اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906104523113775

سایت داینامیک چه ویژگی هایی دارد | تفاوت وب سایت داینامیک با استاتیک در چیست

آشنایی با ویژگی های وب سایت های داینامیک

کد: 139906104523113775

https://bit.ly/3gRIIR1

، تهران , (اخبار رسمی): چه ویژگی هایی باعث می شود که داینامیک بودن وب سایت تا این اندازه اهمیت پیدا کند | آیا مهم است که حتما سایت ما از نوع داینامیک باشد.

آشنایی با ویژگی های وب سایت های داینامیک
آشنایی با ویژگی های وب سایت های داینامیک

اگر شما نیز به تازگی با واژه طراحی سایت داینامیک رو به رو شده باشید احتمالا سوالاتی در این باره ذهنتان را مشغول کرده است. سوالاتی مثل این که واژه داینامیک که در فیزیک به تحرک معنی پیدا می کند در مورد وب سایت ها چه معنی دارد. یا این که چه دسته بندی هایی برای وب سایت ها وجود دارد؟ وب سایت های داینامیک نسبت به سایر ساختارهای وب سایت در چه سطحی هستند؟ وب سایت های با ساختاری از نوع داینامیک عموما چه ویژگی هایی دارند؟ در این مطلب قصد داریم کمی در این باره بپردازیم.

آشنایی با دو ساختار کلی وب سایت

وب سایت ها را از این منظر می توان به دو دسته کلی داینامیک و استاتیک تقسیم بندی نمود. وب سایت های استاتیک یا همان ایستا شکل قدیمی تر وب سایت بودند. در واقع قبل از این که داینامیک بودن در مورد وب سایت ها مطرح شود همه سایت ها از نوع استاتیک بودند. این سایت ها همان طور که از نامشان نیز بر می آید یک حالت سکون و تغییر ناپذیری داشتند. عدم تحرک و سکون و تغییر ناپذیری ابهاماتی را ممکن است در ذهن شما ایجاد کرده باشد. این واژه ها و تعبیرات اصلا و ابدا به معنای این نیست که نمی توان این صفحات وب را تغییر داد. مدیر سایت می تواند به راحتی با تغییر در کدنویسی و موارد دیگر سایتش را آپدیت هایی نماید. اما از نظر کاربر این گونه نیست. در ادامه با مثال هایی بیشتر این حالت را توضیح خواهیم داد.

فروشگاه های اینترنتی پایه داینامیک

چندی پس از این که وب سایت ها نقش مهمی در زندگی مردم پیدا کردند اهمیت آپدیت شدن سایت نیز بیشتر شد. به طور مثال مبحث هایی مثل طراحی فروشگاه اینترنتی به وجود آمد. موضوعی که قبل تر ها اصلا تعریف نشده بود. چرا که اعتماد مردم به وب سایت ها به حدی نرسیده بود که بخواهند به صورت آنلاین خرید کنند. اما کم کم وب سایت ها جزء مهمی از تجارت و زندگی شدند. به صورتی که بدون سایت اصلا نمی توانست فروش خوبی داشت. وب سایت هایی از نوع داینامیک را خیلی راحت تر میشد مدیریت کرد. به طور مثال این وب سایت ها دارای پنلی برای مدیریت محتوای سایت بودند. به شکلی که بدون نیاز به کدنویسی می توانست کارهای عمومی سایت مثل آپدیت قیمت ها و آپدیت های محتوایی (متن و عکس و...) را بسیار راحت تر انجام داد.

همچنین مبحث مهمی به نام پایگاه داده به وجود آمده بود. پایگاه های داده یا همان دیتابیس جایی بود که اطلاعات وب سایت در آنجا نگهداری میشد. این اطلاعات شامل همه چیز می شود. به طور مثال اطلاعات فیلدهای کلی سایت مانند قیمت ها، نام محصولات و یا حتی اطلاتی که کاربر به هنگام ثبت نام پر می کند در دیتابیس سایت ذخیره می شود. چیزی که در سایت های از نوع استاتیک اصلا وجود نداشت.

داینامیک بودن سایت مهم است؟

شاید پس از این توضیحات کلی برایتان سوال شود که پس داینامیک بودن تنها برای سایت های فروشگاهی مهم است؟ خیر به این صورت نیست. داینامیک بودن سایت واجب است! حتی در طراحی سایت شرکتی حرفه ای نیاز به پایگاه داده و بسیاری امکانات دیگری که در یک وب سایت نیاز است را لازم خواهید داشت. شاید سایت شما محصولی نداشته باشد. اما موارد مهم زیادی وجود دارد که شما را به پایگاه داده محتاج می کند. به راحتی می توانید از دیتابیس آمار بگیرید، با استفاده از پنل مدیریت می توانید در وب سایت با صرف کمترین زمان مقالات و یا مطالبی را منتشر نمایید. می توانید بدون این که نیاز داشته باشید با یک برنامه نویس در ارتباط باشید تغییرات کلی را در وب سایت خود بدهید. پس علاوه بر امکاناتی که در اختیار خواهید داشت، زمانی که برای کارهای کلی نیاز است کمتر می شود. صرفه جویی در زمان برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. در کنار این که بسیاری از هزینه های شما نیز کمتر می شود. پس سایت شما از هر نوعی باشد بهتر است از همان اول تنها به داینامیک بودن برای ساختار اصلی آن فکر کنید. البته که این روزها همه شرکت های حرفه ای سایت های داینامیک به شما ارائه خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نگارچه

خدمات نگارچه شامل طراحی وب سایت , سئو و بهینه سازی , مدیریت وب سایت های شرکتی و فروشگاهی و کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]