اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905164479313821

آیا احتمال ابتلای کودکان به کرونا هم وجود دارد؟

آیا کودکان هم باید ماسک بزنند؟

کد: 139905164479313821

https://bit.ly/30Eo8Pe

، تهران , (اخبار رسمی): نکات مهم برای محافظت از کودکان در برابر ویروس خطرناک کرونا , آیا احتمال دارد کودکان هم کرونا بگیرند؟

آیا کودکان هم باید ماسک بزنند؟
آیا کودکان هم باید ماسک بزنند؟

کودکان هم به محافطت در برابر کرونا نیاز دارند

این روزها همه می دانیم که استفاده از ماسک یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از کرونا ویروس است. به همین دلیل همه مردم نسبت به استفاده از ماسک اطلاعات کافی دارند. یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که آیا کودکان نیز به کرونا مبتلا می شوند؟ آیا نیاز است که کودکان نیز ماسک داشته باشند؟ و این که از چه سنی برای کودکان ماسک بخریم؟

ویروس کرونا، این ویروس کشنده که روزانه قربانیان زیادی می گیرد دیگر همه ما را نیز خسته کرده است. رعایت کردن مسائل پیش گیرانه و بهداشتی و رعایت برخی موارد مانند کاهش ترددهای غثر ضروری در بیرون از خانه تنها راه جلوگیری از این است که قربانی این ویروس شویم.

در بین قربانیان کرونا عزیزان مختلفی در سنین مختلف بوده اند. در این بین شما زیادی از کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان و اشخاص سال خورده دیده می شود. این ویروس زن و مرد و کودک و پیر نمی شناسد. در صورتی که موارد بهداشتی رعایت نشود ممکن است اطرافیان ما نیز خدایی ناکرده در بین قربانیان باشند.

در پیک اول کرونا تعداد قربانیان کودک و کم سن و سال بسیار کم بود. این باعث شد که گمانه زنی ایجاد شود که کودکان و اطفال به این ویروس دچار نمی شوند. به همین دلیل متاسفانه در پیک بعدی تعداد قربانیان کودک بسیار بالا بود! البته که این ویروس نیز کمی چموش تر و قوی تر شده بود. اما مهم ترین علت این بود که گمان می رفت که نیازی به استفاده از ماسک کودک برای بچه ها نیستیم. چرا که خیلی از مردم فکر می کردند اصلا کودکی به کرونا مبتلا نمی شود.

خوشبختانه رسانه ها و مطبوعات نیز کمک کردند تا به مردم اطلاع رسانی شود که از کودکان دلبندتان در برابر این ویروس خطرناک محافظت کنید. از وسایل ایمنی ضروری مثل ماسک برای کودکان استفاده کنید. اگر کودکتان به هر دلیلی تحمل ماسک را روی صورتش ندارد سعی کنید او را از خانه بیرون نبرید.

در این بین بسیاری از تولید کننده ها اقدام به تولید ماسک های بچه با طرح های فانتزی کردند. متاسفانه خیلی از این ماسک ها نیز تنها زیبا هستند. یعنی استانداردهای پزشکی را ندارند. همان طور که گفته شد کودکان نیز مانند بزرگسالان به محافظت نیاز دارند. پس تنها استفاده از ماسک سه لایه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس حتی برای کودکان تاثیرگذار است. این ماسک ها از نظر ساختار کلی مثل ماسک های بزرگسالان است. تنها تفاوت اندازه آن است. یعنی ماسک هایی که برای کودکان ساخته می شود تنها کوچکتر است. تا مناسب صورت معصوم و کوچک کودکان باشد.

همان طور که گفته شد استفاده از ماسک های پارچه ای و غیر استاندارد به هیچ عنوان برای کودکان توصیه نمی شود. سعی کنید با نکات تربیتی و روش هایی که خودتان در مورد کودکتان می دانید از او بخواهید حتما ماسک بزند. اگر نمی توانید این کار را بکنید از شخص دیگری که در خانه حضور دارد بخواهید کارهای بیرون از خانه شما را انجام دهد. همچنین می توانید برای خرید ضروری از روش های خرید آنلاین استفاده نمایید.

نکته مهم دیگری که در مورد کودکان نیاز است دقت شود این است که آنها بسیار بازیگوش و کنجکاو هستند. هنگامی که کودکی بیرون از خانه است ممکن است دستان خود را مدام به وسایل آلوده مختلف بزند. همچنین یکی از عادات کودکان این است که دست خود را به دهان می برند. به همین دلیل بسیار در معرض خطر هستند. در صورتی که کودکتان را با خود بیرون می برید حتما برای او ماسک بزنید. همچنین مراقب باشید دستانش آلوده نشود. در صورتی که این اتفاق افتاد دستان او را بشویید. می توانید از مواد ضدعفونی کننده نیز برای پاکیزه نگاه داشتن دست کودک استفاده نمایید.

با یاری یکدیگر می توانیم از پیش روی بیشتر کرونا جلوگیری کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیان تجهیز طب

شرکت کیان تجهیز طب فعالیت خود را در زمینه پخش و توزیع انواع اقلام آزمایشگاهی، بیمارستانی، فراورده های تشخیص طبی، هتلینگ و … را از سال 1388 با نگاهی کارشناسانه و هوشمند در حوزه واردات و فروش و خدمات و پشتیبانی در جهت رفع نیازهای آزمایشگاهی و پزشکی آغاز نموده است. ما ضمن آگاهی مبتنی بر تجربه به اهمیت و ضرورت خدمات درمانی مشتریان خود به این درک تجاری رسیده ایم که تهیه و توزیع به موقع اقلام مورد نیاز مراکز درمانی تاثیر بسیار مهم و حساس در سلامت شهروندان جامعه ایفا می کند. شرکت کیان تجهیز طب با افتخار آمادگی خود را در جهت همکاری با آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها با شرایط ایده ال در کیفیت و سرعت خدمات اعلام می دارد تا قدمی کوچک در اعتلای سلامت جامعه ایران عزیز برداشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی