کد: 139905074463914587

نحوه ثبت فیلمنامه و طرح

چگونه فیلمنامه خود را ثبت کنیم

کد: 139905074463914587

https://bit.ly/3jLaxNP

، تهران , (اخبار رسمی): برای جلوگیری از سرقت طرح یا سناریو خود، می بایست آن را ثبت رسمی نموده تا در مواقعی که سرقت ادبی روی فیلمنامه یا طرح شما انجام می شود با استناد به شماره ثبت موجود شکایت خود را مطرح نموده و ادعای غرامت و یا حق و حقوق خود را نمائید.

چگونه فیلمنامه خود را ثبت کنیم.
بهترین روش برای ثبت فیلمنامه، سناریو و طرح در مقاله سایت آرت هود

برای جلوگیری از سرقت ادبی و هنری سناریو و یا طرح خود حتما آن را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت نمائید

چرا باید فیلمنامه یا طرح و ایده خود را ثبت نمائیم

برای جلوگیری از سرقت طرح یا سناریو خود، می بایست آن را ثبت رسمی نموده تا در مواقعی که سرقت ادبی روی فیلمنامه یا طرح شما انجام می شود با استناد به شماره ثبت موجود شکایت خود را مطرح نموده و ادعای غرامت و یا حق و حقوق خود را نمائید.

فیلمنامه خود را کجا ثبت کنیم؟

بهترین گزینه برای ثبت سناریو و طرح و ایده ای که در ذهن دارید خانه سینما می باشد که شما می توانید با پرداخت هزینه های نسبتا جزئی و کمی از سرقت اثر ادبی و هنری خود جلوگیری نمائید.

تعرفه ثبت در خانه سینما

تعرفه اعضای خانه سینما

ثبت طرح 150،000 ریال

ثبت سناریو100،000 ریال

افراد غیر عضو

ثبت طرح 500،000 ریال

ثبت سناریو 150،000 ریال

دانشجویان به شرط ارائه کارت دانشجویی 

ثبت طرح 250،000 ریال

ثبت سناریو75،000 ریال

نکته1: جهت ثبت با از فرمت PDF در سامانه جهت بارگذاری استفاده نمائید.

نکته2: بارگذاری تصویر کارت نظام سینمایی یا کارت صنفی برای اعضای خانه سینما و کارت دانشجویی معتبر برای دانشجویان جهت استفاده از تخفیف در سامانه ثبت فیلمنامه الزامی است.

نکته3: حداقل تعداد صفحات یک متن باید 50 صفحه A4 یا حدوداً 25000 کلمه تایپ شود تا به عنوان فیلمنامه در بانک فیلمنامه ثبت شود.

نکته4: فونت مورد نظر باید B Nazanin و شماره سایز 14 باشد.​

نحوه ثبت فیلمنامه  در سایت خانه سینما

سایت خانه سینما

ساعت کار بانک سناریوی خانه سینما از ساعت 9 تا 13 روز شنبه تا چهارشنبه است.

هرگونه سوال و مشکلات در خصوص ثبت الکترونیکی را می توانید به ایمیل  [email protected]  ارسال نماید.

راهنمای سامانه ثبت الکترونیکی فیلمنامه

برای دریافت راهنما شامانه ثبت الکترونیکی خانه سینما اینجا  کلیک کنید.

نحوه فروش فیلمنامه و یا طرح و یا یافتن تهیه کننده

در حال حاضر بهترین منبع و مرجع برای فروش سناریو و یافتن سرمایه گذار و یا تهیه کننده و کارگردان مورد نظر سایت تخصصی آرت هود می باشد.

شما می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت یا اپلیکیشن آرت هود به هدف خود جهت فروش و یا ساخت فیلمنامه خود برسید.

جهت دریافت اپلیکیشن آرت هود اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرت هود

آرت هود اولین سامانه تخصصی نیازمندی در زمینه هنرهای هفتگانه در ایران می باشد. www.arthoud.ir ما در آرت هود سعی داریم تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی فعالین عرصه هنر ، باعث رونق هرچه کسب و کار و خدمات هنرمندان عزیز این مرز و بوم باشیم. شما می توانید در آرت هود خرید و فروش و اجاره تجهیزات نو و دست دوم را در زمینه های مختلف هنری اعم از تجهیزات سینمایی و عکاسی تا موسیقی و صنایع دستی و غیره را داشته باشید ( لطفا به بخش دسته بندی ها مراجعه نمائید) همچنین شما می توانید در بخش کاریابی هنری در آرت هود به صورت تخصصی خود را بعنوان یک هنرمند معرفی نموده و یا نیروی هنری مورد نیاز خود را جستجو نموده و جذب نمائید مثلا یک فیلمساز ممکن ست برای ساخت فیلم خود نیاز به یک بازیگر و یا تدوینگر داشته باشد به راحتی می تواند درخواست خود را در سایت ثبت نموده و یا از بین گزینه های ثبت شده بهترین را انتخاب نماید ( لطفا به بخش دسته بندی ها قسمت کاریابی هنری مراجعه شود) از دیگر خدمات این سایت می توان به معرفی و ثبت مراکز هنری مانند ( آتلیه ها ، آموزشگاه ها ، نگارخانه ها ، دفاتر سینمایی ، جشنواره ها و رویدادها ،نشریات هنری ، بلیط ، پوستر و بروشور ) اشاره کرد. همچنین برای بهتر دیده شدن می توانید از گزینه آگهی های ویژه و نردبان و قسمتهایی که در سایت جهت تبلیغ بنر شما در نظر گرفته شده است استفاده نمائید. دانلود اپلیکیشن از طریق لینک زیر: https://arthoud.ir/wp-content/uploads/app/arthoud-2.0.apk

منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر