اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807234129912020

رسائل کوتاه عرفانی از شیخ ابوالحسن نوری تا شیخ عیسی شطاری در کتاب شُرب مدام

کد: 139807234129912020

http://bit.ly/2Be9ZuQ

، قم , (اخبار رسمی): مجموعه رسائل کوتاه عرفانی از شیخ ابوالحسن نوری تا شیخ عیسی شطاری با استناد به آیات قرآن و روایات است. در کتاب حاضر علاوه بر مستندسازی آیات و روایات و اشعار، اصطلاحات مهم عرفانی با استناد به منابع دست اول عرفان اسلامی‏ شرح شده و در زندگی‌نامه نویسندگان، گرایش فکری و عرفانی ایشان تبیین شده است.

رسائل کوتاه عرفانی از شیخ ابوالحسن نوری تا شیخ عیسی شطاری در کتاب شُرب مدام
هجده رساله کوتاه عرفانی از شیخ ابوالحسن نوری تا شیخ عیسی شطاری با استناد به آیات قرآن و روایات

مجموعه هجده رساله کوتاه عرفانی از شیخ ابوالحسن نوری تا شیخ عیسی شطاری با استناد به آیات قرآن و روایات است. این آثار در گذشته به صورت پراکنده در ضمن مجموعه‏‌های مختلف به چاپ رسیده بوده که گاه بدون تحقیق و تصحیح و ویرایش بوده است.

در کتاب حاضر علاوه بر ویراستاری و مستندسازی آیات و روایات و اشعار، اصطلاحات مهم عرفانی با استناد به منابع دست اول عرفان اسلامی‏ شرح شده و در زندگی‌نامه نویسندگان، گرایش فکری و عرفانی ایشان تبیین شده است که از امتیازات چاپ حاضر محسوب می‌‏شود.

گردآورنده این مجموعه عرفانی در مقدمه از اهمیت نشر و ترویج متون عرفانی سخن می‌‏گوید: «غایت قدسی تاریخ تشکیل مدینه فاضله توحیدی است که به دست توانای انسان کامل (یدالله) انجام خواهد پذیرفت. او آخرین و بزرگترین حلقه سلسله نورانی منادیان توحیدی است که جهان را از ظلمت به نور، از جهل به علم، از ظلم به عدالت، از کثرت به وحدت، و از شرک و کفر به توحید هدایت و منتقل می‏‌کند.»

با اندک تامل منصفانه در آثار و کتب عرفانی می‌توان متوجه شد که آنچه این قوم در عرفان نظری و عملی اظهار می‌‏کنند نه تنها سخن و رأیی غیر از اسلام و سیره نبوی نیست، بلکه آنان مصر هستند که در این دو بخش عرفان همواره به کتاب خدا و سنت معصومان استناد کنند و نهایتا معیار صحت آراء اقوال و کردار خود را منطق معصومانه وحی می‏‌دانند و هر قول و عملی را که با این معیار سازگاری نداشته باشد به رسمیت نمی‏‌شناسند و دارای حجیت و صحت نمی‏‌دانند و فقط سلوک و منش احمدی را راه رسیدن به توحید احدی می‌‏دانند.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب شرب مدام (مجموعه رسائل عرفانی) می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب