اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904014380113775

چطور محتوایی بنویسیم که در کاربر تاثیر بگذارد

نکاتی برای تهیه محتوا تاثیرگذار

کد: 139904014380113775

https://bit.ly/2BwWxp4

، تهران , (اخبار رسمی): نکاتی که می تواند محتوای شما را حرفه ای تر و کامل تر نماید.

نکاتی برای تهیه محتوا تاثیرگذار
نکاتی برای تهیه محتوا تاثیرگذار

امروزه محتوا یکی از فاکتورهای مهم در تجارت دیجیتال است. شاید شما نیز در مورد اهمیت تولید محتوای اختصاصی یا یونیک مطالبی خوانده باشید. این محتواها بی تکرار هستند و با ویژگی های خاصی تولید می شوند. برای تولید این محتواها روش های زیادی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد مواردی صحبت کنیم که به شما کمک می کند محتوای تاثیرگذار تری تولید کنید. تاثیر این نوع محتوا هم درکاربر و هم در موتورهای جست و جو خواهد بود.

از یک عنوان جذاب استفاده کنید

به تیتر روزنامه ها دقت کرده اید؟ همیشه نوشته ای که به عنوان تیتر اصلی مطالب در روزنامه ها چاپ می شود به صورتی است که شما را ترغیب می کند مطلب نوشته شده را بخوانید. محتوایی که قرار است در سایت منتشر کنید نیز باید این ویژگی را داشته باشد. به گونه ای عنوان مطلب خود را بنویسید که بیشتر کاربران ترغیب شوند روی مطلب شما کلیک کنند و آن را بخوانند. البته بدیهی است که عنوان اشتباه یا بی ربط نیز کار را خراب تر خواهد کرد. عنوان خود را با موضوع نوشته شده و کمی جذاب بنویسید تا تاثیر گذار تر باشد.

یک موضوع جذاب انتخاب کنید

موضوع انتخابی شما بهتر است چیزی باشد که کاربران به دانستن مطالبی در مورد آن مشتاق هستند. یعنی مطلب پر متقاضی تولید کنید. بدیهی است که موضوع منتشر شده در سایت باید با دسته کاری شما نیز تناسب داشته باشد. به طور مثال با هدف جذب مخاطب بیشتر و بهبود سئو سایت فروشگاهی که در آن محصولات دیجیتال مانند موبایل عرضه می شود می توانید در مورد اپلیکیشن ها و گوشی های موبایل مطالبی منتشر کنید. همچنین برای سایت های پزشکی می توانید مقالاتی با موضوعات علمی پزشکی تولید کنید. این کار باعث می شود سایت شما فعال تر باشد. همچنین به تدریج رتبه های سایت شما را نیز ارتقا می دهد.

در انتخاب تصویر اصلی دقت کنید

تصویر اصلی که برای مطلب خود انتخاب می کنید باید در ارتباط با مطلب شما و گویا باشد. بهتر است از یک تصویر با کیفیت بالا و جذاب استفاده کنید. این تصویر معمولا در بالای مطلب شما قرار می گیرد. تصویر اصلی مطلب باید بسیار حرفه ای باشد. از درج تصاویر بی کیفیت پرهیز کنید. تصاویر در ایجاد جذابیت از مهم ترین ها هستند. تصویر اصلی به طور معمول بزرگتر از سایر تصاویر است و حرفه ای بودن آن می تواند کاربر را ترغیب کند که بیشتر اسکرول کند و ادامه مطلب را بخواند.

از ترکیب متن و عکس استفاده کنید

سعی کنید ساختار کلی مطلب خود را به گونه ای بچینید که شکل کلی صفحه بسیار جذاب باشد. درج متن به تنهایی باعث ایجاد کسالت در کاربران می شود. چنین صفحات و محتواهایی معمولا برای کاربران جذابیت زیادی ندارد. سعی کنید با ترکیب متن و عکس زیبایی بیشتری در محتوای خود ایجاد نمایید. یک مقدار متن، یک عکس مرتب و به همین ترتیب تا انتهای مطلب بروید.

سعی کنید تصاویری که برای استفاده در بین نوشته ها استفاده می کنید یک اندازه و مرتب و با کیفیت باشند. به این ترتیب محتوای کلی شما بسیار حرفه ای و جذاب خواهد بود.

متون خود را جاستیفای کنید

با استفاده از جاستیفای کردن مطلب جملات شما به صورت مرتب نشان داده می شوند. این کار به صفحه کلی محتوای شما جذابیت می بخشد و باعث ایجاد نظم بیشتر می گردد. نظم در متون باعث افزایش خوانایی مطلب نیز می شود. این کار باعث افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت به دلیل ویژگی های ظاهری خواهد شد.

عنوان های اصلی و زیرعنوان ها را مشخص کنید

پس از این که متن خود را به اتمام رساندید یا در حین آماده سازی محتوا، به مرتب کردن ساختارهای مطلب خود بپردازید. یک عنوان اصلی و چندین عنوان فرعی داشته باشید. به این صورت کاربران نیز می دانند کدام قسمت مطلب برای آنها مفید است. این کار در افزایش رتبه های شما نیز موثر است. چرا که چنین متنی از نظر موتورهای جست و جوگر خوانایی بیشتری نیز دارد. ایجاد چنین ساختاری در زیباسازی صفحه و مرتب کردن آن نیز تاثیر زیادی دارد.

علائم نگارشی را رعایت کنید

در جاهای مناسب از کاما، نقل قول و سایر علائم نگارشی استفاده کنید. همه این علائم به این قصد ایجاد شده اند که خواننده مطلب راحت تر بتواند جمله ها را بخواند و به معنی آن پی ببرد. یعنی در خوانایی مطلب شما تاثیر خواهد گذاشت. بدیهی است که رعایت این موارد در مورد محتوایی که برای سایت آماده شده است نیز مهم است.

از ویدئو استفاده کنید

می توانید از مطالبی که ساخته اید ویدئویی هم تهیه کنید. خیلی از کاربران شاید ترجیح دهند ویدئو را تماشا کنند تا بهتر به مطلب شما پی ببرند. ویدئو نیز باعث حرفه ای تر شدن کار شما می شود. همچنین در بسیاری موارد به خصوص مانند مطالب آموزشی باعث افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت می گردد که بی شک در افزایش رتبه های شما متاثر است.

سبک نوشتار ساده و روان داشته باشید

استفاده از متون کتابی و اداری برای تهیه محتوای وب سایت مناسب نیست. بهتر است سبک نوشتار شما بسیار روان و ساده باشد. البته این به معنی استفاده از ادبیات محاوره ای و کلمات نامناسب نیست. یعنی به گونه ای بنویسید که کاربر نیازی نداشته باشد برای فهمیدن مطلب شما چندین بار جملات را بخواند. بسیاری از کاربران اینترنتی وقتی یک محتوا را مطالعه می کنند عجله دارند و قصد دارند سریع به مطلبی پی ببرند و نتیجه گیری کنند. پس ساده بنویسید تا کاربران بتوانند سریع جملات شما را بخوانند و به هسته اصلی و مقصود شما پی ببرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نگارچه

خدمات نگارچه شامل طراحی وب سایت , سئو و بهینه سازی , مدیریت وب سایت های شرکتی و فروشگاهی و کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]