اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807234130313350

مهمترین نکات درباره چیدمان دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک

کد: 139807234130313350

http://bit.ly/2MNBaBI

، رشت , (اخبار رسمی): برای آپارتمان‌های کوچکی در متراژ زیر 50 متر می‌توان چیدمان و دکوراسیون خاصی داشت. در ادامه به بیان نکاتی برای دکوراسیون این نوع آپارتمان پرداخته شده است.

مهمترین نکات درباره چیدمان دکوراسیون آپارتمان های کوچک
Highlights in arranging small home decoration

قبل از هر چیز باید دانست آپارتمان‌های کوچک مزایای بسیار جالبی نیز دارند. مواردی همچون قیمت پایین، نزدیکی به مناطق اصلی شهر، دنج بودن و راحتی تغییر دکوراسیون و همچنین مدیریت و بخش‌بندی آسان.

همیشه درباره خانه باید اینطور فکر کرد که آیا راحتی زندگی را تامین می‌کند یا نه؟ زیرا فقط همین نکنه مهم است، نه متراژ بالا و اتاق‌های فراوان. به دلیل فضای کم آپارتمان‌های کوچک همه تزئین و دکوراسیون آن را کاری بسیار دشوار می‌دانند، برای تغییر این فکر در ادامه توضیحاتی بیان شده است.

1. ترسیم با دقت تمام مناطق جداگانه برای تفکیک فضاها 

تمام تلاش خود را باید برای تعیین و بخش‌بندی مناطقی جداگانه انجام داد و کار و هدف خاصی را برای هر نقطه مشخص کرد. قفسه لباس و جاکفشی را همانند رسم قدیمی در نزدیکی درب ورودی خانه و یا آپارتمان قرار داد. برای خود یک بوفه بین آشپزخانه و نهارخوری در نظر گرفت، هر چند کوچک باشد مهم نیست و نکته در دسترسی راحت به برخی وسایل پذیرایی سریع است. اگر شخصی اتاق خواب جداگانه‌ای ندارد باید یک فضا را برای تخت خواب پارتیشن‌بندی کند. برای برداشتن توجه از قسمت‌های پارتیشن شده و تمرکز روی فضای مابین آنها از گل‌های آپارتمانی و یا گل‌های پیچک استفاده شود.

2. استفاده از مبلمان‌های دو منظوره (تخت خواب شو) 

اگر آپارتمان فضای کوچکی دارد و اتاق خوابی جداگانه ندارد و از طرفی رفت و آمد نیز زیاد است و از طرفی شخص نمی‌خواهد تخت خواب در معرض دید باشد حتما مبل‌های تخت خواب‌شو گزینه مناسبی خواهند بود. این مبلمان جالب در مدل‌های کاناپه تکی و دو نفره و سه نفره و همچنین به شکل یک در مبل 7 یا 8 نفره کامل نیز موجود است و با این کار به سادگی یک آپارتمان شیک و در عین حال یک تخت خواب بسیار راحت می‌توان داشت که هیچ وقت در دید مهمانان نیست. حتی می‌توان قطعات دیگر را نیز چند منظوره انتخاب کرد، به نحوی که یکی از آنها در قسمت زیرین خود جای نگهداری بالش و سرویس خواب را در خود جای دهد.

3. بازنگری فضاهای استفاده نشده در خانه

نکته جالب دیگر این است که بعد از اینکه مدت زمان طولانی در یک خانه گذشته می‌شود، حتما به راحتی در مورد چگونگی استفاده از لوازم خانه و همچنین چیزهایی که همیشه نیاز نیست نیز باید فکر کرد. مثلا با خود گفت من همیشه این ظروف اضافی پخت و پز را نمی‌خواهم و یا این بشقاب‌ها یا لباس‌ها و … را به صورت روزانه نیاز ندارم. به این ترتیب شخص احتمالا آنها را جایی ذخیره و نگهداری نکند.

حالا لازم است کمی خود را به چالش کشید و به فضاهای بلااستفاده آپارتمان خود دقت کرد. به گوشه‌های بلااستفاده دیوار و یا کمدهایی که بخشی از آن خالی است یا فضای پشت یک پنجره و … حالا در این مرحله لازم است با خرید یا ساخت قفسه‌هایی و قرار دادن آنها در آن مناطق خالی به شیوه درست از آن مناطق استفاده کرد تا فضایی اضافه برای چیدمان وسایل خانه خود داشت.

4. چیدمان وسایل به صورت عمودی با Storage

در برنامه‌ریزی بهترین راه برای استفاده از فضاهای داخل خانه، تفکر عمودی و افقی در نوع نگاه و نحوه طراجی است. سیستم‌های ذخیره‌سازی با عرض کم و به شکل عمودی یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از فضاهای کوچک و چیدمان یک اتاق است.

5. استفاده از فضاهای اضافی در قفسه کتاب و سایر قفسه ها

قرار ردادن سبدهایی زیبا و شکیل و قفسه‌های کتاب و … برای نظم لباس‌های شسته شده و همچنین برخی دیگر از لوازم زندگی بسیار کمک‌کننده است. همچنین چوب لباسی‌های پشت دربی که فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند و  در دید نیز نخواهند بود.

6. انتخاب یک پالت رنگ روشن را برای رنگ آمیزی خانه

هنگام انتخاب رنگ برای آپارتمان باید از رنگ‌های روشن استفاده کرد. در حالی که رنگ‌های غنی و تیره تمایل به کوچک‌تر نشان دادن فضاها دارند، سایه‌ها و رنگ‌آمیزی روشن همه چیز را باز و فضا را بزرگ‌تر نمایش می‌دهند. در هنگام انتخاب رنگ برای آپارتمان کوچک خود باید از پالت رنگی مناسب برای فضای داخلی خود استفاده کرد.

اگر شخصی علاقه به تنوع رنگی دیوارها ندارد و نمی‌تواند در دنیایی با رنگ‌های زیاد زندگی کند، باز هم جای نگرانی نیست و می‌توان با رنگ مبلمان خود فضا را اصلاح کرد. یک رنگ اصلی را انتخاب کرد و تمام مبلمان آن منطقه را در همان تم رنگی خریداری کرد. سپس رنگ دوم و جسورانه‌ای را برای تم اتاق انتخاب کرد. با این وجود باید در نظر داشت که رنگ‌بندی زیاد نیز فضا را کوچک نشان می‌دهد. پس در تعداد استفاده از رنگ‌ها باید دقت کرد. نهایتا دو تا سه رنگ به کار برد.

7. اضافه کردن لایه‌های جدید به فضا عمق بیشتری می‌دهد

اگر فضا عمق و بعد کافی مدنظر را ندارد می‌توان به سادگی با اضافه کردن چند وسیله و یا لایه طراحی مازاد این مشکل را برطرف ساخت. به عنوان مثال برخی از این وسایل شامل تابلوهای نقاشی، لوسترهای آویز، میزهای عسلی و کنار مبلی چوبی و ترکیبی از چوب، شیشه و فلز و همچنین کاناپه‌های راحتی، گلدان‌های تزئینی، کوسن‌های رنگی، مجسمه‌ها و آویزها که این موارد تنها بخشی از وسایل و ابزارهایی است که می‌توان به کمک آنها جذابیت محیط خانه خود را افزایش داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل