اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903264367613821

تفاوت ماسک های پرستاری و جراحی چیست؟

کد: 139903264367613821

https://bit.ly/2YkteiB

، تهران , (اخبار رسمی): آشنایی با ماسک هایی که با نام پرستاری و جراحی عرضه می شوند و بررسی بیشتر شباهت ها و تفاوت های آنها.

تفاوت ماسک های پرستاری و جراحی چیست؟
تفاوت ماسک های پرستاری و جراحی چیست؟

این روزها که کرونا همه گیر شده است استفاده از ماسک در بین ما به عنوان یک ابزار مهم برای ادامه حیات شده است. ویروس خطرناک کرونا بیشتر کشورهای دنیا را آلوده کرده است. این ویروس روزانه جان افراد زیادی را در سراسر دنیا می گیرد. یکی از مهمترین راه های انتقال کرونا تنفس و راه های دهانی و بینی است. به همین دلیل است که استفاده از ماسک اهمیت زیادی پیدا می کند.

به همین دلیل شاید در هر جایی بتوانید ماسک تهیه کنید. هر فروشگاهی ماسک و سایر لوازم پیشگیری از این ویرس را عرضه می کند. اما آیا همه این وسایل معتبر هستند؟ شاید با نام هایی چون ماسک های پرستاری و جراحی مواجه شده باشید. این دو ماسک از جمله ماسک های حرفه ای هستند که از شما در برابر کرونا محافظت می کنند. در ادامه بیشتر درباره این دو ماسک صحبت خواهیم کرد.

ماسک جراحی

این ماسک ها را حتما در بیمارستان ها دیده اید. جراحان در طول عمل جراحی خود از این ماسک ها استفاده می نمایند. ماسک های جراحی ماسک هایی ساده هستند. این ماسک ها به صورت کلی از سه لایه ساخته می شوند. نوع این لایه ها نیز اسپان باند و ملت بلون است. همچنین از طریق دو بنددر هرطرف ماسک به پشت سر بسته می شوند.

همان طور که گفته شد این ماسک ها ساده هستند. اما در عین سادگی و نداشتن پیچیدگی خاصی در ساخت، کارایی بسیاری دارند. این ماسک ها به گونه ای هستند که ویروس نمی تواند از بافت آنها عبور کند. به همین دلیل انتخاب خوبی برای پیشگیری از کرونا نیز به حساب می آیند.

ماسک پرستاری

این ماسک ها نیز کاربرد زیادی دارند. شکل کلی این ماسک ها شبیه ماسک های جراحی است. همچنین از نظر ساختاری نیز دقیقا مثل آنها هستند. یعنی از سه لایه اسپان باند و ملت بلون ساخته می شوند. تنها تفاوت این ماسک ها در نوع اتصال آنهاست. ماسک های پرستاری به وسیله دو قطعه کش که در دو طرف ماسک قرار گرفته است به پشت گوش وصل می شوند.  این ماسک ها نیز انتخاب خوبی در برابر کرونا هستند.

هر دوی این ماسک ها در دسته ماسک سه لایه جای دارند. لایه های اسپان باند و ملت بلون. این لایه ها بسیار نرم و لطیف هستند. همچنین ضد آلرژی هستند. لایه ملت بلون در وسط دو لایه اسپان باند قرار گرفته است. ویروس به هیچ عنوان نمی تواند از بافت این سه لایه عبور کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیان تجهیز طب

شرکت کیان تجهیز طب فعالیت خود را در زمینه پخش و توزیع انواع اقلام آزمایشگاهی، بیمارستانی، فراورده های تشخیص طبی، هتلینگ و … را از سال 1388 با نگاهی کارشناسانه و هوشمند در حوزه واردات و فروش و خدمات و پشتیبانی در جهت رفع نیازهای آزمایشگاهی و پزشکی آغاز نموده است. ما ضمن آگاهی مبتنی بر تجربه به اهمیت و ضرورت خدمات درمانی مشتریان خود به این درک تجاری رسیده ایم که تهیه و توزیع به موقع اقلام مورد نیاز مراکز درمانی تاثیر بسیار مهم و حساس در سلامت شهروندان جامعه ایفا می کند. شرکت کیان تجهیز طب با افتخار آمادگی خود را در جهت همکاری با آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها با شرایط ایده ال در کیفیت و سرعت خدمات اعلام می دارد تا قدمی کوچک در اعتلای سلامت جامعه ایران عزیز برداشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان