخل روده بزرگ، زخم روده بزرگ و یا در موارد نادری، سرطان‌های روده بزرگ داشته باشد.

هموروئید خارجی یا ترومبوزه
هموروئید خارجی یا ترومبوزه چیست؟

هموروئید خارجی (بواسیر خارجی) که نام دیگر آن هموروئید ترومبوزه است به این دلیل خارجی نامیده می‌شود که یک زائده‌ای است که از مقعد بیرون می‌زند. 

هموروئید یا بواسیر خارجی چیست؟

هموروئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد قرار دارد. این توده نسبت به تحریک و خونریزی حساس‌تر است و معمولا فرد احساس خارش شدید داشته و این توده با اولین خارش دچار خونریزی می‌شود. گاهی اوقات خون در کیسه‌ای در این هموروئید تجمع پیدا می‌کند. این کیسه خون بسیار دردناک، متورم، ملتهب و البته مستعد پاره شدن و خونریزی است.

دلیل شایع مبتلا شدن به هموروئید خارجی

زور زدن هنگام دفع مدفوع می‌تواند منجر به خراش توده و خونریزی شود. گاهی فشار به هموروئید می‌تواند توده را به سمت بیرون مقعد بیاورد. در این صورت به آن هموروئید خارجی می‌گویند که البته بسیار دردناک است.

ترومبوزه به معنای لخته است. معمولاً فرد به دلیل فعالیت‌های سنگین و شدید، برداشتن یک جسم سنگین، یا یک فشار یا یک استرس روحی دچار این بیماری می‌شود. در کتاب‌های درسی جراحی به ندرت از این موضوع یاد شده ولی در تجربه کاری بسیار شایع است. وقتی از مریض پرسیده می‌شود آنها طی یک روز تا یک هفته قبل از شروع این بیماری، یک استرس سنگین را پشت سر گذاشته‌اند.

هموروئید خارجی در خانم‌ها و آقایان

شیوع هموروئید خارجی بین خانم‌ها و آقایان تفاوت عمده‌ای ندارد، ولی برخی آمارها نشان می‌دهد آقایان مراجعه بیشتری به پزشک دارند. همه افراد سالم جامعه ممکن است به درجاتی از هموروئید مبتلا باشند و در کسانی که یبوست طولانی مدت دارند، شیوع بواسیر بیشتر است. این یعنی اگر یبوست درمان شود، تا حد زیادی علائم بواسیر هم بهبود می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان