اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805103907912000

تابستان عاملی برای نابودی رژیم لاغری موثر

کد: 139805103907912000

http://bit.ly/2YHlWCg

، (اخبار رسمی): دلایلی زیادی وجود دارد که رژیم لاغری موثر را نابود می‌کند. یکی از آنها فصل تابستان است. فصل تابستان با داشتن مزایای زیادی برای بسیاری از افراد به کابوس افزایش وزن تبدیل شده است که در ادامه بررسی شده است.

تابستان: عامل نابود رژیم لاغری موثر
تابستان عاملی برای نابودی رژیم لاغری موثر

علاقه بر اینکه زمستان عامل چاق شدن مردم است، تابستان نیز عامل چاق شدن بسیاری از افراد است .در پژوهش اخیر محققان واقعیت عجیبی را کشف کردند؛ دانش آموزان در تابستان بیشتر از دوران تحصیل وزن اضافه می‌کنند.

دلایل زیادی برای آن ( چاقی)  قائل هستند همچون بی تحرکی، خواب نا مناسب، نداشتن برنامه غذایی در ساعات مناسب که عامل‌های چاقی در افراد محصل است. زیرا در طول مدرسه دانش آموزان در یک ساعت مشخص ناهار می‌خورند، یک ساعت مشخص می‌خوابند یا بیدار می‌شوند که باعث کاهش وزن در  آنها می‌شود.

تابستان با خود علاوه بر آوردن بسیاری مزایا هم چون طولانی بودن روز برای فعالیت بیشتر معایبی همچون کم خوابی نیز به دلیل طولانی بودن روز و گرما که اجازه نمی‌دهد ساعات زیادی را خوابید، به همراه دارد.

کمبود خواب عامل افزایش هورمون اصلی استرس یعنی کورتیزول است که افراد را به سمت خوردن شیرینی جات و مواد قندی سوق می‌دهد که در انتها چاقی را نصیب خواهد کرد.

بعد از عید همه‌ی افراد به خود قول می‌دهند که یک رژیم لاغری موثر در این سال داشته باشند تا کیلوهای زیادی را کم کنند. رژیم‌‌های زیادی را امتحان می‌کنند و به جای اینکه به کاهش وزن و  تناسب اندام مورد نظر برسند، وزن اضافه می‌کنند؛ اما دلیل آن چیست؟

بعضی از محققان معتقدند چاقی در تابستان عامل بیولوژیکی دارد. وقتی رژیم لاغری موثر در کوتاه مدت گرفته می‌شود، برای رسیدن به آن ( رژیم لاغری) باید بیش تر پایبند رژیم بود. زیرا در نهایت ممکن است به دلیل نداشتن اعتدال آن را شکسته و به خوردن عصبی روی آورد. این نوع وزن کم کردن یویویی ( yo-yo effect )  گفته می‌شود که مهمترین عامل ایجاد مشکلات قلبی در خانم‌ها خواهد شد.

وقتی رژیم‌های ۱۵ روزه همچون رژیم میوه، رژیم پروتئین گرفته می‌شود، مواد مغذی به اندازه کافی به بدن نمی‌رسد که کاهش متابولیسم به همراه می‌آورد. کاهش متابولیسم عامل اصلی ناموفق بودن رژیم‌های لاغری است.

زیرا بیشتر انرژی بدن صرف هضم غذا می‌شود که خستگی زودرس را به همراه دارد، بیدارشدن‌های دائمی در ساعت خواب عامل‌های دیگر است که موجب نداشتن رژیم لاغری موثر است. کاهش متابولیسم مساوی است با خوردن شیرینی جات  و چربی‌ها.

با این نوع رژیم‌های لاغری اکثر افراد وسط راه آن را شکسته و به خوردن عصبی روی می‌آورند. مهمانی‌ها، بیرون رفتن با دوستان، بستنی خوردن برای فرار از گرما، نداشتن فعالییت مناسب، چاقی‌های شکم و باسن را با خود در تابستان به همراه می‌آورد.

روزها در فصل تابستان طولانی است و می‌توان فعالییت بیشتری را انجام داد ولی چرا وزن اضافه می‌شود؟

دلیل اصلی آن فرار از گرماست که به خوردن شربت‌های شیرین و خنک و بستنی رو آورده می‌شود و باعث نابودی رژیم لاغری موثر می‌شود و چاقی را به همراه دارد.

نداشتن ساعت غذایی مناسب، خواب مناسب همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا تابستان تبدیل به یک کابوس ترسناک شود.

بیشتر پژوهش‌های انجام شده در ایران عامل اصلی چاقی در تابستان را بستنی و شربت‌های شیرین و خنک می‌دانند. البته زمستان هم عامل چاقی بسیاری است و بیشتر چاقی‌ها در ماه‌های آبان تا اخر عید ایجاد می‌شود.

تمرین در هوای سرد و نپوشیدن لباس زیاد برای فرار از سرما عامل اصلی لاغری است زیرا بدن برای ایجاد گرما از چربی‌های بدن کمک می‌گیرد که چربی سوزی و کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

چاقی در تابستان و زمستان برای هر کسی رخ می‌دهد و بستگی به برنامه غذایی، رژیم لاغری موثر و تمرینات منظم و داشتن خواب کافی است که نباید از این عوامل غافل شد.

فکر کردن در مورد تناسب اندام و لاغری در تابستان و زمستان برای همه ما اتفاق افتاده، اما کدام فصل برای لاغری مناسب است؟

بهترین زمان برای وزن کم کردن فصل بهار است زیرا بدن ما در بهار کالری کمتر نسبت به تابستان و زمستان نیاز دارد. اگر رژیم لاغری موثر و سریع در بهار گرفت، کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی