اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980714410396450

نرم‌افزار دیدبان ابزاری برای پایش ناپایداری و پیشگیری از اختلال نرم‌افزارها

کد: 13980714410396450

http://bit.ly/2AIBr3x

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت چارگون، ابزار نگهداری از سرورهای مشتریان را با نام نرم‌افزار دیدبان به بهره‌برداران دیدگاه ارائه کرده است.

نرم‌افزار دیدبان ابزاری برای پایش ناپایداری و پیشگیری از اختلال نرم‌افزارها
مجموعه نرم افزاری دیدگاه

ارائه سرویس‌های فناوری اطلاعات در بالاترین شرایط پایداری و بهترین سطح کارآمدی یکی از مهمترین اهداف مدیران این حوزه است؛ در همین راستا پیشگیری از بروز ناپایداری در سامانه‌های اطلاعاتی همواره در اولویت بالایی قرار می‌گیرد؛ چراکه به هر میزان بتوان از ابزارهای پایش و پیشگیری استفاده کرد، صرفه‌جویی‌های بزرگی در هزینه‌ها و منابع سازمان انجام می‌شود.

شرکت چارگون همواره کوشیده تا با فراهم کردن خدمات و ابزارهای مختلف، منابع و عملکرد سرور و سامانه نرم‌افزاری را مورد پایش دقیق قرار داده و از بروز رخدادهایی که منجر به ناپایداری و اختلال در عملکرد سامانه‌ دیدگاه می‌شود، پیشگیری کند.

در همین راستا نرم‌افزار پایشگر طی سالهای گذشته طراحی و عرضه شد و هم‌اکنون صدها سرور و مشتری از آن بهره‌برداری می‌کنند. این شرکت گامی نو برداشته و به توسعه ابزار نرم‌افزاری پایش سرورهای مشتری خود با نام نرم‌افزار «دیدبان» اقدام کرده است که در ادامه به طور مختصر به آن پرداخته خواهد شد.

دیدبان؛ نرم‌افزاری برای پایش سرورهای مشتری

دیدبان شامل دو بخش است: نخست ابزار پایش و ثبت اطلاعات عملکرد سرور و مجموعه نرم افزاری دیدگاه که روی سرورهای مشتریان نصب می‌شود و دوم سامانه مرکزی که در شرکت چارگون مستقر است و ضمن گردآوری برخی اطلاعات عملکردی، امکان ارائه گزارشات و داشبوردهای لحظه‌ای و ارائه هشدارهای احتمالی را فراهم می‌کند. نرم‌افزار دیدبان روی سرور‌های دیدگاه آن سازمان نصب شده و پیوسته منابع اصلی سرور، تغییرات امنیتی در حوزه مدیریت کاربران، طرح‌های پشتیبان‌گیری پایگاه ‌داده و مواردی از این دست را پایش می‌‌کند تا در صورت مشاهده احتمال بروز مشکل، اطلاعات لازم رخداد مورد نظر را ثبت و اطلاع‌رسانی کند.

این نرم‌افزار با پایش لحظه‌ای منابع سرور نظیر پردازنده، حافظه، ترافیک شبکه، دیسک‌های و منابع ذخیره‌سازی اطلاعات، متوجه قرار گرفتن این منابع در آستانه بحران (قابل تنظیم) می‌شود. به عنوان مثال چنانچه درصد اشغال پردازنده سرور به مدت پنج دقیقه بالاتر از هفتاد درصد باشد، در این زمان، سرویس دیدبان به جمع‌آوری و ثبت اطلاعات رخدادها اقدام کرده تا زمانی‌که سرور از این شرایط خارج شود. با ذخیره این اطلاعات امکان بررسی شرایط کارکردی فراهم می‌شود.

کارکردهای نرم‌افزاری

دیدبان تغییراتی نظیر اضافه شدن، حذف، تغییر کلمه عبور و تغییر سطح دسترسی در گروه‌های کاربر در سیستم عامل سرور را مانیتور کرده و اطلاعات آن را ارسال می‌کند، لازم به ذکر است با ثبت و پایش این موارد و تغییرات در این حوزه امکان بررسی آتی جهت کنترل دسترسی سرور توسط افراد تخریب‌گر را فراهم می‌سازد. همچنین با توجه به اهمیت اجرای دقیق و به هنگام Maintenance Planهای تعریف شده که صحت اجراهای آنها تاثیر مستقیمی بر روی کارکرد مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه دارد،‌ با پایش وضعیت اجرای این Planها از نبود مانع یا اشکال اطمینان حاصل کرده و بروز اشکال در هر یک از موارد فوق را ثبت می‌کند.

همچنین این نرم‌افزار همواره در حال توسعه بوده و مجموعه بزرگی از شاخص‌ها و عوامل حیاتی سیستم نیز به مرور به آن افزوده خواهند شد. اطلاعات یادشده در یک پایگاه اطلاعاتی در سازمان ذخیره شده و چکیده‌ای از اطلاعات به سیستم دیدبان مرکزی مستقر در شرکت چارگون ارسال می‌شود. کارشناسان این شرکت ضمن آگاهی از وضعیت سرور سازمان، در صورت مشاهده و تشخیص شرایط خاص، نسبت به اطلاع‌رسانی و تعامل با آن سازمان به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه اختلال و یا بروز شرایط خاص اقدام می‌کنند.

گواهی‌ دیجیتال؛ عامل ارتباط سرور چارگون و سازمان مشتری

به منظور اطمینان آن سازمان از امنیت ارتباط دو سیستم، ارتباط نرم‌افزار دیدبان با نرم‌افزار دیدبان مرکزی مستقر در شرکت چارگون از طریق وب‌سرویس امن شده (گواهی‌ دیجیتال) و استفاده از سیستم احراز هویت صورت می‌پذیرد. در حال حاضر این سرویس صرفا برای مشتریانی که دارای قرارداد پشتیبانی طلایی هستند و تعداد محدودی از مشتریان ویژه شرکت چارگون ارائه می‌شود. شرکت چارگون در راستای تعمیق و توسعه همکاری های فی‌مابین، آمادگی نصب و راه اندازی نرم‌افزار دیدبان را به صورت رایگان برای مشتریان اعلام کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]