اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804033794012000

راه‌هایی برای رژیم لاغری سریع و موثر در کوتاه مدت

کد: 139804033794012000

http://bit.ly/2Rv8nUA

، (اخبار رسمی): با خوردن سبزیجات تازه، جایگزین کردن غلات به جای کربن هیدرکربن‌های سفید، استفاده از پله و خواب مناسب می‌توان لاغری سریعی را تجربه کرد.

رژیم لاغری سریع و موثر در کوتاه مدت
راه‌هایی برای رژیم لاغری سریع و موثر در کوتاه مدت

رژیم های لاغری بسیاری وجود دارند که برای بعضی از افراد موثر و برای بعضی دیگر نامناسب هستند و هیچ اثری از وزن کم کردن در آن افراد دیده نخواهد شد.

راه‌های علمی، رژیم‌های ( لاغری) سریع و موثر زیادی وجود دارد که به افراد کمک می‌کند تا وزن بیشتری را در مدت زمان کمتری کم کنند اما با چند کار علمی و راحت می‌توان وزن زیادی کم کرد بدون آنکه زندگی را برای خود جهنم کرد.

مهم ترین چیزی که باید در نظر داشت این است رژیم (لاغری) غذایی می‌تواند مهم ترین کاتالیزور یا اصلی ترین مانع برای رسیدن به وزن دلخواه باشد. باید به یاد داشت که خوردن ۱۲۰۰ کالری در روز برای داشتن تناسب اندام مناسب بسیار راحت‌تر از ۲ ساعت دویدن در روز است.

پس با کنترل مقدار در رژیم لاغری و مقداری ورزش در هفته می‌توان به تناسب اندام دست پیدا کرد.

استفاده از سبزیجات

سبزیجات به طور طبیعی کم کالری و دارای فیبر زیاد هستند خوردن آن به عنوان بهترین غذا برای کاهش وزن است. سبزیجات دارای آنتی اکسیدان، ویتامین B و مواد معدنی مغذی هستند که عملیات هضم غذای بدن را تسریع می‌بخشند و التهابی هم اگر در بدن وجو داشته باشد از بین خواهند برد.

باید سعی کرد هر واحد از سبزیجات را در دو وعده غذایی در روز استفاده کرد. بعضی از افراد دائما احساس گرسنگی می‌کنند که باید سعی کرد نصف ظرف از سبزیجات همیشه پر باشد.

جایگزین کردن غلات به جای کربن هیدرکربن‌های سفید

تنها دلیلی که باعث می‌شود افراد به استفاده از پاستا، برنج سفید و نان تمایل داشته باشند خوشمزه بودن انهاست. اما باید سعی کرد از غلات چهار دانه که حاوی ویتامین B و فیبر و پروتوئین هستند، در وعده غذایی استفاده شود تا بدن از مواد مغذی کربوهیدرات بهره مند شود.

غذاهایی که حاوی پروتئن هستند هضم غذا را آهسته می‌کنند تا ناگهان احساس گرسنگی شدید نداشت.

از پله استفاده شود

بیشتر افراد از ورزش کردن بیزار هستند، اما آیا راهی وجود دارد که بتوان بدون ورزش یا بدون باشگاه رفتن کالری سوزاند و به تناسب اندام رسید؟ در دنیای پزشکی و تغذیه واژه‌ای به نام NEAT به معنای فعالیت‌های غیر ورزشی وجود دارد که منجر به کالری سوزی در بدن می‌شود که می‌توان به بالا و پایین رفتن از پله، باغبانی، راه رفتن با سگ و ... اشاره کرد. در واقع، هر فعالیعتی به جز خوردن و خوابیدن در زمره این گروه قرار دارد..

با انتخاب صحیح این فعالیت‌ها می‌تواند حداکثر ۲۰۰ کالری بدون اینکه به باشگاه رفت، سوزاند.

خواب مناسب

خواب و وزن کم کردن و یا اضافه کردن همیشه رابطه معکوس داشته‌اند، به این معنا اگر خواب مناسب و برای مدت زمان مشخص نباشد، افراد را به استفاده از مواد قندی مانند شیرینی شکر و قند سوق می‌دهد و درنتیجه افزایش بیرویه وزن ا باعث می‌شود. خواب مناسب عامل تنظیم گلوکز در بدن است که در کاهش وزن و پایبند بودن به رژیم لاغری هم تاثیر دارد.

مراقب غذاهای پر کالری باشید

غذاهایی مانند اواکادو، گرانولا ،شکلات تلخ همواره در زمره غذاهای سالم هستند اما اگر در خوردن آنها در رژیم لاغری زیاده روی شود اضافه وزن اتفاق می‌افتد. نباید فراموش کرد که یک سوم آواکادوو معادل یک میوه است و 30 گرم  شکلات معادل یک میوه که اگر در خوردن آنها زیاده روی شود اضافه وزن را باعث می‌شوند.

بیشتر در خانه غذا خورد تا بیرون

غذاهایی که در رستوران سرو می‌شوند بیشتر از غذاهایی که داخل خانه سرو می‌شوند کالری دارند و نمک و چربی آنها بیشتر از غذاهی منزل است که برای بدن مضر خواهد بود. یک راه حل ساده و عالی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی لاغری خاص درست کردن غذا داخل خانه است. علاوه بر آن می‌توان میزان چربی یا سدیم که در غذا استفاده می‌شود را کنترل کرد.

مدیتیشن

پژوهش‌های جدید این واقعییت را اذعان می‌کند که مدیتیشن و یوگا عوامل موثر در ایجاد آرامش در بدن هستند که می‌توانند منجر به کاهش وزن در بدن شوند. درست است که رژیم لاغری یک پروسه و زمان بر است و بر پایه دریافت کالری و ورزش است اما با این نوع ورزش‌ها یا حرکات آرامشی در بدن به وجود می‌آید و به طبع آن کاهش وزن و تناسب اندام هم وجود خواهد داشت.

باورهای دروغین در مورد میوه را فراموش کرد

میوه یک شکلات طبیعی برای بعضی از افراد است. همین طرز فکر باعث شده بعضی از موادی که طبیعی نیستند و بعد از گذراندن پروسه خاصی تبدیل به خوارکی شده‌اند را جایگزین میوه کرد. میوه علاوه بر قند طبیعی، حاوی فیبر، مواد مغذی معدنی، آنتی اکسیدان نیز است که بدن از طریق خوردن میوه آنها را دریافت خواهد کرد.

به عنوان مثال در مقایسه‌ی بیسکویت و سیب که هر کدام حاوی 100 کالری باشند باید گفت که میزان چربی و سدیم موجود در بیسکویت به مراتب بیشتر از سیب است اما در مقابل ویتامین  B  ، C  آن به مراتب کمتر است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش