اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909134786812729

انواع تیرآهن

کد: 139909134786812729

https://bit.ly/3owABxL

، تهران , (اخبار رسمی): تیرها یکی از مهمترین انواع پروفیل های ساختمان هستند ، به همین دلیل خرید تیرها نیز مهم تلقی می شود. پرتو به دو شکل متداول است که با علامت اختصاری I یا NP نوشته می شود و پرتو بال پهن نیز با نماد H یا IPB که ارتفاع و بال های آن برابر است نوشته می شود

انواع تیرآهن
انواع تیرآهن

تیرآهنها یکی از مهمترین انواع پروفیلهای ساختمان هستند ، به همین دلیل خرید تیرآهن ها نیز مهم تلقی میشود. تیرآهن  به دو شکل متداول است که با علامت اختصاری I یا NP نوشته می شود و تیرآهن بال پهن نیز با نماد H یا IPB که ارتفاع و بال های آن برابر است نوشته میشود.

تیرآهن نوع اول معمولی است و دارای ارتفاع 80 تا 600 میلی متر است که البته بیشتر عرضه می شود و بیشتر مورد استفاده عموم قرار می گیرد. در ستون ها ، خرپاها ، سوکت درها ، تیرها ، پوشش سقف و پل های عسلی استفاده می شود. خرید تیرآهن مهم است زیرا تیرآهن یکی از مهمترین پروفیل های ساختمان است که اغلب در پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

هنگام دریافت قیمت تیرآهن ، اطمینان حاصل کنید که تیرآهن به سه صورت وجود دارد:

تیرآهن IPE (استاندارد اروپایی و ایرانی) ، تیرآهنINP (استاندارد چینی و روسی) و تیرآهنIPB (بال بال). تیرآهن IPE و INP دارای ارتفاع 80-600 میلی متر و تیرآهن های IPB دارای ارتفاع 100-1000 میلی متر هستند. تیرآهن های معمولی و البته استاندارد I شکل در ایران موجود است. این تیرآهن بر اساس استانداردهای اروپا تولید می شود و ضخامت بال آن ثابت است. 

تیرآهن‌ های INP

تیرآهنI شکل طبق استانداردهای روسیه و چین ساخته میشود و ضخامت بال آن با فاصله از تیر کاهش مییابد.

تیرآهن‌ های IPB

تیرآهن‌ هاش  یا تیرآهنهای پهنتر ، آنهایی هستند که طول بال آنها از تیرهای IPE بیشتر است. قیمت تیرآهن هاش با تیرهای معمولی متفاوت است. 

توجه: علامت L نشانگر سبکی و علامت V وزن پرتو را نشان می دهد. به عنوان مثال ، IPBV مخفف تیرهای عریض و سنگین و IPBL مخفف تیرآهنها عرض سبک است.

تیرآهنها یکی از مهمترین ویژگیها و اجزای یک ساختمان هستند و همانطور که قبلاً ذکر شد تیرآهنها دارای سه نوع استاندارد جهانی هستند. این استانداردها هنگام خرید تیر باید توسط خریدار شنیده شود.

تیرآهنهای IPE: این تیرآهن ها در ایران و کشورهای اروپایی تولید می شوند و شکل آنها I شکل است و همچنین ضخامت بالهای آن قابل تغییر نیست.

تیرآهنهای INP: بیشتر این تیرها در بازارهای چین و روسیه عرضه می شوند. این تیرآهن ها I مانند هستند و هرچه بال های آنها ضخیم تر با عمر تیرآهن بیشتر ضخامت بال های آن کمتر است.

تیرهای IPB: پرتو پهن یا بال پهن شکل H که طول بالها از پرتو IPE بیشتر است.

وقتی کلمه لاتین V در کنار نام تیر قرار می گیرد ، به معنای سنگین بودن پرتو IPBv است و وقتی حرف L در کنار نام تیر قرار می گیرد ، به معنای سبک بودن تیر است.

خرید تیرآهن ذوب آهن اصفهان

در کارخانه های تولید تیرآهن معمولاً دو نوع استاندارد رعایت می شود:

1- استاندارد IPE

تیرآهن ، محصولات کشورهای اروپایی و ایران بیش از این مدل است. بارزترین ویژگی این نوع تیرها این است که اگر از دو انتهای تیر به آن نگاه کنید ، ضخامت بالهای انتهایی و انتهای آن کاملاً یکنواخت است. معمولاً طراحی ساختمانهای تهیه شده توسط مهندسان کشورمان بر اساس این نوع استاندارد است و این نوع تیرها در بین مشتریان محبوبیت بیشتری دارند.

2- استاندارد INP

تیرهای تولید شده طبق این استاندارد بیشتر در چین و روسیه است. ویژگی های برجسته آن بالها فقط برای ایجاد حس نسبت نشان داده شده اند. بالها فقط برای ایجاد حس نسبت نشان داده شده اند.

تیرهای وارداتی موجود در بازار ایران در حال حاضر هر دو نوع استاندارد را در بازار ایران دارند. تیرهای IPE وارداتی بیشتر از لهستان ، اسپانیا ، آلمان و همچنین کره است.

البته تیرهای IPE از چین و روسیه نیز در بازار ایران موجود است اما از آنجا که این دو کشور تیرچه هایی را با استفاده از هر دو نوع استاندارد تولید کرده اند ، بنابراین مصرف کنندگان در تعیین IPE یا INP محصول این دو کشور با مشکل روبرو می شوند. و اغلب اتفاق می افتد که پس از خرید و تخلیه کالا در محل ساخت و ساز یا بدتر از آن ، پس از نیمه ساختن ساختمان ، آنها متوجه می شوند که مواد مصرفی آنها از نوع INP بوده است ، در حالی که نقشه ساخت آنها بر اساس IPE است و آنها رنج می برند بسیاری از ضررها البته اگر نقشه ساختمان در ابتدا مبتنی بر INP باشد ، عکس آن نیز صادق است.

ویژگی بارز تیرهای تولید شده در ذوب آهن اصفهان این است که آرم ESCO در یک طرف (بال) تیر قرار دارد و هر 2 متر این آرم به صورت برجسته و حک شده دیده می شود. تیرهای لانه زنبوری بخرید

تعریف تیرهای لانه زنبوری

دلیل نامگذاری تیرهای لانه زنبوری این است که تشکیل این تیرها پس از کار (برش و جوشکاری مجدد) و تکمیل پروفیل به صورت لانه شش ضلعی است. این تیرها در امتداد طول خود سوراخ هایی توخالی (در روح) دارند که به صورت کندوی عسل هستند. به همین دلیل به چنین تیرهایی لانه زنبوری گفته میشود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فولاد فیدار

شرکت پترو فولاد فیدار با بیش از 19 سال سابقه فروشگاهی با عنوان تاپ متال در تهیه وتامین انواع آهن الات صنعتی و ساختمانی و آلیاژی فعالیت خود را آغاز کرد واز سال 1392 این مجموعه فعالیت خود را با عنوان شرکت پترو فولاد فیدار ادامه داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید