اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803313786311817

نمای چوبی ساختمان و مزایای آن چیست؟

کد: 139803313786311817

http://bit.ly/2RCStHV

، تهران , (اخبار رسمی): برای ساخت چوب ترموود، چوب طبیعی را با با دمای بالا و توسط بخار آب خشک می‌کنند که این عملیات باعث تولید چوبی طبیعی با کیفیت و با دوام خواهد شد.

نمای چوبی ساختمان و مزایای آن
نمای چوبی ساختمان و مزایای آن چیست؟

چوب ترموود با توجه به قابلیت‌هایش کاربرد فراوانی دارد به طور مثال از  چوب ترمودد در کار‌هایی نظیر  ساختمان‌سازی، نقاشی، طراحی، حکاکی، نصب تابلو تبلیغاتی و ... استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های چوب ترموود، در ساختمان‌سازی و نمای ساختمان است. به طورحتم تمامی افراد در سطح  شهر نمای ساختمان‌ها را مشاهده کرده‌اند که به صورت چوبی است. در واقع با توجه به گسترش  تجهیزات و به روز شدن طرح‌ها و دیزاین‌ها، نمای چوبی ساختمان یکی از نمای‌های جدید و کاملا متفاوت است که طرفداران خاص خود را دارد.

به طور کلی کمتر از 10 سال است که از چوب ترموود به عنوان نمای ساختمان‌ها  استفاده می‌شود اما در همین مدت زمان کوتاه، با استقبال و توجه بسیاری از مردم همراه شده است. در این مقاله با توجه به اهمیت نمای چوبی ساختمان به توضیحاتی در خصوص ویژگی نمای چوبی ساختمان و ... پرداخته می‌شود.

نمای چوبی ترموود ساختمان

برای نمای ساختمان‌ها در ابتدا چوب‌ها را در طرح و مدل‌های مد نظر توسط دستگاه‌های مخصوص برش می‌دهند و سپس این چوب ها را در داخل دستگاه‌های ترموود وارد می‌کنند .در دستگاه ترموود حرارتی بین 100 الی 130 درجه سانتی‌گراد به چوب‌ها وارد می‌شود و به طور کلی رطوبت چوب کاملا از بین می‌رود و اماده استفاده می‌شود.

در واقع با انجام دادن عملیات ترموود کردن همه مشکلات چوپ مانند حشرات‌خوردگی، قارچ و ... کاملا از بین می‌رود و عملیات ترموود باعث به وجود آمدن مزیت‌هایی  مانند ضد‌رطوبت، ضد قارچ، ضدحشرات، غیرسمی بودن عایق حرارتی و برودتی، امکان رنگ آمیزی، سبک و بادوام بودن درشرایط جوی مختلف می‌شود. به طور کلی چوب ترموود مزایای بسیاری دارد که با توجه به همین مزایا‌ و قابلیت‌ها برای نمای ساختمان‌ها بسیار استفاده می‌شود.

ویژگی‌های این چوب شامل سبک‌ بودن، مقاومت بالا، طول عمر بالا، طبیعی بودن، ثبات رنگ، نبود هر گونه مواد شیمیایی، دارای عایق حرارتی، جلوگیری از پوسیده شدن و ... است.

انواع ترموود نمای ساختمان

نمای ساختمان‌ها بر اساس ترموود انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از چوب نوئل، ون، کاج و ایروکو که از تمامی موارد گفته شده برای نمای ساختمان استفاده می‌شود و هر کدام  قابلیت‌ها و مزایای خاص خود را دارد. یکی از نکات قابل توجه در خصوص چوب ترموود این است که  از رنگ با کیفیت مناسب و ماندگاری بالا باید استفاده کرد. و نکته دیگری که برای انتخاب نمای چوبی باید رعایت شود نصب استاندارد این چوب‌ها است پس افراد باید نصب نمای چوبی ساختمان را به دست افراد ماهر و کارامور بسپارند.

عوامل بسیاری در ویژگی‌ها و قابلیت‌های چوب ترموود تاثیر‌گذار است که عبارت‌اند از: 

  • عصاره‌ها: عصاره سهم کوچکی از بافت‌های چوب را تشکیل می‌دهد و در واقع جزء مولکول‌های کوچک محسوب می‌شود. به طور کلی عصاره‌ها شامل چربی‌ها، موم‌ها، ترپن‌ها و ... هستند و به راحتی تبخیر می‌شوند.
  • چگالی: با توجه به عملیاتی که روی چوب ترموود انجام شده است چگالی این چوب کمتر از چوب معمولی است.
  • استحکام: با توجه به این که چگالی ترموود پایین است و از آن‌جایی که چگالی و استحکام رابطه مستقیم دارند، استحکام چوب در دماهای بیشتر از 220 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.
  • نفوذپذیری: با توجه به آزمایش‌های انجام شده مشخص شده است که میزان نفوذ اب به داخل چوب‌های ترموود 20 الی 30 درصد از چوب‌های معمولی است.
  • مقاومت و دوام بیولوژیکی: یکی از دیگر ویژگی‌های چوب ترموود بر اساس مطالعات انجام شده، مقاوم بودن آن در برابر بیماری‌های قارچی است.
  • مقاومت در برابر شرایط جوی: به طور کل آزمایشات متفاوتی برای مقاومت چوب ترموود در برابر شرایط جوی و طبیعی صورت گرفته است و برای مقاوم بودن چوب در برابر نفوذ آب باران آن را به مدت 6 ساعت تحت دمای 225 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند. این در حالی است که سطح چوب معمولی در اثر فعالیت باکتری‌ها و ذرات کثیفی که در آب باران موجود است متورم شده و امکان رشد قارچ فراهم می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اریانا ساین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تابلو سازی اریانا ساین

تیم تابلوسازی آریانا با امکانات در حال توسعه و متخصصان ماهر توانایی ساخت انواع تابلوهای مغازه و تابلوهای تبلیغاتی با کیفیت بالا در فرم های تابلو چلنیوم, نمای کامپوزیت, ترموود, لایت باکس و.. در ابعاد وسیعی را دارا می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید