کد: 139904274434414587

هنر و اجتماع (جامعه هنری)

جایگاه هنر در اجتماع

کد: 139904274434414587

https://bit.ly/39fHay3

، تهران , (اخبار رسمی): هنر در جایگاه اجتماعی : به دنبال ترقی علم در دامنه پیشرفت زمان ، بروز انقلابات صنعتی و ندرتا تسلط رو به تزاید انسان بر ماشین و به تبع همه پیشرفت های نامبرده شده ارتقاء سطح کیفی و کمی ارتباطات ، کشف دریاهای دور و نزدیک شدن ملتها ، اقوام نژادها به یکدیگر و تبادل افکار با یکدیگر

جایگاه هنر در اجتماع
مقاله هنر اجتماعی یا جایگاه هنر در اجتماع

هنر پایگاه اصلی نهاد اجتماعی ست و هر اجتماع بدون هنر محکوم به سقوط است.

هنر در جایگاه اجتماعی : به دنبال ترقی علم در دامنه پیشرفت زمان ، بروز انقلابات صنعتی و ندرتا تسلط رو به تزاید انسان بر ماشین و به تبع همه پیشرفت های نامبرده شده ارتقاء سطح کیفی و کمی ارتباطات ، کشف دریاهای دور و نزدیک شدن ملتها ، اقوام نژادها به یکدیگر و تبادل افکار، به مرور زمان پایه های یک تمدن گسترده و بین المللی به خودی خود ریخته شد که اداره چنین جامعه جهانی و فهیم و بیدار با مکانیسم های حکومتی عهد عتیق میسر نمی گردید.

تمدن یاد شده با تولد آزاد اندیشان و متفکران بزرگی مانند منتسکیو ، ولتر ، کانت ، بیکن ژان ژاک روسو ، و دهها متفکر دیگر باعث انقلاباتی در زمینه های انسان شناسی ، هنر ، جامعه شناسی و نظریه های حکومتی شد و دیگر این تفکر که شاه و حکمران سایه خدا و فردی که ماهیتا و ذاتا برتر از همه مردم است به زیر  سئوال رفت و پس از مدتی مضحکه منور الفکران در آمد.

در راستای جنبش های اجتماعی مزبور کلمه ای به نام دمکراسی در فرهنگ نوین جهانی رایج شد که برای ابد طومار تسلط فرد بر اجتماع را که معمولا با توجیهات فلسفی همراهی می شد را در هم پیچید.

در طول قرنها

قرن 18 و همچنین فرن 19 میلادی هنگامه بازنگری انسان بر خویشتن و جامعه نگری اوست او دیگر زمین را مرکز جهان نمی داند که ستارگان دیگر برگرد آن در حرکت باشند انسان دیگر حاضر نبود به معادل این خرافه در زمین تن در دهد و بپذیرد زمین معادل پادشاه و ستارگان ما به ازای مردمند که بالاجبار باید دور پادشاه در گردش باشند او پس از فائق آمدن بر بسیاری از اسرار طبیعی خاصه فیزیولوژی انسانی دریافت همان سلولها و دینامیسمی که رفتار پادشاه از جنس در بدن خود او هم به کار گرفته شده و علی رغم افسانه هزاران ساله ، پادشاه از جنس لطیف و او از جنس ضخیم نیست.

متغیرهای اجتماعی

اما در این میان هنر که غالبا رابطه متقابلی با متغیر های اجتماعی داشته و ابلاغ مولفه های ارزشی را در وظیفه خود دانسته است پس از مدتی ارزشهای تازه متولد شده را مورد امعان نظر قرار داد و سعی در انعکاس آنها کرد و آن ارزشها چیزی نبود به جز اجتماع و مردم کوچه و بازار که زمانی هنر برای غیر آنها بود از این پس هنر به جای اتکا به طبقات مرفه و سلاطین به مردم متکی شد و سعی کرد با آفرینش آثاری که آینه تمام نمای مردم و اجتماع باشد از پیکره اجتماع ارتزاق کند بنابراین با چشم انداز فعلی ، هنر سعی کرد عمومی تر بیندیشد و گره ها و خواسته های اجتماعی را مد نظر قرار دهد.

آثار کلاسیک

هنر از این پس به جای آن رفاه و فرحیت شهوت آلود و شکمبارگی فاقد پیام ، سطحی و بدون ریشه که معمولا در آثار کلاسیکی خاصه در سبک های باروک و روکوکو بیشتر آشکار و هویدا است که به جای مبلغ بی دردی پادشاهان و طبقه اشراف چیز دیگری نبود منعکس کننده دردها ، حرمان ها و سختی ها و آرزوهای طبقات مردم شد از این پس هنر از تجمل گرایی و زینت و آرایش صرف به هنر دردآلود مبدل شد و تکان دهنده گردید. گفتنی است این استحاله و دگرگونی ناگهان به وقوع نپبوست و حاصل سالها تجربه هزاران هزار هنرمند است که سعی کردند دیدگاه اسلاف خود ( اندیود آلیسم) را پیشه خود سازند.

برای بازدید و درج آگهی های تخصصی هنر به صورت رایگان به سایت آرت هود مراجعه کنید

همچنین شما می توانید با دانلود اپلیکیشن آرت هود همیشه به صورت رایگان از سامانه استفاده نمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرت هود

آرت هود اولین سامانه تخصصی نیازمندی در زمینه هنرهای هفتگانه در ایران می باشد. www.arthoud.ir ما در آرت هود سعی داریم تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی فعالین عرصه هنر ، باعث رونق هرچه کسب و کار و خدمات هنرمندان عزیز این مرز و بوم باشیم. شما می توانید در آرت هود خرید و فروش و اجاره تجهیزات نو و دست دوم را در زمینه های مختلف هنری اعم از تجهیزات سینمایی و عکاسی تا موسیقی و صنایع دستی و غیره را داشته باشید ( لطفا به بخش دسته بندی ها مراجعه نمائید) همچنین شما می توانید در بخش کاریابی هنری در آرت هود به صورت تخصصی خود را بعنوان یک هنرمند معرفی نموده و یا نیروی هنری مورد نیاز خود را جستجو نموده و جذب نمائید مثلا یک فیلمساز ممکن ست برای ساخت فیلم خود نیاز به یک بازیگر و یا تدوینگر داشته باشد به راحتی می تواند درخواست خود را در سایت ثبت نموده و یا از بین گزینه های ثبت شده بهترین را انتخاب نماید ( لطفا به بخش دسته بندی ها قسمت کاریابی هنری مراجعه شود) از دیگر خدمات این سایت می توان به معرفی و ثبت مراکز هنری مانند ( آتلیه ها ، آموزشگاه ها ، نگارخانه ها ، دفاتر سینمایی ، جشنواره ها و رویدادها ،نشریات هنری ، بلیط ، پوستر و بروشور ) اشاره کرد. همچنین برای بهتر دیده شدن می توانید از گزینه آگهی های ویژه و نردبان و قسمتهایی که در سایت جهت تبلیغ بنر شما در نظر گرفته شده است استفاده نمائید. دانلود اپلیکیشن از طریق لینک زیر: https://arthoud.ir/wp-content/uploads/app/arthoud-2.0.apk

منتشر شده در سرویس های:

موسیقی | هنرهای تجسمی | صنایع دستی