اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904044388512729

انواع فولادهای ساختمانی

کد: 139904044388512729

https://bit.ly/2AVfG4k

، تهران , (اخبار رسمی): از فولاد با خواص مختلف در کاربردهای ساختمانی و صنعتی استفاده میشود، در این نوشته قصد داریم در مورد انواع فولادهای ساختمانی صحبت کنیم. مقاطع فولادی در گستره وسیعی ساخته شده از آلیاژهای مختلف یافت میشوند

انواع فولادهای ساختمانی
فولادهای ساختمانی

مقاطع فولادی در گستره وسیعی ساخته شده از آلیاژهای مختلف یافت میشوند، این مقاطع دارای خصویات متفاوتی هستند که با توجه به درصد کربن یا آیاژهایی که در حین تولید فولاد به آنها اضافه شده است متفاوت هستند، از فولاد با خواص مختلف در کاربردهای ساختمانی و صنعتی استفاده میشود، در این نوشته قصد داریم در مورد انواع فولادهای ساختمانی صحبت کنیم.

روش های استاندارد تولید فولاد

از روشهای مختلفی برای تولید فولادی های ساختمانی استفاده میشود، به عنوان مثال روش های: اکسیژن، هارت زیمنس - مارتین و همچنین تولید فولاد با استفاده از اکسیژن از روشهایی هستند که برای تولید فولاد استفاده میشوند.

انواع فولادی ساختمانی

  • ورق فولادی
  • تسمه آهنی
  • آرماتور (با مقطع دایره ساده، دایره آجدار، نیم دایره، مربع و شش گوش)
  • مقطع یا پروفیل معمولی
  • نبشی
  • سپری
  • ناودانی
  • زد
  • کلاهی
  • ریلی
  • لوله فولادی
  • مقاطع فولادی مختلف برای چهارچوب در و پنجره فولادی ( مقاطع قوطی موجود در بازار )

پروفیل نبشی 

نبشی یکی از پرکاربرد ترین پروفیل های ساختمانی است که شکل ظاهری L شکل دارد، این مقطع از دو لبه تشکیل شده است که با زاویه 90 درجه بهم متصل میشوند، و در انواع مختلفی در بازار به فروش میرسند. نبشی در دو نوع: نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی در بازار به فروش میرسد. برای خرید و دریافت قیمت نبشی میتوانید با کارشناسان شرکت فولاد فیدار تماس بگیرید.

تیرآهن هاش

شکل ظاهری این سازه ها به شکل H است و برای ساخت کف و فونداسیون بنا استفاده میشوند، تیرآهن هاش برای ساخت ستون ها میتواند به خوبی وزن را به زمین انتقال دهد و تحمل وزن 1000 تن را دارد.

پروفیل ناودانی

ناودانی هم یکی از فولادهای ساختمانی پر کاربرد است که به دو شکل U و C شکل در بازار به فروش میرسد، استفاده از این مقطع از نظر اقتصادی بسیار بصرفه است، در ابتدای استفاده از این مقاطع از انها برای ساخت پل ها و ساخت و ساز های ساختمانی استفاده میشود اما امروزه با توجه به قیمت ناودانی برای کاربردهای بیشتری از آنها استفاده میشود. 

تیرآهن

تیرآهن هم مانند تیرآهن هاش است، بال های کوچکتری دارد میتوان انها برای ساخت ستون ها و تحمل بار و وزن ساختمان جهت افزایش مقاومت آن استفاده کرد. و به آنها تیرهای همه کاره میگویند، قیمت تیرآهن بر اساس سایز و وزن محصول متفاوت است.

لوله

لوله ها هم در صنعت هم ساختمان سازی برای انتقا مایعاتی مانند: آب، نفت و گاز استفاده میشود همچنین از لوله های صنعتی برای ساخت سازه هایی مانند: داربست و گلخانه هم استفاده میشود.

میلگرد

میلگرد در ساخت ساختمان های با اسکلت بتنی کاربرد گسترده ای دارد، این مقطع از ابعاد و جنس های مختلفی استفاده میشود، استفاده از میلگرد در داخل بتن میتواند باعث افزایش مقاومتش شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فولاد فیدار

شرکت پترو فولاد فیدار با بیش از 19 سال سابقه فروشگاهی با عنوان تاپ متال در تهیه وتامین انواع آهن الات صنعتی و ساختمانی و آلیاژی فعالیت خود را آغاز کرد واز سال 1392 این مجموعه فعالیت خود را با عنوان شرکت پترو فولاد فیدار ادامه داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان