اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805083900112020

جلد اول

امام حسین مظهر حق و حقیقت؛ پاسخ به شبهات قبل از قیام

کد: 139805083900112020

http://bit.ly/2STE370

، قم , (اخبار رسمی): این کتاب تحقیقی درباره نهضت عاشورا و تبیین ماهیت و زمینه‏ سازان واقعه کربلا با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث است. از دیدگاه نویسنده، مشرکین و کفار، منافقین، مرتدین از ولایت، بیعت شکنندگان مقام رسالت و غاصبین مقام ولایت، خواصی بودند که زمینه‌‏‏های اقتصادی و دینی و سیاسی این واقعه را مهیا ساختند.

امام حسین مظهر حق و حقیقت؛ پاسخ به شبهات قبل از قیام، جلد اول
تحقیقی در تبیین ماهیت و زمینه‏ سازان قیام بزرگ عاشورا با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث است.

کتاب امام حسین مظهر حق و حقیقت، تحقیقی درباره نهضت عاشورا و تبیین ماهیت زمینه‌‏‏ها و زمینه‏‌سازان این قیام بزرگ با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار است.

از دیدگاه نویسنده، مشرکین و کفار، منافقین، مرتدین از ولایت، بیعت شکنندگان مقام رسالت و غاصبین مقام ولایت، خواصی بودند که زمینه‌‏‏های اقتصادی و دینی و سیاسی این واقعه را مهیا ساختند.

نویسنده به تفصیل در مورد آثار غصب ولایت و غصب فدک و نارضایتی صاحبان واقعی آن و نیز کنار گذاشتن ائمه هدی (علیهم السلام) از چرخه مدیریت جامعه و نیز آثار منع خمس و غارت زکات و بیت المال یحث کرده و نتیجه گرفته که انحراف از ولایت زمینه‏ ساز واقعه کربلا بوده است.

با در نظر گرفتن عظمت و بزرگی حادثه و اختلاف در بعضی مطالب و منابع و طرح شبهات از طرف دوستان و دشمنان این نتیجه به دست آمد که خوب است این شبهات در مجموعه‌‏ای به طور مستقل جمع آوری شده و جواب مناسب آن از منابع اصیل و متقن تاریخی و روایی استخراج شود.

یکی از مهمترین امتیازات این کتاب را می‏‌توان به استناد نویسنده به مهمترین منابع تاریخی و حدیثی دنیای اسلام دانست. نویسنده برای پاسخ به شبهات، تقریبا همه منابع مهم علمی‏ موجود در فرهنگ اسلامی را کاویده است. فهرست منابع کتاب، حاوی بیش از هفتصد کتاب است.

برخی از شبهات عبارت است از:

آیا امر عظیم عاشورا بدین کیفیت در تاریخ اتفاق افتاده است؟

آیا حماسه عاشورا در کتب اهل سنت نیز آمده است؟

واقعه کربلا در چه منابع کهن ذکر شده؟

آیا این که می‏‌گویند خود شیعیان امام حسین را کشتند، صحت دارد؟

تاثیر اهل کتاب از جمله یهودیان بنی اسرائیل که در حجاز ساکن بودند بر حادثه عاشورا چقدر بوده است؟

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب امام حسین مظهر حق و حقیقت (پاسخ به شبهات قبل از قیام، جلد اول) می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب