اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809034229713350

نکات کلیدی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی املاک و مستغلات

کد: 139809034229713350

http://bit.ly/2KNx1hh

، رشت , (اخبار رسمی): در سال‌های اخیر با ظهور قدرتمند استارت آپ‌های املاک و مستغلات و همچنین دسترسی و کاربری آسان آنها و صرفه جویی زمان و افزایش سرعت معاملات مردم و همچنین مشاوران املاک را به استفاده روز افزون از آنها سوق داده است.

نکات کلیدی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی املاک و مستغلات
نکات کلیدی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی املاک و مستغلات

اغلب مشاوران و نمایندگان املاک و مستغلات از بازاریابی و تبلیغات آنلاین برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند اما دلیل این موضوع چیست؟ 

طبق آخرین بررسی‌ها و تحقیقات بازار در سال‌های 97 و نیمه اول 98 توسط گروه تخصصی ملک بانک بیش از 80 درصد خریداران و بیش از 55 درصد فروشندگان به منابع آنلاین املاک و مستغلات اعتماد دارند و با توجه به اینکه هم اکنون بیش از 60 درصد لیست‌های ارائه شده در فضای آنلاین کسب و کار املاک توسط مشاوران املاک ارسال و بارگذاری می‌شود، پس بازار گسترده‌ای برای آنها پیش بینی و ارزیابی می‌شود.

در این بین نباید تبلیغات مکمل شبکه‌های اجتماعی را نیز دست کم گرفت زیرا پا به پای سایر رسانه‌ها جلو می‌آیند. اما باید دقت داشت که همیشه امکان به حاشیه رفتن یک شبکه اجتماعی وجود دارد پس تمرکز فعالیت باید روی محیط وب سایت و اپلیکیشن‌ها باشد تا همیشه در دسترس بود.

در ادامه 10 استراتژی و نکته مهم و موثر بازاریابی و تبلیغات دیجیتال را به عنوان راه‌های عالی ارتباط جمعی با مخاطبان و کاربران و مصرف کنندگان خدمات بررسی شده است:

1.مخاطب هدف خود را مشخص کنید

برای دستیابی به افرادی که علاقه مند به خرید و فروش خانه و سایر املاک و مستغلات هستند باید تبلیغات خود را به نحوی هدفمند و تفکیک شده شروع کرد که پیام ویژه مستقیما به دست مشتریان بالقوه برسد. حالا این مورد چگونه امکان پذیر است؟

بله در سالیان گذشته تبلیغات به این سبک جلو می‌رفت که یک شرکت، مجموعه یا گروه محصولات باهم در یک تیزر یا بیلبورد یا بنر اینترنتی تبلیغ و یا کلیت برند با تمامی خدمات ارائه می‌شد. در این حالت تمرکز مخاطبان روی یک کلیت قرار می‌گیرد و گاهی حتی متوجه یکی از خدمات خاص نمی‌شوند.یعنی اینکه مثلا کسی که به دنبال خانه است و یا شخصی که دفتر تجاری خاصی را برای خرید یا اجاره می‌خواهد هر کدام نیاز متفاوتی از دیگری دارد.

کار دیگری که می‌توان برای دستیابی به مخاطب بازار هدف خود انجام داد این است که از خدمات ویژه سرویس‌هایی مانند اینستاگرام و گوگل استفاده شود و از طریق دسته بندی، شهر، استان، شغل و جنسیت مورد نظر تبلیغات خود را تفکیک کرد.

موقعیت مکانی: می‌توان یک کد پستی، شهر یا استان را مشخص کرد تا به خریداران و فروشندگان املاک همان منطقه دسترسی پیدا کرد. این امکان برای تبلیغات سرویس‌های کلیکی و همچنین برخی سرویس‌های پیامکی فعال است.

علایق و دسته بندی‌ها: اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی بر مبنای تنظیمات حساب کاربری کاربران خود می‌داند مردم به چه چیزی علاقه دارند، بنابراین در انتخاب علاقه‌ای مانند بهسازی خرید خانه یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند کمک کند تا به مشتریان مورد نظر خود دست پیدا کرد.

آمار جمعیتی: خریداران خانه، فروشندگان و اجاره دهنده را می‌توان هدف قرار داد و این امکان در استارت آپ‌های املاک و مستغلات به سادگی در دسترس خواهد بود تا تبلیغ خود را به گروه مورد نظر خود نمایش داد.

در ملک بانک می‌توان با تبلیغات در بخش مورد نظر خود از بازار بالقوه و قدرتمندی استفاده کرد تا به مخاطبان و کاربران مورد نظر خود رسید.

2. کمپین تبلیغاتی خود را همیشه پیش از اجرا برنامه ریزی کنید

همیشه قبل از اجرای هر کمپین تبلیغاتی برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله‌ای برای آن ایجاد کنید. منتظر فصل پرمعامله و پر رونق برای انجام تبلیغات خود نباشید، این یک اشتباه بزرگ در تفکر سنتی است و همیشه باعث سوخت شدن بخش زیادی از بودجه تبلیغاتی خواهد شد زیرا انتظار بیش از حد باعث از دست رفتن فرصت‌های بالقوه بازار می‌‌شود. اتفاقا زمانی که دیگران دست به تبلیغ نمی‌زنند باید تبلیغات خود را آغاز و این زمانی است که بخاطر فقدان تبلیغات رقبا، شما در ذهن مشتریان جای می‌گیرید.از فرصت‌های طلایی به عنوان یک برد بزرگ استفاده کنید.

3. از تصاویر با کیفیت در پست‌های خود استفاده کنید

اولین برداشت مخاطب از املاک تصاویر ثبت شده در آگهی‌ها است؛ یعنی یک عکس باکیفیت یک احساس خوشایند و یک تصویر بی کیفیت از یک ملک یک تجربه بد و احتمالا رد شدن ملک را در پی خواهد داشت. تمامی مشتریان قبل از تصمیم گیری برای کلیک کردن روی یک آگهی ابتدا به تصویر اول آن نگاه می‌کنند. پس جذاب‌ترین تصویر و توصیف کننده خانه و املاک را در ابتدای مطلب یا آگهی قرار دهید.

4. برای افزایش تعامل کاربران همیشه از فیلم استفاده کنید

آیا می‌دانید که اغلب آگهی‌ها و مطالب پربازدید جهان شامل ویدئوهای اختصاصی هستند؟ این موضوع ناخودآگاه این پیام را به مخاطب می‌دهد که ملک باارزش‌تر است و شما برای آن اهمیت خاصی قائل هستید.این فیلم می‌تواند شامل تور داخلی خانه و حتی نمایش بخشی از محله‌ای باشد که خانه یا املاک در آن قرار دارد.

5. تصاویر طبقات و جزئیات املاک به فروش بهتر کمک زیادی می‌کند

طبق آمار و تحقیقات میدانی از آگهی‌های آنلاین املاک، بیش از 55 درصد مخاطبان و خریداران بالقوه با مشاهده نقشه طبقات و پلان یک خانه درک بهتری از آن پیدا کرده و بیشتر به سمت خرید آن کشش پیدا می‌کنند. این موضوع مخصوصا برای مشاوران املاک می‌تواند یک کار رقابتی در ارسال آگهی‌ها و وجه تمایز بزرگی در ارائه خدمات باشد.

6. توضیحات جامع، اما مختصری را که گویای تمام مزایای املاک است استفاده شود

برای املاک خود توضیحات حرفه‌ای و جذابی ایجاد کنید. این کار املاک و مستغلات را از بقیه آگهی‌ها جدا می‌کند. توضیحات خود را همیشه کوتاه و جذاب تهیه کنید. هدف از این توضیحات این است که مخاطبان خود را به کلیک روی آگهی و رفتن به ادامه مطلب تشویق کنید. این موارد مهم شامل: قیمت املاک، تعداد اتاق و سرویس بهداشتی، منطقه و محله و موقعیت ملک و یک یا دو ویژگی برجسته ملک است.

7. بنرهای تبلیغاتی را به لیست املاک خود هدایت کنید

اینکه بنرهای تبلیغاتی مخاطبان را به کدام صفحه از وب سایت یا پروفایل شما هدایت کنند، نکته بسیار مهمی است. به عنوان مثال شما روی خریداران خانه و آپارتمان کار می‌کنید و آگهی و بنر شما مربوط به املاک مسکونی است، پس مطمئنا اگر مخاطب را به لیست خرید و فروش خانه که در آن موارد فیلتر شده‌اند هدایت کنید نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت، اما اگر آنها را به صفحه کلی جستجوی تمام املاک هدایت کنید ممکن است میزان معینی از ریزش مخاطب را تجربه کنید.

8. نظرات مشتریان خود را در وب سایت منتشر کنید تا محیط تعاملی خوبی ایجاد شود

نمایش نظرات مشتریان یک تاکتیک بسیار موثر بازاریابی برای املاک و مستغلات است. در این شیوه نظرات مشتریانی که خانه تهیه کرده‌اند در وب سایت منتشر می‌شود. شاید این یک عمل تکراری و غیر موثر باشد اما سخت در اشتباه هستید، این کار اعتماد بسیار زیادی برای سایر کاربران و افرادی که به تازگی عضو وب سایت شده‌اند ایجاد می‌کند.

9.به زمان انتشار تبلیغات خود دقت کنید همیشه مخاطب هدف شما در دسترس نیست

یکی دیگر از نکات مهم تبلیغات و بازاریابی اینترنتی زمان انتشار آگهی‌ها و مطالب است. اینکه فکر کنید چون محیط وب همیشه دایر است پس ما هم می‌توانیم در تمامی زمان‌ها مطالب خود را منتشر کنیم. این نکته 100 درصد اشتباه است.

مخاطبان برای کار املاک و مشاهده آگهی‌ها چه زمانی بیشتر پای لپ تاپ یا گوشی تلفن همراه خود می‌نشینند و در آن به گشت و گذار می‌پردازند. حتی اگر شخصی به صورت فوری هم به خانه‌ای برای اجاره یا خرید نیاز داشته باشد در ابتدای صبح و یا برخی دیگر از ساعات به سراغ آن نمی‌رود. برای انتشار آگهی املاک یکی از بازه‌های زمانی 12 تا 14 ، 17 الی 19 و 21 الی 23 مناسب است زیرا در این ساعات افراد بیشتر به سراغ گوشی و وسایل ارتباطی خود می‌روند.

اینکه یک آگهی در ساعات پایانی شب ارسال شود مطمئنا در ساعات اولیه صبح منتشر خواهد شد و بازدید کمی را تا ظهر همان روز تجربه می‌کند و در لیست آگهی‌ها به انتهای آن هدایت می‌شود اما آگهی که در ساعات ظهر منتشر می‌شود تعداد بیشتری از بازدید کننده را تجربه می‌کند و به همین ترتیب تا انتها.

10.عملکرد هر کمپین تبلیغاتی را به خوبی ارزیابی کنید تا در کمپین بعدی خطاها رفع شوند

برای دستیابی به نتایج بهتری در تبلیغات آتی خود پس از اجرای هر کمپین و اتمام آن، یک فرآیند ارزیابی را آغاز اید کرد.در کل با توجه به هزینه کل چه تعداد نفر آگهی را مشاهده کرده‌اند (این آمار در بازاریابی آنلاین و تبلیغات کلیکی قابل مشاهده است.) این تعداد در کل چه تعداد روی آگهی کلیک و چه تعداد از خدمات شما استفاده کرده‌اند. با این کار شاخص CAC در کمپین مشخص خواهد شد.

نرخ کلیک (CTR): درصد افرادی که پس از مشاهده آن بر روی تبلیغ کلیک کرده‌اند .این موضوع نیز در طراحی بنرهای تبلیغاتی بعدی و نیاز به افزایش جذابیت آن بسیار مهم خواهد بود.

هزینه هر عمل (CPA): هزینه‌ای که براساس اقدام شخص خاص انجام می‌شود. معمولاً برای اندازه گیری ROI یک تبلیغ استفاده می‌شود.

فرکانس تبلیغات: تعداد دفعاتی که تبلیغ توسط مخاطب مورد نظر مشاهده می‌شود.

موارد بالا تنها بخش کوچکی از روند ارزیابی یک کمپین تبلیغاتی املاک و مستغلات بود.

علاقه مندان جهت مشاوره با کارشناسان ملک بانک و کسب اطلاعات بیشتر م‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس melk-bank.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان