اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907104685512497

آیا از خواص روغن کندر اصل برای سلامتی پوست و مو آگاه هستید؟

کد: 139907104685512497

https://bit.ly/2GqUshk

، مشهد , (اخبار رسمی): روغن کندر یکی از صد ها روغن طبیعی مناسب برای سلامتی انسان است. این روغن از گذشته های دیرین در طب سنتی به کار می رفته است.

آیا از خواص روغن کندر اصل برای سلامتی پوست و مو آگاه هستید ؟
روغن کندر تهیه شده توسط برند ویسکا اویل

روغن کندر به عنوان فرآورده ای نوظهور از گیاهی با پیشینه کهن پا به عرصه گذاشته است.

روغن کندر به عنوان فرآورده ای نوظهور از گیاهی با پیشینه کهن پا به عرصه گذاشته است. کندر نام گیاهی خودرو است که خواص زیادی داشته و مورد استفاده فراوان در طب سنتی است. مصرف کندر و مشتقات آن مورد توسط اطبای بزرگ و انبیا توصیه شده و خواص اعجاب انگیزی برای آن ذکر می شود. روغن کندر خواص زیادی برای سلامتی بدن ، پوست و مو به همراه دارد و کاربرد های آن ویژه است .

روغن کندر برای جوان سازی پوست صورت و جلوگیری از مشکلات پوستی یکی از بهترین راه های طبیعی است . این روغن را می توان برای مشکلات مربوط به سلامت و مراقبت از موها نیز مورد استفاده قرار داد . خواص ضد درد و ضد اسپاسم روغن کندر نیز زبانزد است و سبب محبوبیت چشمگیر این ماده است . روغن کندر خالص و صد درصد طبیعی به روش تقطیر استخراج می شود و بسیار کمیاب است . این روغن که نوعی روغن اسانسی به شمار می رود غلظتی بسیار بالا داشته و برای مصرف باید رقیق شود .

تاریخچه استفاده از روغن کندر چیست ؟

همانطور که اشاره شد مصرف روغن کندر به زمان های بسیار دوری باز می شود، لیکن تاریخچه به کارگیری آن چیست؟ کندر از درختچه این گیاه استخراج می شود ، بدین صورت که قسمت هایی از تنه درخت برش هی کوچکی داده می شود و شیره سفید رنگ درخت از این نواحی خارج شده و پس از چند روز به صورت تکه های سفت و اشک مانندی خشک می شوند.

این در واقع همان کندری است که مورد استفاده در طب سنتی بوده و بسیار پر کاربرد است. کندر ها برای تهیه روغن کندر با کیفیت و اصل و مورد استفاده قرار گرفته و یا اسانس آن استخراج می شود. اولین و شناخته شده ترین منبع کندر، عمان است که برای سالیان طولانی این محصول را به چین، هند و مدیترانه صادر کرده است. نام علمی این گیاه از دو قسمت تشکیل می شود که به معنای ” بخور با کیفیت بالا” است.

در واقع تا مدت های زیادی کاربرد اصلی کندر به دلیل عطر و طعم قوی، چوبی و تند آن، در بخور دادن بوده است. به تدریج در عطر ها وسایل آرایشی ،خط چشم و روش های مومیایی سازی در مصر باستان مورد استفاده قرار گرفت. در قرون وسطی استفاده از روغن کندر فزونی یافت و در مراسم آیینی و تشریفاتی مورد مصرف قرار می گرفت.

امروزه نیز در بسیاری از فرهنگ ها مانند عربی، هندی ، سومای و اتیوپی توجه ویژه ای به مصرف کندر می شود. اعتقاد بر این است که رایحه روغن کندر سبب افزایش تمیزی است و سلامتی را به ارمغان می آورد. از این روغن جهت بهبود زخم ها، تسکین آرتریت، تعادل هورمونی در زنان و مطبوع سازی هموا استفاده می شود.

خواص روغن کندر چیست ؟

شاید بسیاری از ما حتی نام روغن کندر را هم نشنیده باشیم چه رسد به خواص آن ولی باید بدانید خواص بیشماری برای این گیاه منحصر به فرد و روغن حاوی آن ذکر شده است . روغن کندر به طور اختصاصی برای رفع درد های موضعی و استخوانی به کار می رود . در گذشته از گیاه کندر به صورت ضماد و یا از صمغ این درختچه به عنوان دارویی برای مهار درد استفاده می شد . روغن کندر ماده قابض طبیعی است که برای سفت شدن پوست مفید است .

طبیعت کندر گرم و خشک است این گیاه خون را بند می آورد و خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد . بسیاری از آموزه های پیشین و دست یافته های امروز نشان از تاثیر کندر بر افزایش هوش و حافظه دارد .

پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم بر مصرف کندر توسط زنان باردار تاکید داشته اند چراکه در دوره خاصی از بارداری با مصرف این ماده هوش جنین افزایش چشمگیری خواهد داشت . روغن کندر نیز می تواند از طریق سیستم عصبی بر خلق و خو و تمرکز افراد تاثیرگذارد . خواص این روغن برای پوست و مو ی نظیر است و تقریبا از پس هر مشکلی برمی آید .

نرم و شفاف کننده پوست :

روغن کندر دارای مواد معدنی بسیار مغذی برای پوست است و مصرف موضعی آن فواید زیادی دارد . کندر به سلول های پوست اجازه رشد و نمو می دهد و تمامی مواد غذایی مورد نیاز آن را تامین می کند . روغن کندر سرشار از آنتی اکسیدان است و بیشتر به این علت در صنایع مراقبتی به کار می رود .

روغن کندر ویسکا اویل که از بهترین صمغ های طبیعی کندر تهیه میشود باعث شفاف شدن پوست نیز می شود . روغن مذبور در گروه روغن های آروماتیک و اسانسی دسته بندی میشود که بسیار غلیظ هستند . برای همین منظور استفاده مستقیم از اسانس کندر بر روی پوست خطرناک است . برای بهره گیری از خواص روغن باید آن را در یک حامل مناسب به رقت مناسب برسانید .

جلوگیری از پیری پوست :

از مهمترین خواص روغن کندر اصل برند ویسکا اویل جمع کننده و قابض بودن برای پوست است . پوست صورت با افزایش سن شروع به شل شدن کرده و چین چروک هایی بر روی آن ظاهر می شود . موارد بالا تنها بخش کوچکی از خصوصیات روغن کندر خالص بود .

برای مشاهده کامل این خواص به فروشگاه ویسکا اویل مراجعه کنید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی