اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807214124513350

تفاوت انواع کاشی و سرامیک و شرایط نصب آنها

کد: 139807214124513350

http://bit.ly/2IOBWNS

، رشت , (اخبار رسمی): مربع، مستطیل، شش ضلعی، مات، براق، همه اینها حالت‌های مختلفی از کاشی‌ها هستند. در واقع در دنیای ساخت و ساز فکر کردن به دیوارپوش و کفپوشی متنوع‌تر از کاشی کاری بسیار دشوار است.

تفاوت انواع کاشی و سرامیک و شرایط نصب آنها
مهمترین سوالات در رابطه با انواع کاشی و سرامیک

برای بهینه‌سازی دوام کاشی‌ها، لایه زیرین کف یا پایه‌ای که روی آن کاشی‌کاری می‌شود باید کاملا صاف، پایدار و بدون بی‌نظمی و ناهمواری باشد. بسته به ابعاد هر کاشی باید از ملات مناسب استفاده شود

کاشی‌ها به دلیل دوام بالا، سهولت در نصب و نگهداری شناخته شده‌اند و از جمله رایج‌ترین گزینه‌ها برای پوشاندن کف و دیوارها در مکان‌های مختلف چه خشک و چه در معرض رطوبت هستند.

در ادامه به 10 سوال رایج در مورد کاشی‌های سرامیکی و البته پاسخ‌های آنها پرداخته شده است:

1- فرق سرامیک و چینی

تفاوت اساسی کاشی سرامیک و کاشی چینی در تکنولوژی تولید آنهاست. پرسلن (چینی) نتیجه فرایند تولیدی در شرایطی کنترل شده‌تر از سرامیک‌های معمولی است که از طریق مخلوطی از پرسلن و مواد معدنی مختلف سوخته شده در بیش از 1200 درجه سانتی‌گراد ساخته شده است. ماده حاصل این فرایند از سرامیک‌های معمولی یک‌دست، متراکم، شیشه‌ای و مقاوم‌تر است. همچنین این محصول بسیار متخلخل است و از این رو دارای شاخص جذب آب بسیار کمی است و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

این ویژگی آن را برای مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه‌ها یا مراکز خرید گزینه‌ای بسیار مناسب می‌کند. لعاب‌های چینی نیز به دلیل تنوع رنگی بیشتر، شناخته شده هستند و ظاهری سفارشی و غنی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

کاشی سرامیک نیز به نوبه خود از ترکیبی از خاک رس و برخی مواد معدنی تشکیل شده است. اما در تولید کاشی سرامیکی با توجه به تغییرات جزئی و بی نظمی در ترکیبات، ممکن است در تولید محصول نتیجه زیبایی شناسی جالب‌تری حاصل شود.

2- چه نوع نهایی وجود دارد؟

پوشش کاشی‌ها کاملا متفاوت است و می‌تواند جلادار، براق، ساتن، مات یا کاملا طبیعی باشد. همه این موارد در مراحل تولید مشخص می‌شوند.

3- آیا کاشی و سرامیک یک ماده با دوام است؟

بله، اما این موضوع به شدت به شرایط نصب آنها بستگی دارد. برای بهینه سازی دوام، زیر کف یا پایه‌ای که روی آن کاشی کاری می‌شود باید کاملا صاف، پایدار و بدون بی‌نظمی و ناهمواری باشد. بسته به ابعاد هر کاشی، باید از ملات مناسب استفاده شود. برای قطعات بزرگتر، تولیدکنندگان توصیه می کنند نصاب‌ها، چسب مضاعف را بر روی زیرسازی کف و قسمت پشت کاشی قرار دهند. به طور کلی، رعایت دقیق توصیه‌های تولیدکنندگان همیشه بهترین کاری است که مصرف‌کنندگان باید انجام دهند.

4- کاشی اصلاح شده چیست؟

کاشی‌های اصلاح شده یک فرآیند برش به نام سنگ‌زنی را طی می‌کنند که تمام قطعات را به همان اندازه نسبت به نسخه قبل دقیق‌تر می‌کند. در نتیجه این کار فواصل نصب بسیار کمتر خواهد شدو مونتاژ را از نظر زیبایی شناسی ارتقاء می‌دهد.

5- چگونه می‌توان تعداد کاشی‌های مورد نیاز را محاسبه کرد؟

برای این کار لازم است که مساحت فضا را دقیق دانست. همچنین باید میزان شکست‌های بین دیوارها و کف و … را به خوبی محاسبه کرد تا فضای تقریبا دقیقی برای مساحت کلی و تشخیص تعداد کاشی‌ها به دست آورد.

به طور کلی، اضافه کردن 5 تا 7درصد مازاد به منظور کاهش برش، در صورت ساده بودن محیط (مربع یا مستطیل با چند برش) کافی است. اگر این طرح به صورت مورب باشد یا اگر محیط از شکل مشخص یا ارگانیکی برخوردار نباشد، باید بسیاری از قطعات در گوشه‌ها بریده شوند و کمی محاسبات سخت‌تر خواهد بود. در این این شرایط پیشنهاد می‌شود برای کاشی مازاد حداکثر تا 15درصد برای جلوگیری از کسری مواد هنگام نصب را در پیش بینی خرید خود قرار داد.

6- آیا می‌توان کاشی‌های کف را روی دیوارها نصب کرد؟ یا کاشی های دیواری را در کف؟

عملا هر کاشی کف می‌تواند بر روی دیوار نصب شود، اگر چه در بیشتر موارد، تعویض آنها زیاد مناسب کل طراحی و دیزاین محیط مورد نظر نیست. برای تصمیم بهتر با نصب‌کننده یا شرکت سازنده محصول مشورت کرد.

7- آیا می‌توان روی یک سطح از کاشی قبلی، کاشی جدیدی نصب کرد؟

معمولاً بله، اما فقط در صورتی که سطح زیر به درستی نصب شده باشد و دارای شکستگی نشود یا مشکلی مانند پر کردن نداشته باشد. با این حال، این روند جزو کارهای هوشمندانه و معمول نیست و پیشنهاد نمی‌شود، اگر چه که در ابتدا ممکن است عدم تخریب سطح زیری و زیرسازی جدید نوعی صرفه‌جویی در هزینه دیده شود، اما بعداً هزینه‌های بالاتری را ایجاد خواهد کرد. باید به خاطر داشت که کفپوش‌های سرامیک کف ممکن است اگر روی سطح قبلی نصب شوند باعث افزایش ارتفاع سطح و اختلال در باز و بسته شدن درب‌ها شوند.

8- آیا کاشی‌های سرامیکی لغزنده و سُر هستند؟

برای دانستن اینکه آیا یک کاشی غیر لغزنده است یا خیر ، مهم است که از ضریب اصطکاک دینامیکی آن، که شاخص مقاومت در برابر لغزش است آگاه شد. هر چه این تعداد بیشتر باشد، قطعه کاشی مورد نظر دارای ضریب «بدون لغزش» بیشتری خواهد بود. هر کشوری نیز بخشی از قوانین خاص خود را برای تولید دارد، به عنوان مثال، در برزیل تولیدکنندگان از استاندارد برزیل 13818/97 پیروی می‌کنند که قطعات را به دو کلاس تقسیم می‌کند:

کلاس I – ضریب کمتر از 0.4 – فقط مناطق داخلی؛

کلاس II – ضریب بزرگتر یا مساوی 0.4 – قابل استفاده در فضای باز و به عنوان مثال برای اتاق‌های دوش ایمن‌تر است که معمولا به دلیل وجود آب بیشتر لغزنده هستند.

9- چگونه کاشی‌ها را برش داده و سوراخ می‌کنند؟

برای برش‌های مستقیم، از یک ابزار ویژه استفاده می‌شود که سطح کاشی را خراشیده می‌کند و سپس کاشی را برش می‌دهد، یک برش تمیز و یک پایان خوب برای نصاب‌ها (فرآیندی همانند برش شیشه). برای بیشتر یا برشی با جزئیات و دقت بالاتر، می‌توان از اره دیسکی استفاده کرد. استفاده از دیسک مناسب برای یک نتیجه مطلوب در کاشی کاری بسیار مهم است. برای ایجاد سوراخ‌ها روی کاشی‌ها، روش ایده آل استخدام یک تیم فنی تخصصی یا نصاب حرفه‌ای برای جلوگیری از ترک خوردن آنها است.

10- آیا می‌توان روی کاشی‌ها را نقاشی کرد؟

بله، اما همه رنگ‌ها روی کاشی‌ها کار نمی‌کنند. در مورد سطوح بسیار ضد آب و صاف، رنگ باید بسیار چسبنده باشد، که تولیدکنندگان کاشی رنگ اپوکسی را توصیه می‌کنند. همچنین مورد الزامی دیگر رعایت دستورالعمل‌های بسته بندی محصول (رنگ‌ها) و تهیه پایه لازم برای ساخت رنگ مورد نظر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان