اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807194119312497

روش‌های جلوگیری از ریزش مو به سادگی

کد: 139807194119312497

http://bit.ly/31AIlCN

، مشهد , (اخبار رسمی): در ادامه روش‌هایی کاملا طبیعی و استثنایی برای جلوگیری از ریزش مو بیان شده است.

جلوگیری از ریزش مو به سادگی چگونه است ؟
جلوگیری از ریزش مو با ویسکا اویل

ریزش مو شدید اصلا چیز عجیب و ناشناخته‌ای نیست. چنانکه اکثر مردم دنیا در مقطعی با ریزش مو دست و پنجه نرم کرده‌اند. پوست سر دارای 100 تا 150 هزار تار مو به طور میانگین است. از این میان حدود 50 الی 100 تار را به صورت میانگین هر انسان در یک روز از دست می‌دهد که صد البته این مطلب لازم به ذکر است که این تعداد در مرحله استراحت عمومی مو می‌ریزد و اصلا جای نگرانی ندارد.

باید توجه داشت که این موضوع زمانی نگران کننده است که میزان ریزش مو از این 100 تار تجاوز کند.

چه عواملی باعث ریزش موی سر می‌شود؟

عواملی که باعث ریزش مو در آقایان و بانوان می‌شود می‌توانند موقتی یا دائمی باشد. در ادامه روش‌هایی آسان برای جلوگیری از ریزش مو بیان شده است.

از جمله عواملی که باعث ریزش مو می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عوامل ژنتیکی و وراثتی
  2. تغذیه نامناسب
  3. شوره سر
  4. شستشوی مداوم موها
  5. برس زدن بیش از حد
  6. استفاده از محصولات شیمیایی نامناسب برای موها
  7. حرارت دادن بیش از حد به موها
  8. استرس و اظطراب
  9. داروها

عوامل ژنتیکی و وراثتی

ریزش موی ژنتیکی یا همان آلوپسی آندوژنتیک یکی از مهم ترین عوامل ریزش مو به حساب می‌آید. مشخصه اصلی این نوع از ریزش،ریزش M شکل موهای جلوی سر است. 

تغذیه نامناسب

به طور کلی تغذیه مناسب برای کارکرد درست و مناسب اندام‌ها و دستگاه‌های بدن امری ضروری است. افرادی که مایل به درمان ریزش موهای خود هستند و می‌خواهند موهایی شاداب و سرحال داشته باشند حتما باید به تغذیه خود اهمیت دهند.

شوره سر

شوره به سلول‌های مرده پوست سر اطلاق می‌شود که عوامل متعددی در آن دخیل هستند. از جمله این عوامل می‌توان به افزایش چربی سطح پوست، عفونت‌های قارچی، اگزما و آلرژی اشاره کرد. لازم به ذکر است که شوره سر به طور غیر مستقیم می‌تواند باعث ریزش مو شود.

شتسشوی مداوم موها

شتستشوی مداوم موها اگرچه باعث تمیزی موها می‌شود و از این نظر مزایایی دارد ولی در عوض باعث خشک شدن بیش از حد موها و ریزش مو شدید می‌شود .

استفاده از محصولات شیمیایی نامناسب برای موها

استفاده از محصولات شیمیایی آرایشی و بهداشتی در زندگی امروزه امری بدیهی به شمار می‌رود. باید توجه داشت در صورت استفاده مکرر از این محصولات ریشه موها شکننده و ضعیف می‌شود.

استرس و اضطراب

همه‌ی انسان‌ها در زندگی روزمره خود به نحوی با استرس دست و پنجه نرم می‌کنند. بر همین اساس استرس می‌تواند باعث بروز مشکلات متنوعی شود. می‌توان با مدیریت سطح استرس در زمینه‌های مختلف به جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو کمک بسزایی کرد.

بیماری‌های خودایمنی

این واکنش پاسخ سیستم عصبی بدن در برابر مو است که در نتیجه آن مو از فاز رشد به فاز استراحت برود. این ریزش می‌تواند حالت‌های مختلفی داشته باشد و در نقاط گوناگونی مانند سر و صورت و بدن رخ دهد.

روش‌های سنتی  جلوگیری از ریزش مو

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش‌ها این است که به هیچ عنوان عوارض جانبی نخواهند داشت. اگرچه که درمانی مسلم و قطعی برای جلوگیری از ریزش مو وجود ندارد ولی با استفاده از روش‌های سنتی و تغییر در روش زندگی و تغذیه می‌توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

یکی دیگر از مزایایی که روش‌های سنتی بر طب مدرن دارند این است که تعداد داروهای موضعی که برای جلوگیری از ریزش مو در این روش‌ها استفاده می‌شود بسیار متنوع‌تر است.

با انجام روش‌هایی که در ادامه آمده است می‌توان مانع از ریزش مو شد و به رشد مجدد و درمان ریزش مو نیز کمک کرد. اساسا درمان‌های سنتی در رابطه با جلوگیری از ریزش مو به دو دسته درمان‌های موضعی و درمان‌ های خوراکی تقسیم بندی می‌شوند.

تعدادی از این درمان‌ها شامل موارد زیر است:

  • آب پیاز
  • دانه‌های شنبلیله
  • تخم مرغ
  • آلوئه ورا
  • سیر
  • شیرین بیان
  • استفاده از روغن آرگان

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعهبه آدرس viskaoil.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]