اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807304148713350

ملک بازدید آزاد چیست و چگونه به کمک آن املاک بیشتری بفروشیم؟

کد: 139807304148713350

http://bit.ly/2JbCWLZ

، رشت , (اخبار رسمی): این روزها اگر شخصی به دنبال خانه‌ای برای خرید یا اجاره بگردد در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های تخصصی املاک، به اندازه کافی موارد منطبق با سلیقه خود را خواهد یافت. اما نکته اساسی در زمان‌بندی این بازدیدها و هماهنگی با مشاوران املاک برای ساعت دقیق بازدید املاک مورد نظر است.

ملک بازدید آزاد چیست و چگونه به کمک آن املاک بیشتری بفروشیم؟
What is a free-to-visit property and how do we sell more property with it?

طبق آخرین آمار ثبت شده توسط وب‌سایت ملک بانک در سال‌های 97 و سه ماهه اول 1398 چیزی نزدیک به 60 درصد مشاوران املاک، همیشه تعدادی از خانه‌های آماده بازدید را در اختیار دارند

البته که در کشور ایران نیز مانند کشورهای توسعه یافته به تازگی در آگهی‌های املاک تاریخ و زمان دقیق بازدید آزاد خانه نیز درج می‌شود، هر چند این امکان هنوز همه‌گیر نشده است اما به صورت روز افزون در حال افزایش و فرهنگ‌سازی است. در این حالت مخاطب و بازدیدکننده از زمان تعیین شده در آگهی‌ها اطمینان داشته و زمان خالی خود برای بازدید با آن هماهنگ می‌کند و نیازی به تماس با ده‌ها مشاور املاک نخواهد داشت و تنها پس از انتخاب خانه یا ملک مورد نظر خود با مشاور املاک درج کننده آگهی، هماهنگی‌های نهایی را به انجام می‌رساند.

به این صورت زمان بسیار زیادی را که قبلا صرف گشتن و تماس‌های پی در پی می‌شد صرفه جویی می‌شود و شخص با حوصله و زمان کافی به بازدید و بررسی خانه یا ملک مورد نظرش می‌پردازد. اگر خانه‌ای برای بازدید آزاد مشخص نشده چه راهکارهایی برای جذب بیشترین تعداد بازدیدکننده وجود دارد و چگونه می‌توان شانس فروش و یا اجاره یک خانه آماده بازدید را افزایش داد؟

طبق آخرین آمار ثبت شده توسط وبسایت ملک بانک در سال‌های 97 و سه ماهه اول 1398 چیزی نزدیک به 60 درصد مشاوران املاک، همیشه تعدادی از خانه‌های آماده بازدید را در اختیار دارند. یعنی خانه‌هایی که توسط مالکان تخلیه شده و یا به صورت مبله به مشاوران املاک حرفه‌ای سپرده می‌شود تا آن را اجاره دهند و یا به فروش برسانند.

این خانه‌ها همیشه محبوب هستند، به خصوص در مناطق شهری که مردم بیشتر درگیر شغل خود هستند و در طول روز زمان آزاد کمی دارند.

اگر یک مشاور املاک حرفه‌ای می خواهد قرار موفقی را برای فروش یا اجاره یک خانه بازدید آزاد داشته باشد و بیشترین تعداد مشتری و بازدیدکنندگان را برای شانس بیشتر انجام معامله به سمت ملک مورد نظر جذب کند در این مطلب چند راهکار طلایی برای او ارائه شده است.

در تیم خود فردی داشته باشید که به میزبانی خانه‌های بازدید آزاد علاقه‌مند است

همیشه باید به یاد داشت که «وقت طلاست». اگر یک ملک آماده بازدید به یکی از پرسنل و کارشناسان فروش سپرده شده است و او زمان کافی و مشخص در روزهای هفته برای این کار ندارد پس بی درنگ او را به سراغ ملک دیگری فرستاد و این کار را به فردی سپرد که در زمان‌های مقرر در ملک حظور دارد و به این مقوله علاقه‌مند است.

فردی که برای فروش یا اجاره یک خانه بازدید آزاد مشخص می‌کند باید چند مشخصه داشته باشد که مهمترین آنها خوش‌قولی و احترام به زمان‌بندی است و در درجه بعدی باید باحوصله بوده و قبل از بازدید با جزئیات خانه مورد نظر آشنا شود به نحوی که انگار در رابطه با خانه خودش به بازدیدکنندگان توضیح می‌دهد.

تاریخ بازدید خانه از روزهای ابتدای هفته آغاز شود و حداقل 3 روز را تا پایان هفته برای آن مشخص کرد

اگر خانه‌ای برای بازدید آزاد بر روی سایت قرار می‌گیرد حتما باید تاریخ بازدید را از روزهای اولیه هفته مشخص شود تا همه افراد مخصوصا کارمندها بتوانند برای یکی از آن تاریخ‌ها برنامه‌ریزی کنند. این تاریخ‌ها می‌توانند از یک روز تا هر هفت روز هفته مشخص شوند اما نکته مهمتر ساعت بازدید برای هر ملک است.در ضمن باید دقت کرد که تاریخ‌ها به دقت روی هر آگهی املاک در وبسایت ملک بانک به درستی قید شوند.

بهترین زمان برای نمایش یک خانه بازدید آزاد کدام است

مردم در ایران معمولا روزهای کاری را برای بازدید خانه نمی‌پسندند مخصوصا افرادی که شغل آزاد ندارند و یا کارمند هستند و یا جایی با ساعت کاری مشخص مشغول به کار. پس می‌توان گفت برای بازدید خانه عصر پنجشنبه بهترین زمان خواهد بود. اما همانطور که گفته شد مشخص کردن دو روز جایگزین در آگهی املاک برای افرادی با شغل آزاد و یا … نیز لازم است. پس در نهایت می‌توان گفت شنبه‌ها که روز شلوغ کاری است را باید فراموش کرد و یکشنبه و سه شنبه و روز اصلی یعنی پنجشبه عصر را برای بازدید آزاد خانه مشخص کرد. البته با توجه به موقعیت‌های مختلف می‌توان روزهای آغازین را تعویض کرد.

از شبکه‌های اجتماعی نیز در تبلیغ خانه بازدید آزاد استفاده کرد

گاهی برخی از مشتریان بالقوه اپلیکیشن آدرس وبسایت را در اختیار ندارند ولی عضو شبکه‌های اجتماعی شما هستند پس نباید این مورد را فراموش کرد و به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای از پست کردن خانه آماده بازدید خود در شبکه‌های اجتماعی خود نباید غافل شد.

به اشترک گذاری دو یا سه تصویر با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و انتشار اطلاعات مختصری از خانه یا ملک مورد نظر، باعث دریافت درخواست بازدید فراوانی می‌شود، که شاید حتی زمانی کافی برای پاسخ مثبت به همگی آنها وجود نداشته باشد.

نکات و ویژگی‌های خاص خانه را در آگهی برجسته کرد

فقط هنگام تبلیغ یک خانه بازدید آزاد در رسانه‌های اجتماعی باید مطمئن شد که زمان، تاریخ، مکان بازید در عنوان پست به اشتراک گذاشته شده است تا جلب توجه بیشتری کند. نوشتن توضیحات جذاب از امکانات اختصاصی ملک مورد نظر را نیز نباید فراموش کرد، مثل وجود سونا، جکوزی، تراس بزرک با باربیکیو، وجود حیاط و فضای سبز در خانه‌های شهری، وجود اتاق دوش، خواب مستر، اتاق Tv و روف گاردن و ….

وارد پنل مدیریت اختصاصی خود شد و املاک خاص با تاریخ بازدید ایجاد کرد

در ملک بانک آگهی خود را با ایجاد قسمت تاریخ بازدید ملک و همچنین ویژه کردن ملک در معرض نمایش بیشتر قرار داد و ترافیک هدفمند خود را با این شیوه چند برابر کرد.

در یک بازدید آزاد حرفه‌ای، همسایگان را نیز با هماهنگی مالک مطلع کرد

شاید غیر قابل باور باشد اما این نکته ریز و فراموش شده گاهی در آن واحد منجر به یک معامله خواهد شد. وقتی به همسایه خانه مورد نظر خبر داده شود که خانه مجاور یا طبقه بالا یا پایینی آماده بازدید است و از خود آنها هم دعوت شود تا بیایند در برخی از موارد همانجا یک معامله بالقوه شکل گرفته است و بعضی اوقات همسایگان به دلیل راحتی ساختمان آن را به فرزندان، دوستان و یا فامیل خود به سرعت پیشنهاد می‌دهند. اما باید دقت کرد که این عمل باید با هماهنگی مالک خانه صورت پذیرد. در این شیوه حتی اگر خود آنها مستقیما وارد یک معامله نشوند با پخش کردن اطلاعات و مزایای خانه در محله مورد نظر منجر به افزایش ترافیک بازدید خانه خواهند شد.

در معاملات ارزشمند تبلیغات منطقه‌ای انجام دهید

اگر فروش یک ملک ارزشمند در میان است، بروشورهایی را مخصوص بازدید خانه مورد نظر چاپ کرده و در آن تاریخ بازدید خانه یا ملک مورد نظر را در روزهای مشخص با قید ساعت درج کرد و در مکان‌هایی که احتمالا خریداران بالقوه در آن حضور دارند پخش کرد. در ضمن روی درب ملک مورد نظر نیز این تبلیغات را با علائمی که نشان دهنده خانه یا ملک بازدید آزاد است، مشخص و اطلاعات تماس خود را در آن درج کرد.

در تبلیغات خود از یک جمله توصیفی خوب بهره ببرید

به عنوان مثال پنت هاوس رویایی با چشم اندازی ابدی به تهران،  خانه سه بر و خوش ساخت در بهترین خیابان فرمانیه،  آپارتمانی خاص با بهترین متریال روز دنیا،  واحدی با خاص‌ترین کاغذ دیواری و دیزاین مخصوص علاقه‌مندان به هنر، همه مزیت‌ها در یک خانه و بسیاری از جملات کوتاه توصیفی که قشر مورد نظر خود را جذب می‌کند و در بیشتر دیده شدن آگهی تاثیر زیادی خواهد داشت.

زمانی که مشتریان مشخص و به قرار بازدید خانه آمده‌اند. کدام نکات آنها را خشنود و به پذیرش ملک نزدیک می‌کند:

1.به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای سوالات مشخصی را باید در ذهن داشت و برای آنها پاسخ‌هایی آماده کرد

مهمترین ویژگی این ملک چیست؟  چرا می‌خواهند آن را بفروشند؟، ممکن است بیشتر راجع به این ملک توضیح داده شود؟، این محله چطور است؟، همسایگان ساختمان چطور هستند؟، آیا ساختمان آرامی است؟، آیا مراکز خرید و … نزدیک هستند؟، آیا خانه به تازگی تعمیر شده و یا هزینه خاصی ندارد؟، هزینه‌های شارژ و مشترک ساختمان چقدر است؟ و …

2.نکته بعدی در زمان بازدید پذیرایی است

پبشنهاد می‌شود اگر فصل تابستان است حتما یک نوشیدنی خنک آماده شود و یک ظرف با شکلات‌هایی در طعم‌های مختلف مهیا و در بدو ورود به بازدیدکنندگان تعارف شود و اگر در فصل‌های سرد سال است به سراغ نوشیدنی‌های گرم رفته و در کنار آن شیرینی را آماده و برای بازدیدکنندگان سرو کرد. از این کار به ظاهر ساده صددرصد می‌توان پاسخ خوبی گرفت و در ابتدای بازدید این موضوع را می‌توان در رفتار مشتریان به وضوح دید.

3.هوشمندترین مشاور املاک در یک بازدید آزاد از خانه

یک مشاور املاک حرفه‌ای یا بهتر است گفته شود باهوش، آخرین و ریزترین نکات را نیز فراموش نمی‌کند. اکثر خانواده‌ها کودکان خود را نیز همراه خود به بازدید خانه می‌آورند مخصوصا زمانی که سن آنها بیش از 5 سال باشد زیرا خو گرفتن کودک با ملک مورد نظر برای آنها مهم است.در این حالت یک وسیله سرگرم کننده ساده برای کودکان برای والدین آنها نیز بسیار خشنودکننده خواهد بود. چیزهایی مانند یک فرفره یا آبنبات و یا یک پازل به عنوان هدیه. این‌ها همه و همه در کنار موارد بالا هزینه ناچیزی خواهند داشت اما تاثیر بسیار شگرفی در بازدید یک خانه یا ملک دربر خواهند داشت.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان