اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807284142912020

مجموعه مباحث فلسفی و عرفانی از مبداء تا معاد در کتاب الخیر الکثیر

کد: 139807284142912020

http://bit.ly/2Bvfm8Y

، قم , (اخبار رسمی): مجموعه مباحث فلسفی و عرفانی با موضوعات، معرفت ذات و صفات خداوند و کیفیت ظهور اسماء، انواع تجلیات ذات حق، مبدا تعینات انبیاء و کمالات فطری آنان، کمالات روحی رسول خدا (ص)، احکام نشئه ولایت و طرق چهارگانه آن، احکام شرع و معانی ارکان پنجگانه آن، احکام نشئه معاد و منازل چهارگانه آن است.

الخیر الکثیر
مجموعه مباحث فلسفی و عرفانی از مبداء تا معاد با استناد به آیات و روایات

مجموعه مباحث فلسفی و عرفانی از مبداء تا معاد با استناد به آیات و روایات است. علامه طباطبایی از نویسنده این رساله با عنوان «عارفی از عرفاء هند به نام شیخ ولی دهلوی» یاد می‌‏‏کند.

او پیشوای حنفیان هند، قرآن شناس، فقیه و محدث مشهور عصر خود در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد. وی نظام آموزی خاصی را برای تربیت طلاب ایجاد کرد و همه عمر خود را وقف تعلیم و تالیف و ارشاد کرد. او عالم و عارفی معتدل و میانه رو بود که در راستای وحدت مذاهب اسلامی‏ تلاش می‏‏‌کرد.

شکلی که وی برای اسلام تصفیه شده خود در نظر گرفته بود، آشکارا رنگ عرفان و تصوف داشت. او می‏‌‏کوشید تا عقاید دو طریقه تصوف رایج زمان خود یعنی مکتب وحدت وجود ابن عربی و مکتب شهود شیخ احمد سرهندی را با هم تلفیق کند.

مجموعه مباحث فلسفی و عرفانی با این موضوعات است: معرفت ذات و صفات خداوند و کیفیت ظهور اسماء، انواع تجلیات ذات حق و مطالبی درباره نشئه علمیه و نشئه کمالیه، مبدا تعینات انبیاء و کمالات فطری آنان، کمالات روحی رسول خدا (ص)، احکام نشئه ولایت و طرق چهارگانه آن، احکام شرع و معانی ارکان پنجگانه آن، احکام نشئه معاد و منازل چهارگانه آن.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب الخیر الکثیر می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب