اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905024453912497

روغن کرچک برای رشد مو و سلامتی پوست خواص فوق العاده ای دارد

5 خاصیت استثنایی روغن کرچک اصل چیست؟

کد: 139905024453912497

https://bit.ly/3jDTmNX

، مشهد , (اخبار رسمی): روغن کرچک یکی از بهترین روغن های طبیعی است که در زمینه پوست و مو استفاده های بیشماری دارد. این روغن از آن دسته از روغن های طبیعی است که به صورت اختصاصی برای یک ناحیه استفاده نمیشود . این روغن علاوه بر مو برای پوست و حتی سلامت بدن مفید است.

در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی از روغن کرچک به علت داشتن خواص و فواید فوق العاده استفاده زیادی می شود

روغن کرچک اصل از دانه های کرچک موجود در کشور های گرم سیری آسیا و آفریقا به دست می آید. این روغن از قدیم الایام به عنوان روغنی پرکاربرد در علم طب سنتی معرفی شده است. از این روغن برای سلامت مو و سلامت پوست استفاده فراوانی می شود. در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی از روغن کرچک به علت داشتن خواص و فواید فوق العاده استفاده زیادی می شود. اکثرا این روغن را به عنوان یک ملین طبیعی به یاد می آورند ، لیکن در این قسمت به مباحثی جدید می پردازیم. روغن فوق برای انواع پوست مناسب است و به ندرت ایجاد حساسیت یا عوارض جانبی می کند . طبق تحقیقات انجام شده روغن کرچک دارای برخی خواص ضد التهابی ، ضد باکتری و مرطوب کنندگی می باشد. روغن کرچک را در گروه روغن های سنگین و با چگالی بالا رده بندی می کنند .

خواص روغن کرچک اصل برای سلامت مو چیست ؟

وقتی پای درمان های خانگی درمیان است ، یکی از مهم ترین حوزه ها ، سلامت مو می باشد . از آنجا که موها نقش زیادی در چگونه به نظر رسیدن ظاهر فرد دارند لذا سلامت آن نیز جایگاه ویژه ای دارد . یکی از متد های پرطرفدار و با بازدهی بالا ، روغن درمانی برای حفظ طراوت و زیبایی موهاست . روغن های طبیعی دارای انواع مواد مغذی و مفید مناسب برای تغذیه و رشد فولیکول های مو می باشند . لایه تشکیل شده بر روی مو ، پس از اعمال روغن کرچک ، به خوبی از ساقه و ریشه محافظت می کند و کوتیکول های مو فرصت جبران آسیب دیدگی های قبلی و حرکت به سمت ترمیم آن را خواهند داشت . برخی آثار روغن درمانی برای مو به صورت زیر بررسی می شود :

  • افزایش سرعت رشد مو
  • پرپشت شدن مو
  • جلوگیری از موخوره
  • مرطوب کننده مو
  • نرم کننده مو
  • توقف سفید شدن مو

افزایش سرعت رشد و پرپشت شدن مو :

پرپشت شدن و افزایش سرعت رشد مو بستگی به تغذیه مناسب ریشه های مو دارد. برای اینکه مو های شما خوب رشد کنند و پرپشت شوند نیاز به اسید های چرب ضروری نظیر امگا3 و امگا 9 است. روغن کرچک با داشتن مقادیر فوق العاده از اسید های چرب ضروری مناسب مو میتواند این منبع را فراهم کند. بهترین راه برای مصرف روغن کرچک اصل برای پرپشت شدن مو استفاده از این روغن قبل از استحمام است. قبل از استحمام مقداری کرچک بر روی سر بزنید و پوست سر خود را مالش دهید. با تکرار این عمل مو هایی زیبا و پرپشت و بلند به دست خواهید آورد. در بسیاری از متد های آسیای شرقی ، از ترکیب روغن کرچک با برخی مواد طبیعی دیگر استفاده می شود . این کار معمولا به دلیل غلظت بالای روغن کرچک است و ترکیب شدن آن با دیگر مواد آن را روان می کند . برای مثال می توان از ترکیب آب پیاز ، مقداری آلوئه ورا و کمی روغن کرچک به عنوان اکسیر رشد مو بهره برد .

جلوگیری از موخوره :

علت ایجاد موخوره هنوز به طور کامل مشخص نشده است ولی خشک بودن پوست سر و هم چنین عدم گردش خون مناسب در زیر پوست و در محل ریشه مو می تواند از عوامل ایجاد موخوره باشد. با این حال می توان گفت این مشکل ، تقریبا همگانی است و برای همه افراد اتفاق می افتد . ابتلا به موخوره به جنس مو وابستگی زیادی دارد لیکن شاهد بروز آن در انواع مو های مختلف هستیم . بنابراین می توان نتیجه گرفت ، عوامل محیطی نقش مهمی در بروز موخوره دارند . پس با رعایت برخی نکات ساده نیز می توان به راحتی از خشکی مو و دوشاخه شدن انتهای آن جلوگیری کرد . با مصرف روغن کرچک اصل گردش خون در زیر پوست سر زیاد میشود و رشد مو افزایش می یابد. روغن مذبور ، نوعی محافظت موقت بر روی ساقه مو ایجاد می  کند و آن را از خشکی حفظ می کند . این روغن خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی را نیز دارد بنابراین از ایجاد موخوره کاملا جلوگیری می شود. با این حال روغن کرچک جزء روغن های تقریبا سنگین بوده و برای موهای چرب مناسب نمی باشد .

مرطوب کننده مو :

روغن کرچک خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی بسیار لذت بخشی دارد. برای بهره مندی از فواید روغن کرچک کافی است مقداری از این روغن را در نرم کننده یا شامپو خود بریزیم .

سپس در حمام پوست سر خود را با روغن کرچک اصل ماساژ دهیم. با این عمل اکسیژن و آب را به سلول های پوست سر بازمیگردانیم و آنها را احیا می کنیم. در بسیاری از موارد دلیل خشکی مو و انعطاف ناپذیری آن ، آسیب دیدن بافت ساقه است . این مشکل به دلیل استفاده بی رویه از مواد شیمیایی ، رنگ و دکلره کردن زیاد مو رخ می دهد. البته بسیاری از افراد نیز به صورت ژنتیکی دارای موهای نسبتا خشک و شکننده ای هستند . در هر دوحالت باید بدانید که این افراد بیش از سایرین نیازمند روش های مراقبتی از مو هستند . چرا که توان بالقوه ای در موهای خود ، برای کم پشت شدن و از دست رفتن موها دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به ویسکا اویل مراجعه کنید.

5 خاصیت استثنایی روغن کرچک اصل چیست؟

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی