اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805263960410972

لیزر کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک درمان راحت

کد: 139805263960410972

http://bit.ly/31NQMLo

، تهران , (اخبار رسمی): دکتر داود تاج بخش جزو پزشکان جراح با لیزر است که از سال 1382 شروع به درمان بیماری‌های نشیمنگاهی از جمله درمان هموروئید، فیستول، کیست مویی، آبسه و بواسیر خارجی با لیزر کرده و در این زمینه نتایج بسیار قابل قبولی کسب کرده است.

لیزر کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از راحت ترین درمانهای این بیماریست.
لیزر کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک درمان راحت

استفاده از لیزر برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی کاربرد دارد. با  لیزر می‌توان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش در عمل کیست مویی وسیع، کیست مویی با سینوس‌های متعدد و کیست مویی عارضه دار استفاده می‌شود.

بسیاری از پزشکان خدمات لیزر بواسیر یا هموروئید، لیزر فیستول و لیزر آبسه را انجام می‌دهند.

کیست مویی یک بیماری شایع در ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه بوده که به بیماری برگشت مو یا سینوس مویی شناخته شده است. همچنین از سال‌ها قبل پزشکان و جراحان این بیماری را می‌شناختند. در ادامه دکتر داود تاج‌بخش در گفت‎وگویی این بیماری را بررسی کرده است.

علت بیماری سینوس مویی

مهمترین علت بروز این بیماری ژنتیک بوده که گاها در افراد یک خانواده دیده می‌شود. شایان ذکر است که مهمترین فاکتور در این بیماری ژن معیوبی است که در واقع موهای آن ناحیه به جای آن که از سمت ریشه به سمت پوست بیاید و بیرون بزند مستقیماً بدون اینکه بیرون بیاید به سمت زیر و بافت زیر پوست نفوذ کرده و با نفوذ خود، ایجاد التهاب کرده و باعث ایجاد حفره در بدن می‌شوند که دور آن را با توده و کیست محدود کرده و کم کم داخل این توده ترشحات جمع شده و التهاب برقرار می‌شود، گاهی با ترشحات چرکی و گاهی با دردهای بسیار زیاد و یا تورم و چرک روی می‌دهد و یا گاهی یک سوراخ کوچک باز شده و این چرک تخلیه می‌شود.

علل تشدید کننده سینوس موئی (کیست مویی)

با نشستن‌های طولانی مدت و مکرر پشت میز و در محل کار بیشتر می‌شود. پیش از این نیز کیست مویی بوده اما میزان نشستن افراد آنقدر زیاد نبوده و به ندرت دیده شده است. در آن زمان تحرک بیشتر بوده وقتی تحرکات کمتر شود به طور قطع به یقین آن بافتی که التهابی است خیلی زودتر خود را نشان خواهد داد.

درمان، معالجه و جراحی سینوس پیلونیدال

در واقع درمان این بیماری حتما جراحی بوده و تا زمانی که کیست حاوی مو با حاشیه‌ای از بافت سالم همراه آن برداشته نشود بیماری خود را به صورت عودهای مکرر همراه با ترشح چرک و درد به رخ می‌کشد و بنابراین درمان داروئی جایگاهی در درمان سینوس مویی ندارد.

لیزر کیست مویی

چه با چاقو و چه با لیزر می‌توان جراحی کرد ولی از معایب جراحی با چاقو می‌توان، نیاز به جراحی، بیهوشی و چند هفته در خانه خوابیدن، درد و پانسمان‌کردن‌های زیاد را نام برد ولی در جراحی با لیزر کیست مویی این‌گونه نیست.

لیزر کیست مویی یکی از موثرترین روش‌های درمانی این بیماری است. در واقع درمان این بیماری حتما جراحی بوده و تا زمانی که کیست حاوی مو با حاشیه‌ای از بافت سالم همراه آن برداشته نشود بیماری خود را بصورت عودهای مکرر همراه با ترشح چرک و درد به رخ می‌کشد و بنابراین درمان داروئی جایگاهی در درمان سینوس مویی ندارد.

می‌توان از مزایای درمان با لیزر جهت درمان کیست مویی به خوبی یاد برد. در این نوع جراحی بی حسی موضعی داده شده و همین بی‌حسی موضعی 24 تا 48 ساعت مانع از درد بیمار می‌شود و بعد از آن هم درد آن‌چنانی نداشته و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و بیمار هر وقت که به حمام می‌رود با همان لیف و صابون بعد از چند روز می‌تواند داخل را شسته و در نتیجه بعد از 24 ساعت یا نهایتاً 48 ساعت می‌تواند به راحتی بنشیند و کارهای روزمره خود را انجام دهد.

مزایای جراحی لیزر کیست مویی

عدم نیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان.

عدم وجود درد در جراحی با لیزر بطوریکه بیمار از روز بعد از عمل می‌تواند راحت بنشیند، این در حالی است که در جراحی معمولی بیمار بمدت چند هفته باید در منزل بماند و از کار روزانه باز بماند.

در جراحی با لیزر نیازی به پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم وجود ندارد و از روز بعد بیمار می‌تواند به حمام برود و داخل زخم را با آب و صابون بشوید در حالی که در جراحی معمولی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم ضروری است.

میزان عود در هر دو روش جراحی و لیزر یکسان بوده و حدود 10% است اما اگر بعد از جراحی با لیزر و بهبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرهای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به 2% می‌رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی