کد: 139904294440314587

فیلمی با دو کارگردان

نقدی بر فیلم ” جاندار” فیلمنامه خوب، فیلم خوب می دهد

کد: 139904294440314587

https://bit.ly/39vxTlS

، تهران , (اخبار رسمی): جاندار اولین ساخته بلند کارگردانهایش حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری یک فیلم خوب بیشتر از انتظار اسامی کارگردانهایش می باشد. ولی اسامی بازیگرانش و عوامل پشت صحنه حرفه ای می تواند هر بیننده ای را برای دیدن فیلم ترغیب کند.

 نقدی بر فیلم ” جاندار” فیلمنامه خوب، فیلم خوب می دهد
نقدی بر فیلم ” جاندار” فیلمنامه خوب، فیلم خوب می دهد

فیلمنامه خوب فیلم خوب می آفریند.

جاندار اولین ساخته بلند کارگردانهایش حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری یک فیلم خوب بیشتر از انتظار اسامی کارگردانهایش می باشد. ولی اسامی بازیگرانش  و عوامل پشت صحنه حرفه ای می تواند هر بیننده ای را برای دیدن فیلم ترغیب کند . چه ریسکی بالاتر از این که برای فیلم اول همچین فیلمنامه ملتهب و سختی به همراه این کست و عوامل حرفه ای در اختیار کارگردان باشد.

جایگاه فیلمنامه خوب

همیشه در اکثر نقدهایی که بنده نوشته ام و دائما در نقدهای سینمای ایران از فقدان فیلمنامه خوب صحبت شده اتفاقی که در فیلم جاندار با یک موضوع بسیار ساده یک فیلمنامه بسیار محکم و استخواندار و پیچیده نوشته شده است. معرفی نقشهای فیلم خیلی منظم و دقیق بدون اضافه گویی اتفاق می افتد و تلخ ترین اتفاق فیلم در شادترین زمان اتفاق می افتد. لو دادن راز اصلی داستان خانواده در یک دیالوگ ساده توسط علی شادمان اوج هنر فیلمنامه نویسان این فیلم است. گسترش داستان فیلم از یک نقطه محوری به سمت مشخص شدن شخصیتهای داستان بسیار خوب نگارش شده است.

جهت معرفی فیلمنامه خود و یافتن سرمایه گذار به سایت تخصصی هنری آرت هود www.arthoud.ir مراجعه کنید

جاندار ، فیلمی با اصل غافلگیری و به چالش کشیدن باگهای قوانین قضائی و روابط اجتماعی است.   

بازیگر حرفه ای هدیه خداوند است.

هر یک از بازیگران جاندار به تنهایی می توانستند بار یک فیلم را به دوش بکشند و فیلم را به موفقیت برساند . حالا تصور جمع شدن هر یک از آنها کنار هم می تواند بهترین نتیجه کار تیمی را بدهد.

فاطمه معتمد آریا با بازی فوق العاده و نقش نگارش شده برایش از یک نقش کاملا مثبت به سمت یک شخصیت خاکستری و گاهی منفی می رود. و چقدر دلمان برای چنین بازی در سینما تنگ شده بود.

 حامد بهداد کنترل شده ترین نقشش را بازی کرده است.هرچند تا مراحل انتهایی فیلم دقیقا از شرایط زندگی او اطلاعات دقیقی نداریم اما جذابیت فیلم شاید در همین باشد که هر دقیقه رازی را برای شما افشا می کند.

 علی شادمان همان همیشگی را به نمایش گذاشته ولی در فیلم جاندار جایگاه درستی دارد.

 باران کوثری با اضافه وزنی کاملا مشهود می توانسته بهتر از چیزی که بازی کرده است باشد اما دوری طولانی مدت او از سینما و مسائل خارج از فیلم در بازی او تاثیر گذاشته است.

مسعود کرامتی بیشتر از بازی خوبش در نقش پدر خانواده چهره ای قابل پذیرش برای این نقش دارد.

مقالات بیشتر را می توانید در سایت آرت هود مطالعه کنید

و اما جواد عزتی با بازی درخشانش در یک نقش منفی به تنهایی اوج نفرت و تلخی را در دل مخاطب ایجاد می کند و رفته رفته نقشش در فیلم گسترده می شود وقتی به کارنامه جواد عزتی نگاه کنید می بینید از نقشهای طنزی مثل اکسیدان و هزارپا  و بازی در نقش روحانی  در برخی فیلمها و بازی درخشانش در فیلم جاندار و شنای پروانه همه این نقشها را به خوبی ایفا نموده و دریغ از اینکه عزتی بابت این نقشهای اخیر سیمرغی نگرفت.

نقد قوانین اجتماعی و قضایی در 90 دقیقه

فیلم جاندار ما را با معضلات اجتماعی و باگهای قانونی مواجه می کند مشکلاتی که قانون در موردش یا سکوت کرده و یا به نام عدالت طرف ناحق گرفته می شود. مهمترین نقد اجتماعی این فیلم بر جایگاه زن و دخترهای ایران در جامعه امروز اشاره دارد و این موضوع را به تصویر می کشد که انتخاب بر حق یه شهروند زن در جامعه می تواند چه چالشهای قانونی را سر راهش بگذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرت هود

آرت هود اولین سامانه تخصصی نیازمندی در زمینه هنرهای هفتگانه در ایران می باشد. www.arthoud.ir ما در آرت هود سعی داریم تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی فعالین عرصه هنر ، باعث رونق هرچه کسب و کار و خدمات هنرمندان عزیز این مرز و بوم باشیم. شما می توانید در آرت هود خرید و فروش و اجاره تجهیزات نو و دست دوم را در زمینه های مختلف هنری اعم از تجهیزات سینمایی و عکاسی تا موسیقی و صنایع دستی و غیره را داشته باشید ( لطفا به بخش دسته بندی ها مراجعه نمائید) همچنین شما می توانید در بخش کاریابی هنری در آرت هود به صورت تخصصی خود را بعنوان یک هنرمند معرفی نموده و یا نیروی هنری مورد نیاز خود را جستجو نموده و جذب نمائید مثلا یک فیلمساز ممکن ست برای ساخت فیلم خود نیاز به یک بازیگر و یا تدوینگر داشته باشد به راحتی می تواند درخواست خود را در سایت ثبت نموده و یا از بین گزینه های ثبت شده بهترین را انتخاب نماید ( لطفا به بخش دسته بندی ها قسمت کاریابی هنری مراجعه شود) از دیگر خدمات این سایت می توان به معرفی و ثبت مراکز هنری مانند ( آتلیه ها ، آموزشگاه ها ، نگارخانه ها ، دفاتر سینمایی ، جشنواره ها و رویدادها ،نشریات هنری ، بلیط ، پوستر و بروشور ) اشاره کرد. همچنین برای بهتر دیده شدن می توانید از گزینه آگهی های ویژه و نردبان و قسمتهایی که در سایت جهت تبلیغ بنر شما در نظر گرفته شده است استفاده نمائید. دانلود اپلیکیشن از طریق لینک زیر: https://arthoud.ir/wp-content/uploads/app/arthoud-2.0.apk

منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر