اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805133917312020

جلد پنجم

امام حسین مظهر هجرت و رشادت؛ پاسخ به شبهات قبل از قیام حضرت اباعبدالله (ع)

کد: 139805133917312020

http://bit.ly/31kqxMA

، قم , (اخبار رسمی): این کتاب، به هجرت اول امام حسین (ع) از حرم رسول خدا (ص) به حرم امن الهی می‌پردازد. حضرت در این هجرت، به تبیین هدف نهایی‌اش از حرکت و قیام پرداخته است. این هدف با هجرت و شهادت و به همراه انواع مصیبت، امری است که خداوند متعال برای او خواسته است و او باید امتثال کند تا راه حق و دین خدا باقی بماند.

امام حسین مظهر هجرت و رشادت؛ پاسخ به شبهات قبل از قیام حضرت اباعبدالله (ع)
این کتاب، به هجرت اول امام حسین (ع) از حرم رسول خدا (ص) به حرم امن الهی می‌پردازد.

امام حسین (ع) شخصیتی است که تک تک آیات قرآن در جسم و روح و قول و فعلش تجلی و تبلور یافته و حضرتش در عمل، مبلّغ و منادی یکتاپرستی و دین‌مداری است و حیات و مماتش در راه رضای خدا و برای دین خداست.

هرچند و قطعاً شناخت این گوهرهای هستی، سخت و بلکه غیرممکن است و لکن هر کسی به قدر توان خویش باید پیمانه‌ایی از بی‌کران اقیانوس وجود ایشان به جان خویش بچشاند تا خدا چه بخواهد و چه در نظر آید!!

و نام حسین (ع) و یاد حسین و قیام حسین و بررسی هدف ایشان شاید برای بشر: برای بشر خفته در خواب غفلت‌ها، برای بشر مانده در زیر غبار شهوت‌ها و برای بشر مشغول مانده در زندگی دنیا، نسیمی باشد بیدارگر و رهنما تا شاید از این رهگذر مشمول هدایت و رحمت الهی و شفاعت و شفقت اولیای الهی قرارگیرد و نجات یابد.

و این کتاب تلاشی است ناقابل در این مسیر تا نویسنده و خواننده را در جهت مواجهه با این نسیم رحمت قرار دهد؛ باشد که چنین باشد.

اگر دلائل ثبوت واقعه‌ای تمام باشد، وقوع این واقعه به عناصر چندی منوط است که از جمله به عناصر انسانی آن می‌توان اشاره کرد که آن هم به عقائد و اخلاق و نیات و گفتار و کردار انسان‌ها از پیشینیان و معاصران منوط است؛ چراکه بعید است عملی از انسان یا گروهی از انسان‌ها بدون پیشینه‌ی قبلی و بدون علت یا علل قبلی سربزند؛ لذا در جلد اول به شمه‌ای از زمینه‌ها و علل برپایی واقعه‌ی عاشورا و در واقع به اهداف قریب و بعید قیام اباعبدالله الحسین (ع) که در واقع به نوعی مقابله با عوامل باطل و برچیدن آثار آن بود، پرداخته می‌شود.

نویسنده در پی پاسخ به شبهات مربوط به این دوران، مسأله مهم حق و باطل و حقانیت قیام امام سوم را و حقانیت شخص و شخصیت ایشان را در حد توان تبیین کرده و در مقابل، باطل بودن طرف مقابل ایشان را ثابت کرده است و در نهایت به این امر رسیده که به هر انسانی و به هر مکلف مسلمانی در این گیرودار واجب است که قیام کند و از دین و دینداری و از هویت انسانی و از واقعیت مسلمانی، دفاع کند؛ ولو به از دست دادن جان و مال و زندگی بیانجامد و ولو به اسارت رفتن زنان و کودکان منجر شود.

و اما امام سوم که انسان کامل است و حجت برحق الهی است و مسئولیت حفظ دین و دنیای بشریت را برعهده دارد، این وظیفه را بهتر از همه می‌داند و به بهترین شیوه آن را انجام می‌دهد و تاریخ نشان داده که ایشان به‌طور کامل و به بهترین راه و شیوه به این امر اقدام کرده و در این زمینه هم حجت را بر همگان تمام کرده است و در نهایت وظفیه‌ی سایر مکلفان است که حجت و حجیت امام سوم و عمل بزرگش را بشناسند و خود نیز در چنین موقعیتی وظیفه‌ی خود را شناخته و به نحو احسن آن را انجام دهند.

جلد اول این دوره در بررسی زمینه‌ها و شناخت زمینه‌سازان جاهلیتِ دور تا بروز اسلام و اتمام نعمت و اکمال دین به پیش آمد و در مجلدات دوم و سوم، تلاش شد که از آغازین لحظات دردناک رحلت پیامبر (ص) تا واقعه‌ی قیام امام حسین (ع) و از غصب ولایت و آثار دردناک آن تا آثار حکومت نحس معاویه و سلطنت یزید بن معاویه بر حیات سیاسی و عقیدتی مسلمین مورد بررسی قرار گیرد و قیام امام حسین بر علیه این شجره‌‌ی ملعونه و علل و آثار آن و سئوالات و شبهات این دوران واضح و مبرهن شود.

مجلدات بعدی این مجموعه هم در بررسی شبهات مربوط به عصر قیام و مسائل مربوط به اوضاع سیاسی و فرهنگی دهه‌های اول بعد از رحلت رسول خاتم (ع) بود که تقدیم شد.

از این مجموعه کتب زیر منتشر شده است:

جلد اول، امام حسین مظهر حق و حقیقت، جلد دوم، امام حسین مظهر اطاعت و ولایت، جلد سوم، امام حسین مظهر امامت و درایت، جلد چهارم، امام حسین مظهر شجاعت و شهامت.

جلد پنجم این مجموعه (امام حسین مظهر هجرت و رشادت)، به هجرت اول امام حسین (ع) از حرم رسول خدا (ص) به حرم امن الهی می‌پردازد. حضرت در این هجرت تا به مکه و در حرم خدا، به تبیین هدف نهایی‌اش از حرکت و قیام پرداخته و حجت را بر دوست و دشمن تمام کرده است. این هدف با هجرت و شهادت و به همراه انواع مصیبت، امری است که خداوند متعال برای او خواسته است و او باید امتثال کند تا راه حق و دین خدا باقی بماند.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب امام حسین مظهر هجرت و رشادت (پاسخ به شبهات قبل از قیام، جلد پنجم) می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب