اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804053802910972

درمان سینوس مویی یا کیست مویی

کد: 139804053802910972

http://bit.ly/2LuRaKa

، تهران , (اخبار رسمی): درمان کیست مویی در هر مرحله که باشد، جراحی است. جراحی به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود که در روش باز با چاقو و در روش بسته به کمک لیزر انجام می‌شود.

درمان سینوس مویی یا کیست مویی
درمان سینوس مویی یا کیست مویی

بهترین درمان کیست مویی در هر مرحله جراحی است. به هیچ وجه درمان دارویی در درمان کیست مویی هیچ گونه جایگاهی نداشته مگر اینکه به عنوان کار کمکی باشد؛ یعنی جراحی انجام شده و یا قبل از اینکه جراحی انجام شود برای آمادگی قبلی بیمار آنتی بیوتیک و بعد از عمل هم آنتی بیوتیک داده شود ولی خود آنتی بیوتیک به عنوان درمان قطعی به هیچ وجه کاربرد ندارد.

حتماً باید جراحی کیست انجام شود. همان طوری که از صدها سال پیش عمل جراحی با روش برداشتن توده و دوختن زخم حاصل انجام شده است. اما در کل با توجه به تجربه کلی به دست آمده، اگر بافت بعد از اینکه برداشته شد محل آن بخیه شود به طور قطع به یقین بافت پوست سریع تر از پایین جوش خورده و کیست دوباره عود می‌کند. در حال حاضر قطعی ترین راه برداشتن کیست مویی و باز گذاشتن حفره است که بیمار روزانه آن قسمت را شسته و به تدریج آن بافت ترمیم و پر می‌شود.

زمان درست درمان کیست مویی

زمانی که شخص با آبسه‌ی این ناحیه مراجعه کند باییستی تحت عمل جراحی اورژانس جهت درمان و تخلیه این آبسه قرار گیرد. در صورت وجود التهاب پوستی انتی بیوتیک تجویز شده و وقتی آبسه تخلیه شود مدت زمانی طول می کشد تا التهاب آن رفع شود.

زمانی که عفونت و التهاب پوستی کاملا بهبود یافت می‌توان عمل جراحی اصلی خارج کردن کیست را انجام داد. اما در برخی از زمان‌ها دلیل این چرک و التهاب زیر پوستی کیست مویی نیست؛ در این حالت با مصرف دارو بهبود یافته و دیگر نیاز به جراحی نیست. وقتی کیست مویی تشخیص داده شد عمل جراحی اصلی که بهتر و راحت‌تر است از طریق لیزر  انجام می‌شود که باید به سرعت صورت گیرد.

حتما باید به این نکته توجه داشت که در صورت عدم مراجعه به موقع به پزشک و گذر زمان وسعت کیست مویی بیشتر شده و عوارض آن مانند فیستول به سطح پوست ممکن است نمایان شده و حال عمومی بیمار را وخیم‌تر کند.

سینوس مویی یا پیلونیدال عود شده

در مواردی که در طی عمل جراحی بافت کیست مویی بطور کامل برداشته نشود و یا در عمل‌هایی که بعد عمل جهت بهبود سریعتر زخم بخیه می‌شود و یا اینکه بعد جراحی موهای ناحیه با لیزر از بین برده نمی‌شوند احتمال عود بیماری وجود دارد.

درمان سینوس عود شده یک جراحی به مراتب وسیع‌تر و عمیق‌تر است. در صورتی که می‌توان براحتی پس از لیزر کیست مویی و با سوزاندن ریشه موهای موجود در ناحیه عمل جراحی احتمال جراحی مجدد تا 90٪ را کاهش داد.

لذا بهترین روش جهت درمان موارد عود بیماری در مرحله اول استفاده از لیزرهای سوزاننده مو است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان