اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808184202712020

آنچه واجب است یک مسلمان بداند؛ شناخت اصول اعتقادی اسلام و تشیع

کد: 139808184202712020

http://bit.ly/33yK9hj

، قم , (اخبار رسمی): گزیده‏‌ای از مباحث اعتقادی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات چهارده معصوم (علیهم السّلام) است. نویسنده سعی کرده که با زبانی ساده و قابل فهم برای طبقات مختلف مردم، مهم‌ترین مباحث اعتقادی مانند اصول و فروع دین را مطرح کند.

آنچه واجب است یک مسلمان بداند؛ شناخت اصول اعتقادی اسلام و تشیع
گزیده‏‌ای از مباحث اعتقادی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات چهارده معصوم (علیهم السّلام)

گزیده‏‌ای از مباحث اعتقادی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات چهارده معصوم (علیهم السّلام) است. مجموعه تعالیم دین اسلام در یک نگاه به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • اصول دین: اموری که در آن باید تفکر کرد و در راه ایمان و اعتقاد پیدا کردن به آن تلاش کرد.
    اصول دین عبارتند از: توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد.
  • فروع دین: اموری که مربوط به اعضاء و جوارح بدن که در ردیف فعالیت‌های خارجی انسان قرار دارند و باید آنها را هنگام تکلیف و زمان و شرایط خاص عمل کرد.
    فروع دین عبارتند از: نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری.

 فرق بین اصول دین و فروع دین آن است که اصول دین به حوزه فکر ارتباط پیدا می‌کند؛ ولی فروع دین مربوط به حوزه جسم. یکی با اندیشه و به کارگیری عقل به مقصود می‌رسد و دیگری از راه عمل و به کارگیری اعضا و جوارح.

 در اصول دین، اسلام، تقلید کورکورانه و تعبد محض را نمی‌پذیرد. انسان‌ها را وادار می‌کند به طور مستقل، بدون تقلید با نیروی عقل و فکر، اصول دین را به اثبات برساند و با شناخت کامل به توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد ایمان آورد. دعوت به خودشناسی و تدبیر در خلقت آسمان و زمین و آمد و رفتِ شب و روز و تغییر و تحولات طبیعی که از آن به آثار خلقت تعبیر می‌شود، در همین راستا صورت گرفته است.

امّا فروع دین در ردیف مسائل اعتقادی اسلام (اصول دین) قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل در صورتی که خود انسان از علم و تخصص کافی بهره ندارد، برای فهم آن باید از مجتهدی که اعلم است تقلید کرده و به کارشناس دین رجوع کند و دستورات اسلامی را برای عمل کردن یاد بگیرد.

مجموعه حاضر، مباحث مختصر و مفید و قابل فهم برای همه گروه‌ها در شناخت اصول اعتقادی اسلام است به انضمام مباحث اخلاقی و سعی شده است با نگرشی فراگیر و بهره مندی از ادبیاتی روان و ساده به موضوع پرداخته شود.

از دیدگاه نویسنده، خیر دنیوی و اخروی انسان در گرو عمل به وظایف و تکالیفی است که پروردگار عالم بر عهده انسان نهاده است و شکی نیست که بدون آگاهی از چگونگی دستورات و وظایف، توان بر انجام آنها برای انسان میسر نمی‌‏شود و سعادت و خوشبختی انسان تامین نمی‌شود.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب آنچه واجب است یک مسلمان بداند می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب