کد: 139904294440414587

دیوانه های هنر

تحلیل کتاب هنر و دیوانگی در سایت آرت هود

کد: 139904294440414587

https://bit.ly/2Cv9L6F

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب هنر و دیوانگی اثر سوفی دوسیوری ، فیلیپ مه یر با ترجمه دکتر محمد مجلسی در سال 1385 توسط نشر دنیای نو منتشر شد. اثر متفاوتی که در زمان خودش طرفداران و مخالفان بسیاری داشت.این کتاب به جایگاه جنون و دیوانگی در آثار هنری و خلق آثار هنرمندان می پردازد و بخش های پنهانی از آثار هنرمندان را توضیح می دهد

بسیاری از رفتارهای هنرمندان با شرایط زمان و مکان جامعه هماهنگ نبوده و همیشه متهم به دیوانگی شده اند

کتاب هنر و دیوانگی اثر سوفی دوسیوری ، فیلیپ مه یر با ترجمه دکتر محمد مجلسی در سال 1385 توسط نشر دنیای نو منتشر شد. اثر متفاوتی که در زمان خودش طرفداران و مخالفان بسیاری داشت. این کتاب به جایگاه جنون و دیوانگی در آثار هنری و خلق آثار هنرمندان می پردازد و بخش های پنهانی از آثار هنرمندان را توضیح می دهد.

هنرمند وقتی به اعماق روح خود فرو می رود و به دنیای ناشناخته ذهن خویش سفر می کند ، تخیلاتش دنیایی می آفریند که در نظر او از دنیای واقعی واقعی تر است.

استخدام و کاریابی هنری در سایت آرت هود www.arthoud.ir

گردابی در اعماق

“اپرای ویزیک” که بر اساس منظومه ای از ژرژ بوشنر تنظیم شده ، شعری دارد با این مضمون: (( آدمی گردابی در اعماق خود دارد. وقتی به پایین می نگرد سرش گیج می رود.)) هنرمند وقتی به اعماق روح خود فرو می رود به دنیاهای ناشناخته ذهن خویش سفر می کند، با تخیلاتش دنیایی را می آفریند که برای او از دنیای واقعی ، واقعی تر است ، و در این حال که خود را همچون عقاب مغرور و منزوی احساس می کند در فکر جا به جا کردن زمان و مکان است ، و به رشته متصل است که او را مدام از این سو به آن سو می کشد و دنیای درون او آن قدر واقعی است که همه چیز را از آن دریافت می کند ، و جز آن چیزی را نمی بیند و احساس نمی کند.

ونگوگ یکی از هنرمندانی که آثاری ناشی جنون خلق کرد

هنر از ذات هنرمند می آید. هنرمند که ذهن خلاق دارد ، همیشه با این معما درگیری دارد که چگونه باید دید و به دنیا نگریست. اشیا و اشخاص در نظر و لرزان و ناپایدارند. همه چیز را تاریک و روشن می بیند. دنیا را از پشت شیشه ای که ساخت خود اوست می بیند ، و در آن سوی این شیشه ، رنگ ها و عطرها و روشنایی ها و هر چیز دیگر ارتعاش خاصی دارند، و به همین علت در تابلوهای معروف “وان گوگ” از مناظر شهر آرل ، درختان بلند سرو را همچون شعله های متحرکی در هجوم باد می بینیم. “وان گوگ” می گوید: (( تعجب می کنم که چرا هنوز کسی دنیا را آن طور که من می بینم ندیده است.)) . و همه تضادها و تناقضات روحی هنرمند را در همین درهم ریختگی ها باید جست.

اپلیکیشن آرت هود را از اینجا دانلود کنید

تحلیل کتاب هنر و دیوانگی در سایت آرت هود

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرت هود

آرت هود اولین سامانه تخصصی نیازمندی در زمینه هنرهای هفتگانه در ایران می باشد. www.arthoud.ir ما در آرت هود سعی داریم تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی فعالین عرصه هنر ، باعث رونق هرچه کسب و کار و خدمات هنرمندان عزیز این مرز و بوم باشیم. شما می توانید در آرت هود خرید و فروش و اجاره تجهیزات نو و دست دوم را در زمینه های مختلف هنری اعم از تجهیزات سینمایی و عکاسی تا موسیقی و صنایع دستی و غیره را داشته باشید ( لطفا به بخش دسته بندی ها مراجعه نمائید) همچنین شما می توانید در بخش کاریابی هنری در آرت هود به صورت تخصصی خود را بعنوان یک هنرمند معرفی نموده و یا نیروی هنری مورد نیاز خود را جستجو نموده و جذب نمائید مثلا یک فیلمساز ممکن ست برای ساخت فیلم خود نیاز به یک بازیگر و یا تدوینگر داشته باشد به راحتی می تواند درخواست خود را در سایت ثبت نموده و یا از بین گزینه های ثبت شده بهترین را انتخاب نماید ( لطفا به بخش دسته بندی ها قسمت کاریابی هنری مراجعه شود) از دیگر خدمات این سایت می توان به معرفی و ثبت مراکز هنری مانند ( آتلیه ها ، آموزشگاه ها ، نگارخانه ها ، دفاتر سینمایی ، جشنواره ها و رویدادها ،نشریات هنری ، بلیط ، پوستر و بروشور ) اشاره کرد. همچنین برای بهتر دیده شدن می توانید از گزینه آگهی های ویژه و نردبان و قسمتهایی که در سایت جهت تبلیغ بنر شما در نظر گرفته شده است استفاده نمائید. دانلود اپلیکیشن از طریق لینک زیر: https://arthoud.ir/wp-content/uploads/app/arthoud-2.0.apk

منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | هنرهای تجسمی