اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804033794110797

نحوه‌ی انجام آزمایش سیگموئیدوسکوپی به منظور تشخیص بیماری‌ها

کد: 139804033794110797

http://bit.ly/2RxmKYF

، تهران , (اخبار رسمی): تشخیص بیماری‌های مختلف بوسیله آزمایش سیگموئیدوسکوپی برای بررسی کولون سیگموئید انجام می‌شود و معمولاً بدون بی حسی یا بیهوشی انجام می‌شود.

نحوه‌ی انجام آزمایش سیگموئیدوسکوپی به منظور تشخیص بیماری‌ها
آزمایش سیگموئیدوسکوپی در کلینیک زارعی

سیگموئیدوسکوپی به آزمایشی گفته می شود که به منظور بررسی کولون سیگموئید انجام می‌شود. در برخی از موارد لازم است علاوه بر کولونوسکوپی که می‌تواند تمامی قسمت‌های روده را بررسی کند از سیگموئید نیز استفاده کرد. این وسیله می‌تواند سومین کولون نزولی که رکتوم را به مقعد متصل می‌کند را بررسی کند. در این روش پزشک از طریق وارد کردن لوله‌ای انعطاف پذیر و دارای دوربین سطح سیگموئید کولون (یک سوم انتهایی روده) را مشاهده و سطح سیگموئید کولون را به منظور دارا بودن سرطان، پولیپ، سلول‌های غیرطبیعی و زخم بررسی می‌کند.

کاربردهای سیگموئیدوسکوپی

این روش به منظور تشخیص بیماری‌های مختلفی انجام می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بررسی وجود سرطان روده بزرگ (بررسی تغییرات سلول‌های روده و یا سلول‌های غیر طبیعی)
  • بررسی علت تغییر عادات روده مانند اسهال، یبوست، درد، خونریزی و …
  • اگر بواسیر دچار خونریزی شود نیاز به معاینه دقیق‌تر با سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی دارد.
  • تشخیص علت زمینه‌ای ایجاد پولیپ‌های روده و پرولاپس
  • تشخیص و معاینه فیستول مقعدی در صورتی که بیمار مشکوک به کرون نیز باشد.

آماده سازی قبل از انجام سیگموئیدوسکوپی

قبل از انجام این آزمایش لازم است روده پاکسازی شود برای این منظور لازم است، از روش تنقیه روز انجام آزمایش یا شب قبل استفاده شود. همچنین ممکن است پزشک دستور مصرف غذاهای مایع مانند آبگوشت و سوپ رقیق را به بیمار بدهد و یا اینکه بیمار نیاز به استفاده از ملین‌ها داشته باشد.

قبل از انجام این تست لازم است بیمار پزشک را در جریان داروهایی که مصرف می‌کند، قرار دهد. همچنین مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین به علت افزایش احتمال خونریزی قبل از انجام سیگموئیدوسکوپی ممنوع است.

نحوه‌ی انجام سیگموئیدوسکوپی

این روش آزمایشی معمولاً بدون بی حسی یا بیهوشی انجام می‌شود تنها در برخی موارد لازم است از داروهای مسکن به منظور آرامش بیشتر بیمار استفاده می‌شود. برای انجام سیگموئیدوسکوپی بیمار به پهلو بر روی تخت معاینه دراز می‌کشد و پزشک لوله آندوسکوپ (لوله‌ای انعطاف پذیر را به داخل رکتوم می‌فرستد.) را آغشته به مواد لغزنده کرده و وارد رکتوم می‌کند. سپس در لوله آندوسکوپ می‌دمد تا داخل سطح روده به راحتی قابل مشاهده باشد. در طول انجام سیگموئیدوسکوپی ممکن است بیمار احساس نفخ کند و یا اینکه نیاز به دفع داشته باشد. این آزمایش حدود 10 الی 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

در صورتی که در طول انجام آزمایش پزشک پولیپی را مشاهده کند، با استفاده از ابزاری مخصوص اقدام به برداشت آن می‌کند. سپس پولیپ برداشته شده به منظور بررسی‌های بیشتر به آسیب شناس ارسال می‌شود. در صورت مشاهده پولیپ احتمالا لازم به انجام کولونوسکوپی نیز باشد، زیرا احتمالاً پولیپ‌ها دیگر نواحی روده را نیز درگیر کرده باشند.

پس از انجام آزمایش سیگموئیدوسکوپی

پس از انجام این آزمایش بیمار می‌تواند به خانه و یا محل کار خود برود. تنها در برخی موارد ممکن است بیمار احساس نفخ یا گرفتگی عضلانی داشته باشد در صورت برداشت پولیپ امکان خونریزی وجود دارد اما تمام این ناراحتی‌ها پس از چند روز برطرف می‌شوند و جای نگرانی نیست.

در صورتی که علائم دیگری مانند درد شکم، خونریزی شدید، سرگیجه، ضعف، یا تب وجود داشته باشد لازم است به پزشک مراجعه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان