اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805253958312497

روغن هسته انار چیست و چه خواصی دارد؟

کد: 139805253958312497

http://bit.ly/31INYiP

، مشهد , (اخبار رسمی): روغن هسته انار از دسته روغن‌های طبیعی است که بیشتر برای پوست صورت و برای لایه برداری و سفید شدن پوست استفاده می‌شود. خواص کامل این روغن در ادامه ارائه شده است.

روغن هسته انار چیست و چه خواصی دارد ؟
روغن هسته انار از بهترین روغن های لایه بردار طبیعی به شمار می آید .

انار میوه‌ای با ویژگی‌های منحصر به فرد است. خواص روغن هسته انار نیز به همان اندازه اعجاب بر انگیز است. روغن هسته انار ویسکا اویل کاملا طبیعی و و به روش پرس سرد هسته‌های انار با خلوص بالایی تهیه می‌شود.

هسته انار دارای 15 الی 20 درصد روغن است که بخش اعظمی از آن را اسیدهای چرب مفید تشکیل می‌دهند. خواص روغن هسته انار به قدری ویژه است که باعث کاربرد این ماده در بسیاری از محصولات آرایشی، بهداشتی و صنایع غذایی شده است.

روغن هسته انار یکی از معدود منابع گیاهی است که دارای مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب سه تایی به نام گونژو گه است. یکی از این اسیدهای چرب سه تایی بسیار ارزشمند که حدود 80 درصد از اسیدهای روغن هسته انار را تشکیل می‌دهد پونیسیک اسید است.

این اسید دارای خواص تسکین دهندگی، ضد التهاب و ضد سرطان است و گذشته از این یک آنتی اکسیدان قوی نیز محسوب می‌شود. مصرف روغن هسته انار هم به صورت خوراکی و هم به صورت استفاده موضعی فواید فراوانی دارد.

خواص روغن هسته انار برای مو چیست؟

بهره گیری از خواص روغن هسته انار برای بهبود شرایط و ظاهر مو گذشته‌ای طولانی دارد. روغن هسته انار ویسکا اویل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

این روغن مانند لایه‌ای محافظ بر روی مو عمل کرده و از آنها در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. به علاوه با تقویت فولیکول‌های مو، برای رفع بسیاری از مشکلات مو یک گزینه عالی به حساب می آیند.

خواص روغن هسته انار برای مو به شرح زیر  است:

محافظ مو، پرپشت کننده مو، ترمیم آسیب دیدگی مو، درمان شوره سر، درمان موخوره، توقف خارش سر، حالت دهنده مو، تنظیم PH پوست سر، 

1 ) محافظ مو 

یکی از مهمترین نکاتی که در جهت سلامت مو باید به آن توجه کرد، پیشگیری از آسیب دیدن مو توسط عوامل آلوده کننده و محیطی است. زندگی روزمره افراد به گونه‌ای است که دائما در معرض دود و گرد و غبار، اشعه‌های مضر خورشید و ذرات معلق در هوا قرار دارد.

یکی دیگر از عوامل تهدید کننده سلامت موها استفاده فراوان از حالت دهنده‌ها و رنگ‌های شیمیایی مو است. به علاوه فر کردن یا صاف کردن موها که در درجه حرارت‌های بسیار بالا صورت می‌گیرد، منجر به آسیب رساندن به بافت موها می‌شود.

در این شرایط می‌توان از خواص روغن هسته انار برای تضمین سلامت مو استفاده کرد. این روغن غنی از آنتی اکسیدان‌های مفید است که از اکسیداسیون اسید‌های چرب جلوگیری می‌کند.

2 ) پر پشت کننده مو 

روغن هسته انار یک ماده بسیار قوی برای افزایش رشد موها است. این روغن شگفت انگیز گردش خون در پوست سر را چند برابر می‌کند و از این طریق اکسیژن رسانی به پیاز و ریشه مو را بهبود می‌بخشد.

کارکرد دیگر این روغن، افزایش میزان مواد غذایی دریافتی توسط موها است. روغن هسته انار حاوی گروه‌های مختلف ویتامین و اسیدهای چرب است. می‌توان به جرات گفت یکی از غنی ترین روغن‌های طبیعی موجود برای تغذیه پوست سر است.

3 )  ترمیم آسیب دیدگی مو 

اگر مو به شدت آسیب دیده و بافت آن در مرز نابودی است و چاره‌ای جز کوتاه کردن مو وجود ندارد، می‌توان از خواص روغن هسته انار برای ترمیم بافت آسیب دیده موها استفاده کرد.

روغن هسته انار ویسکا دارای بافت نیمه جامد است ولی در محدوده روغن‌های میان رده قرار می‌گیرد. این بدان معناست که با اندکی پیش گرم کردن روغن می‌توان آن را به مایعی روان و سبک تبدیل کرد.

مصرف این روغن مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار بخش‌های مختلف مو مانند ساقه و ریشه قرار می‌دهد. این مواد مغذی به راحتی وارد لایه‌های زیرین می‌شود و آبرسانی و تغذیه را به طور عمیق انجام می‌دهد.

از طرفی تشکیل لایه محافظ توسط روغن انجام می‌شود و در زمان بین دو شستشو، از مو محافظت می‌کند. با این روند، ترمیم آسیب دیدگی و جلوگیری از آسیب مجدد در کنار هم رخ می‌دهد.

بدین ترتیب مو که در اثر گرمای زیاد و مواد شیمیایی دچار خشکی و شکستگی شده، ترمیم می‌شود. در این بخش خواص روغن هسته انار برای بدن برسی شده است.

  • ضد سرطان پوست
  • ضد سرطان پروستات
  • مبارزه با آرتروز
  • کنترل مشکلات یائسگی
  • کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی
  • کاهش چربی و کلسترول خون
  • جلوگیری از چاقی بیش از حد
  • رفع عفونت

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ویسکا اویل مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی