اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808134188313350

چگونه به یک مشاور املاک موفق و حرفه‌ای تبدیل شویم؟

کد: 139808134188313350

http://bit.ly/2Cu0Peg

، رشت , (اخبار رسمی): شغل یک مشاور املاک حرفه‌ای هرگز کسل‌کننده نخواهد بود، زیرا یک مشاور قدرتمند یا در حال اجرای یک معامله است و یا سخت کار می‌کند تا موارد و مشتریان جدید خود را پیدا کند.

چگونه به یک مشاور املاک موفق و حرفه ای تبدیل شویم؟
How to become a successful and professional real estate consultant?

هیچ گاه یک مشاور املاک حرفه‌ای مشتریان گذری را بخشی از تلاش روزافزون خود برای گسترش تجارت املاک به حساب نمی‌آورد و هرگز در مجموعه خود به انتظار آمدن یک مشتری خوب نخواهد نشست.

بله، این تفاوت مشاوران املاک حرفه‌ای و فعال است، آنها روابط را می‌سازند و مشتریان را جذب می‌کنند. مشتریان به خاطر دیدگاه، اخلاق حرفه‌ای و فن بیان جذاب، شیفته آنها هستند و با ایمان به اینکه آنها عالی‌ترین قراردادها را به انجام می‌رسانند در کنار آنها قرار می‌گیرند و به آنها اطمینان کامل دارند.

حالا چه در بازار خوب و چه بازارهای بد و ماه‌های خاص و یا جهش‌های قیمتی بازار، هرگز درها به روی مشاوران املاک حرفه‌ای بسته نیست. چرا؟ چون آنها می‌دانند تحت هر شرایطی معاملات خوبی هم در بازار انجام می‌شود. مشاور املاک حرفه‌ای به یک نکته فکر می‌کند و آن برند شدن منطقه‌ای و بعد از آن شهری است. آنها خود را در جایگاهی قرار می‌دهند که اگر فردی در معاملات بزرگ ملک خاصی می‌خواهد به سراغ آنها برود و یا حداقل اگر خود به سراغ مشتری می‌روند نام و رزومه کاری آنها تمام کننده کار باشد. وقتی شخصی رزومه قراردادی قوی داشته باشد و اشخاص قوی در بازار با او معامله کرده باشند یعنی مورد اعتماد هستند وگرنه قسمت نوشتن یک قرارداد را هر مجموعه‌ای می‌تواند به انجام برساند. پس بیشتر به این موضوع باید فکر کرد که چرا شخصی، فرد یا مجموعه مورد نظر مشتریان بزرگ نیست؟

به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای باید مراحل کار را درست طی کرد. انتظار نداشت بدون ایجاد روابط از پله‌های اول یک‌شبه به اوج مسیر موفقت در کار املاک برسد. باز هم باید گفت که محول شدن مواردی همچون خرید و فروش یک خانه و یا اجاره یک آپارتمان در تهران روزانه به سراغ آنها می‌آیند، اما اینکه معامله خود را به نتیجه برسانند تنها به وسیله افزایش قدرت در بازار امکان‌پذیر خواهد بود.

مشاور املاک حرفه‌ای همیشه خود را جای مشتری می‌گذارد. افراد از چه کسی خرید می‌کنند؟ این ساده است فرد یا آژانس املاکی که مورد اعتمادتر و معروف‌تر باشد. حالا فقط باید مواردی را برای کسب اعتبار و اعتماد در مقیاس‌های مختلف انجام داد و البته به صورت واقعی که مجموعه را نیز ارتقاء خواهد داد.

1.مشاوران املاک باید به سراغ همکاران خود بروند و آنهایی که مناسب و همگام با آنها هستند را انتخاب کرده و روابط کاری خود را با آنها گسترش دهند. فراموش نکنند هرگز به تنهایی نمی‌توانند به بازار غالب شوند و از طرفی همه افراد همیشه به یک یا چند دوست خوب در شغل خود نیازمند هستند. پس ارتباط خود را با مشاوران املاک حوزه خود و همچنین سراسر شهر را باید تقویت کرد به این صورت همیشه موارد بیشتری برای ارائه به مشتریان خواهد بود و از طرفی نیز مشتریان را با این کار از موضوعی مهم بی‌نیاز می‌کنند و آن چیزی نیست جز مراجعه به ده‌ها آژانس املاک مختلف. بله، به این صورت علاوه بر اینکه اعتبار برند افزایش می‌یابد در عین حال به همکاران خود نیز می‌توانند سود برسانند و برای آنها نمادی از سودآوری باشند که هرگز آنها را فراموش نکنند و در اولویت پاسخگویی آنها باشند.

2. مشاور املاک باید به سراغ سایر کسبه محل و یا منطقه خود برود و بعد از احوالپرسی و صحبتی مختصر کارت ویزیت خود را که حاوی اطلاعات ارتباطی اوست به آنها بدهد. شاید برخی فکر کنند این کاری کلیشه‌ای و قدیمی است، اما اگر شخصی برای انجام معامله‌ای به شدت نیازمند یک مشاور املاک باشد! آیا کارتی که در کیف دارد و فردی که به او شناخت پیدا کرده را در الویت قرار نمی‌دهد؟ مطمئنا قرار می‌دهد.

3. مشاور املاک باید در شبکه‌های اجتماعی خود به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای، دو برابر فعالیت کند و تعداد املاک خود را برای ارائه به مخاطبان افزایش دهد. با این شیوه تعداد مخاطبان او با سلیقه‌های مختلف چند برابر خواهد شد. باید برای برخی موارد تخفیف گذاشت (البته با هماهنگی مالکان). کاری کرد در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند. این عمل میزان محبوبیت را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. اگر شخصی در فکر این است که چطور این عمل را به انجام برساند پاسخ ساده است. کلیپ‌هایی آماده از محیط شیک و مبله خانه‌هایی که فروخته شده است می‌توان گزینه مناسبی باشد (اجازه مالک و مشتری برای پخش فراموش نشود). این کار باید طبیعی باشد و واقعی، زیرا در غیر این صورت کاربران و مشتریان به خوبی حس منفی موجود در ویدئوها را گرفته و روی کل کسب و کار تاثیر بدی خواهد داشت. یک قانون باعث ماندگاری اثر تبلیغات خواهد بود و آن داشتن صداقت در تمام فرایند معاملات املاک است.

4. مشاور املاک باید در جایگاهی حضور پر رنگ داشته باشد که مردم به دنبال یک مشاور املاک حرفه‌ای آن را جستجو می‌کنند. پیج و حساب کاربری خود در ملک بانک را بیش از پیش به روز کنند و با ارسال ملک‌هایی در دسته بندی‌های مختلف، مشتریان و کاربران پیج خود را همیشه گوش به زنگ موارد جدید نگه دارند. این همان چیزی است آنها از مشاور املاک انتظار دارند اما به زبان نمی‌آورند.

5. وقتی کاربر و مخاطبی شخصی را نشناسد و از طریق موتور جستجو و یا اپلیکیشن وارد یکی از املاک‌های او شود، در ضمیر ناخود آگاه او مواردی باعث ادامه گردش و یا خارج شدن از پیج در ملک بانک خواهد شد. حالا این موارد چیست؟ اولا سرعت و جذابیت صفحات کاری و تجاری در محیط وب است، که شامل تصاویری با حجم کم (هر تصویر زیر 100کیلوبایت)، کاملا باکیفیت + تیتر و توضیحات جذاب برای آگهی، همچنین مشخص کردن امکانات کلیدی یک ملک مانند موقعیت خاص، چند بر بودن ملک، نورگیر بودن، کیفیت متریال‌های استفاده شده و سایر امکانات همانند شوفاژ، مستر، لابی، سونا، جکوزی و استفاده از جملات توصیفی قوی است.

6. اگر مشاوری می‌خواهد معامله‌ای را از دست ندهد نباید هرگز در اولین برخورد زمانی که خریدار در کنار اوست با مالک تماسی در حضور او بگیرد تا اولین ملاقات بین آنها شکل گیرد. 

7. بدخلق نباشید. یک مشاور املاک حرفه‌ای همیشه لبخند به لب دارد و این انرژی مثبت مطمئنا مشتریان منتقل خواهد شد. هیچ‌گاه با بی‌حوصلگی و یا لحن تند نباید پاسخ مشتریان را داد و باید به خاطر داشت یک مشتری متوسط می‌تواند دوست صمیمی یک مشتری قوی باشد. فرصت‌ها به همین سادگی به دست می‌آیند. اگر مشاور املاک، مدیری با روابط باشد پس خوب می‌داند که روابط قوی به سادگی در یک مجلس، قرار کاری و یا قرار دوستانه ساخته می‌شود، اما همان روابط منجر به بزرگترین تحولات کاری خواهند شد.

8. باید خوش لباس بود و میز خود را مرتب کرد. اگر شخصی فکر می‌کند دوره این حرف‌ها گذشته است سخت در اشتباه است. برای یک مشاور املاک حرفه‌ای یک لباس خوب با عطری مناسب و نور کافی در محیط کار و میزی مرتب و منظم همیشه جادو می‌کند. اگر شخصی دو آژانس املاک را کنار هم ببیند که یکی کم نور با صندلی‌های قدیمی و میزی نامرتب و فردی با لباس اتو نخوره و یا نامناسب برای کار و در بعدی محیطی پرنور و شیک، فردی خوش لباس پشت میزکار مرتب، کدام مورد را برای ورد انتخاب می‌کند؟به نظر فرد کدامیک خانه رویایی او را برایش خواهد یافت؟همه پاسخ‌ها در ضمیر ناخودآگاه است. همه انسان‌ها مورد دوم را انتخاب می‌کنند. موضوع خوش لباس بودن را با گران‌قیمت بودن نباید اشتباه گرفت! منظور از مرتب بودن وضع ظاهری و میز کار است. البته این موضوعی است که بیشتر در کارشناسان فروش و نیروهای استخدامی آژانس‌ها گهگاهی به چشم می‌خورد اما حتی کمترین میزان از آن ضرر بزرگی را متوجه مشاوران املاک خواهد کرد. موضوعی ساده اما بسیار مهم.

9. مهمترین مورد این است که حتما شماره مشتریان گرفته شود و به یک ارتباط یک طرفه تن داده نشود. اگر قرار است خدمات حرفه‌ای به مشتری که مراجعه می‌کند ارائه شود حتما نیاز به اطلاعات تماس او وجود دارد. با اینکه موضع به نظر ساده می‌آید اما برخی مشاوران به دادن کارت ویزیت خود به مشتریان پس از بازدید اولیه اکتفا می‌کنند البته این موضوع در مشاوران تازه کار وجود دارد اما جلوگیری از آن همیشه به تعداد مشتریان خواهد افزود.

10. یک مشاور املاک حرفه‌ای از دید مشتریان خود در یک یا چند زمینه شاخص است. این یعنی اعتماد بی چون و چرا که به واسطه تخصص به دست آمده است. روی تمام فایل‌ها باید کار شود اما تمرکز خود را با توجه به پتانسیل منطقه‌هایی که در آن کار می‌شود روی یک یا دو گزینه خاص گذاشت و به تخصص در آن معروف شد.

11. یکی از مهمترین نکات برای تبدیل شد به یک مشاور املاک حرفه‌ای تخصص در تنظیم یک تیتر و توصیف جذاب و پربازدید برای آگهی‌های املاک است.

12. لازم است برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک خوب و حرفه‌ای برخی از مهارت‌ها را نیز فرا گرفت. این مهارت‌ها شامل: تکنیک‌های مذاکره تلفنی، روانشناسی مشتری، تسلط به زمان‌بندی مذاکرات و تقسیم‌بندی مباحث، بهبود فن بیان، تسلط به واژگان تخصصی املاک و مستغلات، یادگیری بازاریابی اینترنتی املاک و مدیریت منابع نیروی انسانی در یک آژانس املاک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان