اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807094091213350

بهترین ایده‌های بازاریابی املاک و مستغلات

کد: 139807094091213350

http://bit.ly/2noiRdI

، رشت , (اخبار رسمی): ایده‌های بازاریابی املاک و مستغلات موضوعی مهم در مسیر پیشرفت و افزایش فروش آژانس‌های املاک است پس چرا تا این حد کم به آن پرداخته شده است؟ تا دهه قبل در ایران شغل مشاور املاک به حالت تخصصی امروزی در نیامده بود و البته امروز هم جاهای خالی بسیاری در این کسب و کار بسیار بزرگ مشاهده می‌شود.

بهترین ایده های بازاریابی املاک و مستغلات
بهترین ایده های بازاریابی املاک و مستغلات / The Best Real Estate Marketing Ideas

داشتن یک آژانس املاک حرفه‌ای با پرسنل آموزش دیده کاری بزرگ و بی نهایت سودآور است، اما برای مدیرانی که قدم در مسیر توسعه کسب و کار خود نهاده‌اند. افرادی که وارد این فاز از کسب و کار خود شده‌اند و می‌خواهند به دنیای مشاوران املاک حرفه ای وارد شود با ادامه مطلب همراه باشند.

در ادامه 20 ایده برای شروع تلاش در مسیر توسعه کسب و کار املاک و مستغلات و تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای شرح داده شده است. می‌توان مواردی را که تا کنون انجام شده را حرفه‌ای‌تر و مواردی که در مجموعه جالی خالی آن احساس می‌شود را به سرعت به انجام رساند. برخی از این موارد می‌توانند کلید موفقیت در آینده بسیار نزدیک باشند پس لازم است قدرت خود را افزایش داد.

انتخاب یک پنل حرفه‌ای و اختصاصی

1. در ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کرد که لیست املاک در فضای مناسبی در محیط اینترنت نمایش داده شود، به نحوی که مشتریان و خریداران بالقوه را از دست نداد. همینطور بهتر است از آموزش پرسنل برای استفاده بهینه از محیط اینترنت مطمئن شد به شکلی که بتوانند موارد جذب شده از محیط آنلاین را تبدیل به مشتریان آتی کنند.

2.فایل‌هایی که در ماه‌های گذشته معامله شده را به خوبی بررسی کرد تا بهترین مکان و مستعدترین مناطق را برای تمرکز بازاریابی به راحتی یافت. همیشه به این موضوع دقت شود که مشتریان بهترین جامعه آماری هستند. بهتر است این سوال پرسیده شود که آیا محله‌ها و یا مناطق خاصی هستند که باید روی آن تمرکز شود؟ پس از پیدا کردن مکان درست می‌توان به بزرگترین برند در آن منطقه تبدیل شد؛ کاری که بزرگترین برندهای املاک جهان انجام داده‌اند و پله پله یک امپراطوری ساختند.

3.لیست املاک منقضی و یا حذف شده از پنل مدیریت املاک یکی از بهترین گزینه‌ها برای راهنمایی و انتخاب‌های املاک آینده هستند. همانطور که لیست معامله شده‌ها یک تبلیغ و راهنمای خوب دیگر است. چیزهایی که تا به امروز املاکی‌ها به سادگی از کنار آنها رد شده‌اند شاید همان رموز موفقیت و انتخاب‌های طلایی باشند. به این شکل به سادگی می‌توان متوجه شد کدام املاک با چه موقعیت و متراژ و خصوصیاتی در کدام مناطق پرطرفدارتر و کدام یک کم فروش است.

ایجاد ارتباطات موثر در کسب و کار املاک

4. باید باهوش و زیرک بود. با خدمات دهندگان محلی منطقه هدف ارتباط برقرار کرد و آنها را به صرف قهوه و نهار دعوت کرد زیرا محبوبیت در کار املاک همه چیز است. به سراغ طراحان داخلی، سازندگان مسکن، دفتر خانه‌ها، و مشاغل نزدیک و سودمند در کار املاک باید رفت و با آنها ارتباط موثر بر قرار کرد. برای خود یک شبکه از کارشناسان مسکن، دکوراسیون داخلی و سازندگان مسکن ایجاد کرد تا روابط تجاری برد-برد را رقم زد.

5.وقتی املاک در لیست فروش یا اجاره قرار می‌گیرند اطلاعات و تصاویر آن را باید کامل کرد و اگر معامله بزرگی در میان است حتما برای آن یک تور مجازی تهیه شود و در ملک بانک قرار گیرد. حتما نام و شماره نماینده مورد نظر آژانس املاک را نیز در آگهی مشخص کرد.

6. تا به حال به عکاسی حرفه‌ای از یک آپارتمان یا ویلا فکر کرده‌اید؟ آیا هزینه مازاد و سربار ایجاد می‌کند؟ مطمئنا در معاملات بزرگ نه تنها هزینه عکاسی حرفه‌ای سربار نیست بلکه یکی از دلایل اصلی فروش خواهد بود. اگر تا به امروز تاثیر این موضوع دست کم گرفته شده است بهتر است با عکاسان حرفه‌ای در این زمینه ارتباط برقرار کرد و از مشاوره آنها برای ارائه حرفه‌ای تر استفاده کرد، زیرا زمانی که خریداران ملک انبوهی از آگهی‌ها را مشاهده می‌کنند اولین نکته تصاویر مربوط به ملک است که نرخ کلیک روی آگهی را چند صد برابر می‌کند.

7.فهرستی از ارائه دهندگان خدمات محلی مورد اعتماد + شماره تماس آنها ایجاد شود (کارمندان وام مسکن، وکلا، دفترخانه‌ها، طراحان داخلی، سازندگان مسکن، شرکت‌های خدماتی و نظافتی، باغبان، لوله کش، برق کار و ....). زمانی که مشتریان به هرکدام از این خدمات نیاز دارند می‌توان به عنوان یک مشاور با دست پر در کنار آنها بود. پس نیازی به رفتن سراغ مشاور املاک بعدی نیست. همه به دنبال یک مشاور دانا در تمام زمینه‌ها هستند و پس از یافتن آن تا آخر عمر جای دیگری نخواهند رفت.

8.هر چند وقت یک بار به بانک‌های منطقه سر زد تا علاوه بر ارتباط موثر با کارمندان، اطلاعات خود را نیز به روز کرد تا بتوان به مشتریان مشاوره‌های دقیقی راجع به وام‌های مسکن و شرایط پرداخت آن داد. این موضوعات در کلمات ساده بیان می‌شوند اما در زمان بازاریابی و فروش املاک جادو می‌‌کنند.

9.روزانه و هفتگی وارد وبلاگ سایت‌های صنعت ساختمان، معماری و املاک و خبرگذاری‌ها شد و اخبار و روند کسب و کارهای مرتبط با شغل املاک و مستغلات را پیگیری کرد. جالبترین آنها را در شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود منتشر می‌شوند. دسترسی به انها باعث می‌شود همیشه بروزترین فرد در شغل خود بود. (مطالعه و آمورزش روز افزون شعار مسیر پیشرفت خواهد بود)

10.اگر قرار است از مجموعه‌ای مشاوره و کارشناسی در زمینه بازاریابی املاک و مستغلات دریافت شود لازم است به صورت مستمر با آنها در ارتباط بود تا جدیدترین متدهای بازار را دراختیار داشت.

شبکه‌های اجتماعی

11.لام است همیشه چشمان خود را در بازار رقابتی باز نگه داشت! یک لحظه غفلت می‌تواند بزرگترین فرصت‌ها را برباید. موقیت همیشه روی یک لبه نازک قرار دارد و اگر فرصتی وجود دارد باید آن را شناسایی کرد  برای این منظور لازم است از حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی به خوبی استفاده کرد. (یادگیری مفاهیم بازاریابی اینترنتی املاک در بخش‌های مختلف آغاز شود.)

12.به جای استفاده از اکانت شخصی در شبکه‌های اجتماعی حتما در هر کدام آنها یک حساب بیزینسی ایجاد شود. ایجاد پروفایل تجاری به تنهایی هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. این امکان در اینستاگرام و فیس بوک به سادگی چند کلیک است.

13.اهمیت ویدئوها روز بروز در موتورهای جستجو و همچنین شبکه‌های اجتماعی بیشتر و بیشتر می‌شود، پس هر چند وقت یکبار فیلمی کوتاه از لیست املاک خاص، مشتریان راضی، املاک فروخته شده خود و هر چیز مرتبطی که مخاطبان را درگیر تماشای آن کند تهیه و در شبکه های اجتماعی آژانس املاک خود منتشر کرد.

14.سوالاتی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد تا مخاطبان درگیر پاسخ به آنها شوند. اینگونه نام یک برند بین افراد بیشتری دست به دست می‌شود و برند گسترش هوشمندانه‌ای پیدا خواهد کرد.

تکمیل اطلاعات در وبسایت‌های خدمات دهنده املاک و مستغلات

15.تصویر پروفایل خود را در ملک بانک به روز کرد و اگر نشان تجاری (لوگو) کسبو کار در این قسمت قرار ندارد همین الان این کار را انجام داد زیرا نقص در قسمت نمایه برند آسیب زیادی به مجموعه زده و ریزش مخاطب فراوانی در بازدیدهای اولیه اتفاق می‌افتد.

16.لیست نمایندگان با تعداد بیشتر در آژانس برای مخاطب یک معنی می‌دهد و آن وجود موارد بیشتری برای انتخاب املاک است پس لیست نمایندگان را در ملک بانک تکمیل تا تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان از لیست املاک خود رقم زد.

استفاده از ایمیل مارکتینگ راهی که همین الان باید آغاز شود

17.ایمیل مارکتینگ چیزی است که شاید هنوز هم بسیاری از افراد از آن بی خبر باشند. مگر می‌شود در قرن حاضر از استفاده‌های ایمیل یعنی همراه قدیمی تمام دوستداران اینترنت بی خبر بود؟ ایمیل مارکتینگ بزرگترین ابزار تبلیغاتی برای غول‌های تکنولوژی حال حاضر جهان است. پس استفاده از آن را آموخت و حتما به کار بست تا موفقیت‌های چشم گیری به راحتی تجربه شود.

با حضور گوشی‌های هوشمند، هم اکنون همه ایمیلی را به صورت تایید شده دورن گوشی خود دارند و با ارسال هر ایمیل برای مخاطبان نوتیفیکیشنی حاوی اطلاعات و عنوان آن روی صفحه گوشی آنها ظاهر می‌شود. با دریافت ایمیل از مشتریان موراد اکازیون و یا اخبار ویژه خود را می‌توان به اطلاع آنها رساند و یا املاک خاص را در قالب یک ایمیل اختصاصی به صورت انبوه برای آنها ارسال کرد.

ایجاد یک هویت بصری قدرتمند

18.هویت بصری (لوگو، رنگ سازمانی، فونت) خود را برای بازاریابی دیجیتال و فیزیکی ایجاد و روی تمام اموال خود چاپ یا هک کرد و ازین پس تغییر در نگاه مشتریان خود را دید. آنها وقتی وارد محیط کسب و کار می‌شوند خیلی راحت‌تر اطمینان خواهند کرد زیرا یک آژانس املاک سازمان یافته و حرفه‌ای را مشاهده می‌کنند که برای کسب و کار خود ارزش قائل است.

قدردانی از مشتریان

19.باهوش عمل کرد. خانه‌های در اختیار خود را از قبل برای بازدید آماده کرد و در معاملات بزرگ یک غذای سبک و یا یک عصرانه، چای و یا قهوه در کنار شیرینی و یا کیک آماده کرد و پس از ورود به محل بعد از بازدید و یا گاهی قبل از بازدید در زمان تفکر راجع به گزینه مورد نظر سرو شود و با مشتری خود گرم گرفته و صحبت کرد. احتمالا این پذاریی و احترام به یک فروش پر سود ختم خواهد شد.

20.مواردی را که مشتریان می‌گویند دوست دارند برای خانه جدید خود بگیرند را یادداشت کرد و یکی از آنها را به عنوان قدردانی از آنها که اینجا را به عنوان مشاور خود برگزیده‌اند هدیه داد و رابطه خود را پس از انجام معامله با آنها هرگز قطع نکرد. هدایای تبلیغاتی مانند ماژیک‌های وایت برد، خودکار، برچسب‌های یاداوری کارهای روزانه و غیره را آماده و به مشتریان وفادار خود هدیه داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان