اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911044878912729

علامت‌های اختصاری حک شده روی میلگرد

کد: 139911044878912729

https://bit.ly/3r5B8I0

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به رونق روزافزون صنعت فولاد کشور و افزایش تعداد تولیدکنندگان میلگرد، شناسایی اصالت محصولات کارخانه ها به معضلی بزرگ برای خریداران تبدیل شده است. یکی از نگرانی های خریداران کشف میلگرد تقلبی از محصول اصلی است.

علامت های اختصاری حک شده روی میلگرد
علامت‌های اختصاری حک شده روی میلگرد

با توجه به رونق روزافزون صنعت فولاد کشور و افزایش تعداد تولیدکنندگان میلگرد ، شناسایی اصالت محصولات کارخانه ها به معضلی بزرگ برای خریداران تبدیل شده است. یکی از نگرانی های خریداران کشف میلگرد تقلبی از محصول اصلی است. یکی از مهم ترین عواملی که خریداران باید هنگام خرید این محصول به آن توجه کنند ، علامت اختصاری حک شده روی میلگرد شرکت تولید کننده است. علامت اختصاری حک شده بر روی محصول تولید شده ، سردرگمی خریداران در استفاده از محصول و تشخیص اصالت آن را بسیار کاهش می دهد. قیمت میلگرد در شرکت های مختلف با هم متفاوت هستند. 

مخفف میلگرد ذوب آهن اصفهان چیست؟

گفتنی است که شاخه های این میله گرد با رنگ مشخصی نقاشی شده و علامت حک شده روی آن علامت زیر است.

مخفف میلگرد آناهیتا گیلان چیست؟

آرم حک شده روی میلگرد آناهیتا گیلان مخفف زیر است
A G J U.

چه علامتی روی میلگرد بافق حک شده است؟

آرم حک شده روی میلگرد تولید شده توسط شرکت فولاد بافق یزد ، کلمه فولاد بافق است.

کد علامت گذاری میلگرد

علامت گذاری روی انواع میلگردهای فولادی آجدار نورد گرم برای تقویت بتن

میلگرد مطابق با علامت استاندارد ایران چه نقاشی شده است؟

میلگردی که در فرآیند تولید آن مقررات استاندارد ملی ایران به شماره 3132 مشاهده شده است.

کد علامت گذاری:

مخفف حک شده روی میلگردهای آجدار نورد گرم به دو قسمت تقسیم می شود:

1 - کد نشانه گذاری ویژگی

مشخصه کد مارک دار میلگردهای آجدار نورد گرم برای تقویت بتن در جدول زیر آورده شده است:

جدول آرم میلگرد

2- کد علامت گذاری فرآیند تولید میلگرد آجدار

کد مارک فرآیند تولید میلگردهای آجدار نورد گرم برای تقویت بتن مطابق جدول زیر:

جدول ترکیب شیمیایی ذوب ریخته گری میلگرد ساده و دنده ای (حداکثر مقادیر از نظر درصد جرم)

ترکیب شیمیایی میلگرد

عناصر آلیاژی مانند Cu ، Ni ، Cr ، Mo ، V ، Nb ، Ti و Zr ممکن است با توافق تولید کننده و خریدار به ترکیب شیمیایی محصول اضافه شوند.

در محصولاتی که مقاومت مورد نیاز مطابق با این استاندارد با روش خنک کننده و برگشت کنترل شده بدست می آیند (به عنوان مثال روش Tremax) ، حرف T و برای محصولاتی که به روش دیگری غیر از روش کنترل شده با خنک کننده و برگشت تولید می شوند ، حرف U و در محصولاتی که با استفاده از عناصر آلیاژی ذکر شده مقاومت لازم در آنها حاصل می شود. حرف A در انتهای علامت مشخصه در گواهی فنی صادر شده و همچنین در مارک روی محصول درج می شود.

اختلاف تولید با روش آلیاژ و روش ترماکس (خنک کننده و بازگشت کنترل شده) 

در مقالات قبلی دایرالمعارف فولاد روشهای مختلفی برای تولید تقویت در ایران و جهان معرفی شده است. از جمله روش های تولید این محصول در کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در کشورهای زلزله خیز، از جمله ژاپن، استاندارد ملی JIS متناسب با روند تولید روش آلیاژ تعریف می شود. در این کشورها هیچ اشاره ای به روند تولید به روش ترماکس نشده است. در واقع می توان گفت استفاده از محصول تولید شده با روش ترماکس توصیه نمی شود.
  • در کشورهایی که از نظر لرزه خیزی ایمن ترند ، مانند کشورهای اروپایی ، روش ترماکس برای تولید این محصول در نظر گرفته شده است.
  • در ایران، هر دو روش تولید آلیاژ و ترماکس در نظر گرفته شده و در استاندارد ملی ، که از چندین استاندارد مرجع (EN ،DIN ، ژاپن، JIS ،ASTM USA و IOS) گرفته شده است، هر دو روش فوق ذکر شده است. لازم به ذکر است که تولیدکنندگان این محصول موظفند فرآیند تولید را به مصرف کننده اطلاع دهند.

علاقه مندان برای دریافت انواع محصولات فلزی از جمله: قیمت ورق سیاه و قیمت نبشی میتوانند با کارشناسان فولاد فیدار در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فولاد فیدار

شرکت پترو فولاد فیدار با بیش از 19 سال سابقه فروشگاهی با عنوان تاپ متال در تهیه وتامین انواع آهن الات صنعتی و ساختمانی و آلیاژی فعالیت خود را آغاز کرد واز سال 1392 این مجموعه فعالیت خود را با عنوان شرکت پترو فولاد فیدار ادامه داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید