اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807144102412020

نگاهی اجمالی به شروح حدیث حقیقت در کتاب جام مرصع

کد: 139807144102412020

http://bit.ly/31QnjRF

، قم , (اخبار رسمی): کتاب حاضر مجموعه شروح حدیث حقیقت امیرالمومنین علی (ع) به قلم عارفان و عالمان مسلمان از علامه حلی تا علامه آشتیانی است. در واقع آنچه را که حضرت علی (ع) به کمیل فرمود، آدرس حقیقت بود نه خود حقیقت؛ چرا که حقیقت را نمی‌‏توان شنید، بلکه باید دید؛ آن را نمی‌‏توان به کسی گفت، بلکه باید به او الهام کرد.

نگاهی اجمالی به شروح حدیث حقیقت در کتاب جام مرصع
شروح حدیث حقیقت امیرالمومنین علی (ع) به قلم عارفان و عالمان مسلمان از علامه حلی تا علامه آشتیانی

مجموعه بیست و هفت شرح حدیث حقیقت امام العرفاء امیرالمومنین علی (ع) به قلم عارفان و عالمان مسلمان از علامه حلی تا علامه آشتیانی است. اگرچه حدیث حقیقت، مرسل است، اما لطافت کلام و ظرافت بیان تا آنجاست که جز امام نمی‏‌تواند آن را بر زبان جاری کند. 

این حدیث، همواره مورد توجه عارفان بوده و شرح و تاویل آن در بیشتر کتب عرفانی به عنوان گنجینه‌‏ای آسمانی وجود دارد. عارفانی که بر این حدیث شرح نوشته‏‌اند‏ از صاحبنظران خبره بوده‌‏اند‏ که سخنانشان به عنوان سند محسوب می‏‌شود. گرچه این حدیث فقط به مباحث نظری اشاره کرده، اما به طور غیرمستقیم تاثیر فراوانی‏ در شکل دهی رفتار و عملکرد انسان نیز داشته است. حدیث حقیقت در اوج خود به توحید می‏‌رسد و از انسان سالک، شخص موحد می‏سازد. مباحث نظری حدیث حقیقت، چشم اندازی از مدینه فاضله را به تصویر می‏‌کشد که بشر در آرزوی رسیدن به آن می‌‏کوشد.

نویسندگان این شروح، اگرچه همه از عالمان مسلمان هستند، اما از آنجا که هر کدام دارای گرایش فکری و سبک نوشتاری خاص خود هستند، هر کدام به بخشی از ابعاد گسترده لفظی و معنایی توجه داشته و اسرار شگفت آن را فراروی نگاه خواننده کتاب قرار داده‌‏اند‏. فقیهانی چون علامه حلی و سید نعمت الله جزائری با توجه به ذوق فقهی و حدیثی خود به شرح اسرار این حدیث پرداخته‌‏اند‏ و عارفانی چون عبدالرزاق کاشانی و مظفر علیشاه کرمانی و فیلسوفانی چون ملاهادی سبزواری و سید جلال الدین آشتیانی، هر کدام به بخشی از ابعاد شگفت این حدیث پرداخته‌‏اند. کوشش گردآورنده کتاب در جستجوی منابع اسلامی و احاطه علمی او بر موضوع حدیث، قابل یادآوری و تقدیر است.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب جام مرصّع (شروح حدیث حقیقت) می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب