اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904034386313775

روش های سئو کردن سایت های مختلف چه تفاوت هایی دارد

آیا روش های سئو کردن سایت های مختلف متفاوت است؟

کد: 139904034386313775

https://bit.ly/2NqiusB

، تهران , (اخبار رسمی): آیا روش های سئو کردن برای سایت های مختلف متفاوت است؟ چه تفاوت ها و شباهت هایی در سئو وب سایت های مختلف وجود دارد.

آیا روش های سئو کردن سایت های مختلف متفاوت است؟
آیا روش های سئو کردن سایت های مختلف متفاوت است؟

سئو مبحثی جنجالی و بحث برانگیز در مورد تجارت آنلاین و فروش به شیوه نوین است. سئو کردن یک سایت به این معنی است که سایت شما برای موتورهای جست و جو که گوگل نیز یکی از آنهاست بهینه می شود. اما به دلیل این که گوگل در حال حاضر محبوب ترین موتور جست و جوی دنیاست اهمیت بیشتری پیدا می کند. داشتن رتبه خوب در نتیجه یک عبارت کلیدی در گوگل باعث افزایش فروش شما می شود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی و توضیح بیشتری در این مورد بپردازیم. سوالی که خیلی از افراد در مورد سئو دارند این است که آیا سایت های مختلف برای بهینه سازی تفاوت های زیادی دارند یا خیر. همچنین در مورد جزئیات بیشتری که برای فهم بیشتر این موضوع نیاز است خواهیم پرداخت.

گوگل برای این که به سایت های مختلف رتبه دهد الگوریتم های مختلفی دارد. هر کدام از این الگوریتم ها سایت شما را از یک زاویه خاص یا در یک مورد به خصوص بررسی می کنند. به طبع هر چه در امتحان آن الگوریتم نمره بهتری کسب کنید شانس شما برای ارتقای رتبه بیشتر می شود.

همچنین برای راحتی کاربران، گوگل هر ساله یا هر چند وقت یکبار فاکتورهایی را اعلام می کند که سایت شما باید برای کسب رتبه خوب آنها را داشته باشد. به طور مثال یکی از این فاکتورها ریسپانسیو بودن است. یعنی سایت شما در هر دستگاهی مانند لپ تاپ و موبایل و... بدون نقص و به خوبی بارگزاری شود. یعنی اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد بستر لازم برای سئو را ندارید. فاکتورهای کلی و این چنینی زیاد است. به طور مثال یک فاکتور دیگر این است که سایت شما سرعت خوبی داشته باشد و زمانی که یک کاربر روی صفحه ای از سایت شما کلیک می کند بتواند به سرعت محتوای صفحه را ببیند.

خیلی از فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی کلی هستند. به طور مثال ریسپانسیو بودن، داشتن سرعت لود بالا و... که اگر این ها را نداشته باشید امتیاز مثبت که نمی گیرید هیچ، جریمه هم می شوید!

شاید همینجا برایتان سوال شود که اگر زبان سایتی php یا asp.net یا هر چیز دیگری باشد، قوانین سئو برای آن فرق می کند یا لازم است دانش شما در مورد بهینه سازی متفاوت باشد؟

پاسخ این است که خیر دانش بهینه سازی یکی است! یعنی گوگل هیچ وقت نگفته است سایت هایی که با php طراحی شده اند برای این که رتبه خوبی داشته باشند این کارها را بکنند و سایت هایی که با زبان دیگری نوشته شده اند این موارد را انجام دهند.

اما به طبع نحوه پیاده سازی فاکتورها در سایت متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای ریسپانسیو کردن سایت با هر زبانی روش متفاوتی وجود دارد. برای گوگل مهم است که سایت شما ریسپانسیو باشد. خود شما با توجه به زبان و ساختار سایت خود باید این کار را انجام دهید.

همچنین برای تعریف کلمات کلیدی در هر زبانی شاید نیاز باشد از تگ های مختلفی استفاده کنید.

مورد دیگری که خیلی از افراد می پرسند این است که پس برای سایت های شرکتی یا فروشگاهی تفاوتی وجود دارد؟

برای سئو سایت شرکت یا سایت های فاقد محصول، تنها صفحات شامل توضیحات یا پست های سایت اهمیت دارند. برای کسب رتبه بهتر در خیلی موارد نیاز است روی افزایش رتبه این سایت ها کار کنید.

در سایت های فروشگاهی جزئیات بیشتر می شود. برای درک بهتر این موضوع یک مثال می زنیم. فرض کنید قصد دارید سئو سایت فروشگاهی خیلی بزرگی را استارت بزنید. در این سایت ممکن است محصولاتی مانند گوشی های موبایل وجود داشته باشد. برای سئو کردن این سایت نیاز است که هر کدام از محصولات در رتبه های خوبی باشند. به طور مثال یک گوشی موبایل سامسونگ با مدل خاصی باید با سرچ کاربر در رتبه بالایی ظاهر شود. اما این انتهای قصه نیست! کاربر ممکن است نام دسته ها یا موارد دیگری را جستجو کند. به طور مثال شاید نیاز باشد در عبارت های کلیدی دیگری مانند خرید گوشی موبایل، خرید گوشی موبایل سامسونگ و... نیز در رتبه های خوبی باشید. هر کدام از این عبارت ها باید به صفحه ای اشاره کند که محصولات مختلفی در این حوزه در آن قرار دارد. پس جزئیات سایت بیشتر می شود. به همین خاطر کار کردن روی بهینه سازی یک سایت فروشگاه آنلاین در خیلی موارد نیاز به آنالیزها و زحمت بیشتری دارد.

سوال دیگری که برای خیلی افراد پیش می آید این است که سایت هایی که سیستم های مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا و... نوشته شده اند راحت تر رتبه دار می شوند؟

در همان ابتدا توضیح دادیم که ساختار سایت برای گوگل مهم نیست. مهم این است که فاکتورهای مهم یک سایت حرفه ای که لایق رتبه های بهتر است را داشته باشید.

در وردپرس و... افزونه هایی وجود دارد که به شما کمک می کنند از تعریف تگ و... بی نیاز شوید. اما هرگز زحمت سئو را کم نمی کنند. باید زحمت بکشید. به طور مثال برای سئو سایت وردپرس افزونه هایی نظیر یواست و... وجود دارند. این افزونه ها کمی به شما کمک می کنند که متوجه شوید که کلمه کلیدی تکراری دارید یا خیر یا چقدر از موارد را رعایت کرده اید. اما پیمودن راه کار خود شماست و باید محتوا تولید کنید، آنالیز کنید و... تا رتبه خوبی داشته باشید.

یکی از موارد مهم در مورد سئو آنالیز کلمات کلیدی و چیدن یک استراتژی برای بهینه سازی سایت است. متاسفانه این مورد در خیلی از موارد تنها از یک کارشناس سئوی خیلی حرفه ای بر می آید و کار هر کسی نیست. تنها مهم نیست که سایت شما در رتبه بالا باشد. این که کدام صفحه بالا باشد و این که برای سایت خود چه برنامه ای دارید مهم است.

پس حتما قبل از شروع بهینه سازی با یک کارشناس حرفه ای در مورد بهینه سازی مشورت کنید تا به شما نقشه راه دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نگارچه

خدمات نگارچه شامل طراحی وب سایت , سئو و بهینه سازی , مدیریت وب سایت های شرکتی و فروشگاهی و کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]