اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004075200112729

انواع میلگرد وکاربرد آن در صنعت ساختمان

کد: 140004075200112729

https://bit.ly/2Uac3kc

، تهران , (اخبار رسمی): میلگرد یکی از مقاطع فولادی است که در ساختمان سازی برای جبران و تحمل نیروهای کششی مورد استفاده قرار میگیرد، معمولا در سازه های اسکلت بتنی از میلگردها داخل ستون های بتنی و برای جبران مقاومت کششی استفاده میشود.

انواع میلگرد
انواع میلگرد وکاربرد آن در صنعت ساختمان

میلگرد یکی از مقاطع فولادی است که در ساختمان سازی برای جبران و تحمل نیروهای کششی مورد استفاده قرار میگیرد، معمولا در سازه های اسکلت بتنی از میلگردها داخل ستون های بتنی و برای جبران مقاومت کششی استفاده میشود، در صورتی که از میلگرد یا آرماتورهای فولادی استفاده نشود، در زمان های زلزله یا بروز بلایای طبیعی بتن در اثر جا ب جایی ها خرد شده و کل سازه فرو میریزد. 

اصلی ترین کاربرد میلگرد ها در صنعت راه و ساختمان و برابر جبران مقاومت کششی بتن است، اما کاربردهای دیگری هم در بخش های دیگر مانند ساخت ماشین آلات و خطوط لوله و.. دارند، و در انواع مختلف در گرید های مختلف تولید میشوند، درادامه این نوشته به انواع مختلف میلگرد میپردازیم.

برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی مانند: قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و.. میتوانید با کارشناسان شرکت فولاد فیدار تماس بگیرید. 

انواع استاندارد میلگرد در ایران

به طور کلی استانداردهای تولید میلگرد با توجه به کشور سازنده متفاوت است، حتی میلگردهایی که در مناطق جغرافیایی مختلف مورد استفاده قرار میگیرند هم متفاوت هستند، و با روش های مختلف و استانداردهای مختلفی استفاده میشوند. به طور کلی میلگرد را میتوان در این 4 دسته بندی قرار داد. 

میلگرد نرم بدون آج A۱

میلگرد A1 نوع بدون آج یا همان میلگرد ساده است که از انعطاف خوبی هم برخوردار است و میتواند تنش های 2300 تا 3800 کیلوگرم را تحمل کند، به  دلیل درصد کم کربن مقاومت پایینتری در مقایسه با گرید های دیگر دارد. 

میلگرد نیمه سخت با آج ساده A۲

میلگرد A2 از انواع میلگردهای آجدار و نیمه سخت است که قادر به مقاومت در برابر  تنش های 3000 تا 5000 کیلوگرم بر سانتی متر است، از این محصول به دلیل خم پذیری خوبی که دارد برای خاموت زنی استفاده میشود. 

میلگرد سخت با آج پیچیده A۳

میلگرد A3 هم نوع خاصی از میلگرد خشک است که توانایی تحمل تنش ها تا 4000 کیلوگرم را دارد، از این محصول هم برای پروژه های ساختمانی استفاده میشود اما برای جوشکاری مناسب نیستند. 

میلگرد خیلی سخت A۴

این نوع میلگرد، سخت ترین نوع میلگرد است که از نظر مقاومت در مقایسه با انواع دیگر از مقاومت بسیار مناسبی برخوردار است، و دارای آج های مرکب است، قیمت میلگرد a4 در مقایسه با گریدهای پایینتر بیشتر است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فولاد فیدار

شرکت پترو فولاد فیدار با بیش از 19 سال سابقه فروشگاهی با عنوان تاپ متال در تهیه وتامین انواع آهن الات صنعتی و ساختمانی و آلیاژی فعالیت خود را آغاز کرد واز سال 1392 این مجموعه فعالیت خود را با عنوان شرکت پترو فولاد فیدار ادامه داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان