اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807284140713350

30 مرحله برای حرفه‌ای شدن در کسب و کار املاک و مستغلات

کد: 139807284140713350

http://bit.ly/2J8gIKR

، رشت , (اخبار رسمی): اگر شخصی بخواهد به بازارحرفه‌ای مشاوران املاک قدم بگذارد باید استانداردهایی را رعایت کند. برای دستیابی به جایگاهی ویژه در بازار املاک و مستغلات تنها خوش زبان بودن و داشتن لیست بلندی از املاک کافی نیست و این یک ذهنیت نادرست است.

30 مرحله برای حرفه ای شدن در کسب و کار املاک و مستغلات
30 steps to becoming a professional in the real estate business

مدیریت آژانس املاک یک کار تخصصی بوده و بی‌شک برای موفقیت در آن نیازمند، دانش مورد نظر این شغل است. در بازار امروزی باید از جدیدترین فناوری‌های فروش در کنار تکنیک‌های بازریابی استفاده کرد

بسیاری از افراد با تکیه بر بر همین افکار وارد مسیر اشتباه در این کسب و کار پردرآمد می‌شوند و پس از عدم وصول نتیجه مورد نظرشان از کار زده شده و یا به درآمدی کم راضی می‌شوند و همه تقصیرها را گردن بازار راکد می‌اندازند.

مدیریت یک مشاور املاک کار تخصصی بوده و بی‌شک برای موفقیت در آن نیازمند، دانش مورد نظر این شغل خواهد بود. در ادامه مطلب از ملک بانک به نکاتی پرداخته شده که با اجرای قدم به قدم آنها می‌توان به راحتی وارد بازار حرفه‌ای‌ها شد.

1. پس از شرکت در کلاس‌های اتحادیه و دریافت مجوز مشاور املاک، باید همچنان اطلاعات خود را افزایش داد.

2. به مرتب بودن ظاهر خود توجه کرد، زیرا مشتریان در بدو ورود به ظاهر مجموعه و اشخاص درون آن توجه می‌کنند.

3 به مباحث حقوقی و جزئیات تنظیم انواع اجاره نامه مسلط شد.

4. به مباحث حقوقی تنظیم انواع مبایعه نامه تسلط کامل پیدا کرد.

5. اطلاعات کاملی در رابطه با سرقفلی و حق کسب و پیشه و قانون تجارت کسب کرد.

6. به تمامی قوانین و فرمت‌های قراردادی مسلط شد. (پیش فروش، مشارکت در ساخت و…)

7. نیروهایی را به عنوان مباشر یا کارشناس فروش استخدام کرد که با مجموعه همگام بوده و به برنامه پایبند باشند.

8. همواره پس از یادگیری مفاهیم آموزشی جدید مسائلی که به تیم فروش کمک می‌کند را به آنها آموزش داد.

9. تهیه تعدادی از آرم (بج سینه) برای تیم فروش، هزینه بالایی نخواهد داشت اما تاثیر این بج سینه کوچک در نگاه مشتری که لوگوی و نشان تجاری را روی تابلو و کارت ویزیت و وبسایت دیده بسیار زیاد خواهد بود.

10. پس از افتتاح دفتر مشاور املاک خود، بزرگترین تبلیغاتی که در ذهن است را متوقف کرد و ابتدا لیستی از مهندسان، معماران و سازندگان در منطقه کاری خود تهیه کرد و به ملاقات بهترین‌های آنها رفت. اصلا مهم نیست که آنها بیایند یا بروند تنها قرار ملاقات اولیه مهم است.

11. برای پیشرفت با سرعت چند برابری به سراغ همکاران خود در حوزه املاک رفته و با مجموعه‌های حرفه‌ای‌تر وارد مذاکره شد و به یاد داشت در بازار املاک نمی‌توان بدون یک همکار و دوست خوب به مراحل بالاتر صعود کرد.

12. برای رونق در کسب و کار املاک و افزایش فروش تمام توان خود را در ماه‌های اول افتتاح دفتر، روی مشتری‌های خانه اولی گذاشت زیرا مشتریان راحت‌تری هستند و مرحله به مرحله به سراغ مشتری‌های بزرگ‌تر رفت.

13. هیچ‌وقت نباید زمان با ارزش خود را ماه‌ها بدون اطلاعات کافی صرف یک ملک به ظاهر بزرگ نکرد و از بازار جا نماند و تنها در صورتی تن به این کار داد که قرارداد و یا قرار موثقی برای انحصار کار در بین باشد.

14. هرگز فریب شایعات را نخورد و تنها به بازتابی که خود در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از بازار می‌گیرید اتکا کرد. با استفاده از تجربیات خود و اخبار معتبر هر دوره در تحلیل وضعیت بازار  می‌توان قوی‌تر شد.

15. اطلاعات خود را درباره انواع وام‌های مسکن به روز کرد و همیشه در موارد خرید ملک به مشتریان خود در صورت نیاز مشاوره تخصصی در رابطه با دریافت وام مناسب را داد و تاثیر شگرف این مشاوره را در لحضه اول دید.

16. از بیان موارد بدیهی و ساده و جلوی چشم به مشتریان خودداری کرد. شاید به نظر برسد مشتریان حواس‌شان نیست اما بهتر است دقت داشت که ضمیر ناخودآگاه انسان‌ها بسیاری از این موارد را تحلیل و غربال می‌کند و دلیل اکثر بازدیدهای ملک ناموفق که با کم حوصلگی مشتری روبه رو می‌شود همین گزینه است.

17. اینکه شخصی کت و شلوار رسمی یا اسپرت بپوشد و یا تی شرت و شلوار کتان و یا حتی شلوار جین و پیراهن در بازدید املاک هیچکدام به اندازه برخورد اولیه تاثیرگذار نخواهد بود پس پیشنهاد می‌شود اولین برخورد پر از انرژی، نشاط، سرزندگی و اعتماد به نفس باشد.

18. زمانی که مورد مناسب برای مشتری را نمی‌توان در فایل‌های املاک خود یافت، باید با همان روی خوش از او شماره تماس خواست و زمانی حدودی، را برای اطلاع دادن به مشتری، مشخص کرد مثلا گفت تا فردا ظهر برای ارائه املاک جدید تماس گرفته می‌شود.

19. برای ارائه فایل مناسب به مشتری نیاز به یک سیستم یکپارچه با جستجوی حرفه‌ای است که در آن بتوان ارتباط مناسب و کاربرپسندی را با مشتری خود برقرار کرد. در سیستم ملک بانک می‌توان به سادگی هزاران فایل املاک ارسالی خود را مدیریت کرد و به سهولت در دسترس مشتریان خود (به صورت حضوری و آنلاین) قرار داد.

20. برای آنکه مشتریان به راحتی قبل از بازدید ملک، موقعیت خانه مورد نظر خود را درک کند و به راه‌های ارتباطی آن اشراف پیدا کنند از روی نقشه آنلاین ملک بانک موقعیت دقیق ملک را به آنها نشان داد ، تا تمامی امکانات مورد نیاز مانند مدرسه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خدمات تفریحی و درمانی و… روی آن مشاهده کرد.

21. اگر شخصی به فکر تبلیغات مجازی برای برند املاک و مستغلات خود است نباید فصل تابستان را از دست دهد و از این موقعیت ویژه و پرترافیک در جهت رشد و تعالی مجموعه خود استفاده کند.

22. برای نگارش یک آگهی حرفه‌ای و پربازدید املاک باید از جملات و عبارات توصیفی منحصربه فرد استفاده کرد و از تکرار یک عنوان و تیتر در کلیه آگهی‌های خود پرهیز کرد. مانند اجاره آپارتمان 94 متری یا فروش واحد خوش ساخت. این عبارات تکراری عملا کیفیت آگهی‌ها را یکی پس از دیگری کاهش می‌‌دهد.

23. اگر قرار بازدید ملکی، در چند روز یا هفته گذشته تنظیم شده است باید حتما در روز بازدید یک یا دو ساعت قبل قرار به مشتری زمان مشخص شده را یادآوری کرد.

24. اگر در روز قرار بازدید ملک یکی از مشاوران مجموعه از انرژی کافی برای همراهی مشتریان برخوردار نیست حتما باید از او خواست این مشتری را به مشاور دیگری از مجموعه واگذار کند، زیرا مطمئنا خستگی از طریق چهره و کلام به مشتریان انتقال می‌یابد و تحت چنین شرایطی معمولا هیچ چیز درست و طبق برنامه پیش نمی‌رود.

25.یک تبلت یا لپ تاپ در اختیار مشاوران خود در آژانس املاک قرار داد تا تصاویر و مشخصات ملک مورد نظر را از طریق سامانه ملک بانک به مشتریان نشان دهند و یک جلسه مشاوره حرفه‌ای و موفق را پیش ببرند.

26. باید مانند یک حرفه‌ای شمرده و واضح سخن گفت و از پشت سرهم و تند صحبت کردن پرهیز کرد. باید مطمئن بود مردم از فردی که شمرده و مسلط و با لبخندی ملایم سخن می‌گوید بیشتر خوش‌شان می‌آید.

27. در صورتی که قرار اول به بازدید ملکی منتهی نشد علاوه بر اینکه به مشتری کارت آژانس املاک باید داده شود، در کنار آن شماره تماس مشتری را نیز جهت اعلام موارد مشابه با درخواست‌شان دریافت کرد.

28. اگر ملکی که مشتری می‌خواهد در مجموعه فایل‌ها یافت نشد نباید هرگز جلوی مشتری خود با مشاور املاک دیگری تماس گرفت. باید پس از دریافت اطلاعات کامل و پس از خداحافظی با او در پی ملک جدید بود. شاید مشاور املاک نخواهد مشتری را از دست بدهد اما بهتر از به خاطر داشته باشد اعتبار یک برند در املاک و مستغلات به سختی به دست می‌آید و مشتریان در نگاه اول اعتبار او را تقسیم می‌کنند.

29. در بازدید حضوری املاک در صورت بازدید آزاد بودن ملک که هیچ اما زمانی که ملک تازه تخلیه شده است و یا شامل موارد دیگر می‌شود حتما قبل از بازدید از خالی بودن و یا شرایط حضور در ملک باید مطلع شد تا از هرگونه تداخل در بازدید جلوگیری شود.

30. در صورتی که قرار است ملکی با قیمت بالاتر از درخواست مشتری به او پیشنهاد شود ابتدا نباید از یک قیمت بالا شروع کرد، زیرا اختلاف بسیار زیاد با قیمت اعلام شده اولیه مشتری را از خرید و مراجعه دلزده می‌کند چون فکر می‌کند، نیاز او درک نشده است. به همین دلیل در صورت نیاز باید پیشنهادهای خود را به صورت پله‌ای ارائه داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان