اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905144474712497

روغن بادام شیرین برای لطافت پوست و مو عالی است .

خواص روغن بادام شیرین اصل چیست و برای پوست و مو چه فوایدی دارد ؟

کد: 139905144474712497

https://bit.ly/3krfHPg

، مشهد , (اخبار رسمی): روغن بادام شیرین از آن دسته از روغن های طبیعی است که به طور همزمان برای پوست و مو موثر است . بنابراین از این روغن به عنوان روغن پایه در ساخت بسیاری از کرم های زیبایی و روغن های طبیعی دیگر استفاده میشود . در این مقاله به شما بیش از 6 مورد از خواص روغن بادام شیرین بیان شدهاست .

روغن بادام شیرین علاوه بر استفاده خوراکی دارای خواص عالی برای سلامت مو و پوست است. روغن بادام به طور کلی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های ضروری برای حفظ سلامت بدن می باشد .

روغن بادام شیرین اصل ویسکا اویل یکی از انواع طبیعی روغن هاست .

استفاده از این روغن از زمان های بسیار دور برای رفع مشکلات و امراض پوستی رواج داشته است . هر یک از دو نوع روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ دارای خواص منحصر به فردی هستند . این خواص ویژه سبب میشود که کاربرد های آن ها با هم تفاوت عمده داشته باشد . روغن بادام تلخ معمولا به عنوان یک ماده معطر به عنوان پایه عطر ها و طعم دهنده ها استفاده میشود که استفاده خوراکی آن به علت سمی بودن این روغن ، ممکن است باعث مسمومیت و مرگ شود . حال آنکه روغن بادام شیرین علاوه بر استفاده خوراکی دارای خواص عالی برای سلامت مو و پوست است. روغن بادام به طور کلی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های ضروری برای حفظ سلامت بدن می باشد . به علاوه این ماده دارای ویتامین E بوده که باعث استفاده روز افزون آن در صنایع مختلف آرایشی شده است . روغن بادام منبعی غنی از اسید های چرب غیر اشباع ، پروتئین ، پتاسیم و روی است . وجود این مواد معدنی در روغن سبب می شود که یک گزینه عالی برای حفظ سلامت قلب و عروق باشد . بادام شیرین بومی ناحیه مدیترانه و آسیای شرقی است . ولی به دلیل کاربرد فراوان آن در صنایع بهداشتی امروزه در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود .

خواص روغن بادام شیرین چیست ؟

روغن بادام شرین یک اکسیر اعجاب انگیز با خواص فوق العاده برای پوست و مو و بدن است . روغن بادام چه در نوع تلخ و چه در نوع شیرین دارای خاصیت های شناخته شده ای برای رشد مو است . لیکن در حوزه سلامت پوست استفاده از روغن بادام شیرین رایج است .

1 ) پوستی صاف و بی نقص:

روغن بادام شیرین جزء معدود روغن های طبیعی موجود است که برای انواع پوست ها قابل استفاده است. این روغن ایجاد حساسیت نمی کند ، از این رو استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ گزینه خوبی است . از روغن بادام شیرین میتوان حتی برای ماساژ بدن نوزادان نیز استفاده کرد تا به خواب راحت آنان کمک شود . استفاده از روغن بادام شیرین پس از استحمام باعث نرمی و لطافت منحصر به فرد پوست میشود .

2) رفع سیاهی دور چشم :

تاثیر روغن بادام شیرین در از بین بردن هاله های تیره اطراف چشم به قدری منحصر به فرد است که پس گذشت تنها دو هفته تفاوت قابل توجه آن را احساس خواهید کرد . کافیست شب ها پیش از خواب ، مقداری از این روغن را به آرامی و دایره وار دور چشم ها ماساژ دهید .

3 ) درمان آفتاب سوختگی :

یکی دیگر از کاربرد های روغن بادام شیرین ، تاثیر آن در از بین بردن التهاب است . قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، گاهی موجب قرمز و خارش پوست یا اصطلاحا آفتاب سوختگی می شود . جز در موارد حاد که نیازمند مراجعه به پزشک است ، استفاده از روغن بادام شیرین باعث می شود التهاب از بین رفته و در مدت زمان کوتاهی قرمزی و تغییر رنگ پوست از بین برود .

4 ) پاک سازی عمیق پوست :

روغن بادام به علت ریز ملکول بودن دارای بافتی سبک است که به راحتی می تواند به عمق پوست نفوذ کند . و به پاکسازی منافذ پوست و فولیکول های مو از آلودگی ها بپردازد از این رو در جلوگیری کردن از آکنه و جوش های سر سیاه نقش موثری داشته و باعث لطافت پوست می شود . روغن بادام مناسب برای پوست های حساس است و موارد ایجاد واکنش آلرژیک در این روغن بسیار نادر است . روغن بادام شیرین ویسکا اویل را میتوان به عنوان پاک کننده آرایش به کار برد . مقداری از روغن را روی پوست بمالید و اجازه دهید 2 دقیقه باقی بماند سپس با یک پنبه تمیز آن را پاک کنید . مورد دیگر استفاده از این روغن برای پاک سازی پوست ، اسکراب روغن بادام شیرین و شکر  است . این دو ماده را باهم مخلوط کرده و به صورت دایره ای روی پوست ماساژ دهید و پس از آن با آب سرد بشویید . تکرار این عمل هر هفته 1 بار باعث نرمی و درخشش شگفت انگیز پوست صورت می شود .

5 ) درمان جوش ها و آکنه :

همانطور که بیان شد روغن بادام شیرین دارای آنتی اکسیدان های قوی است . که مانع اکسید شدن چربی در سطح پوست میشود و از این طریق مانع ایجاد جوش خواهد شد . روغن بادام شیرین دارای ویتامین A بوده که به شدت در کاهش آکنه و جوش های سر سیاه موثر است . ترفندی که برای بالا بردن کارایی روغن های طبیعی وجود دارد ف ترکیب کردن آ ها با هم است . روغن بادام شیرین قابل ترکیب شدن با روغن آرگان و روغن درخت چای است . این ترکیب برای از بین بردن جوش های پوست ، نرم و لطیف کردن آن موثر است . از ترکیب روغن بادام شیرین با روغن شیرین بیان اصل ویسکا ، برای روشن شدن پوست بهره ببرید . همچنین این ترکیبات ، جای جوش و آکنه را نیز تا حد زیادی کاهش داده و باعث درخشندگی پوست می شود .

سایر خواص روغن های طبیعی در وب سایت viskaoil.com موجود می باشد.

خواص روغن بادام شیرین اصل چیست و برای پوست و  مو چه فوایدی دارد ؟

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]