چاپ کارت دانشجویی و نحوه صدور آن

کد: 139906124526114902

https://bit.ly/3jNqmT3

، تهران , (اخبار رسمی): صدور و چاپ کارت دانشجویی در شرکت هیدیکا انجام می شود.

چاپ کارت دانشجویی و نحوه صدور آن
چاپ کارت دانشجویی و نحوه صدور آن

کارت دانشجویی کارتی است که هنگام قبولی دانشجو در دانشگاه به او این کارت تعلق می گیرد که صرفا جهت شناسایی دانشجو است

کارت دانشجویی کارتی است که برای شناسایی و معرفی دانشجو در محیط دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
هنگام قبولی دانشجو در دانشگاه به او یک کارت تعلق می گیرد که این کارت صرفا جهت شناسایی دانشجو می باشد و فاقد اعتبار می باشد یعنی یک نوع مجوز ورود دانشجو به دانشگاه می باشد که از ورود افراد متفرقه جلوگیری کرد استفاده این کارت برای کنترل تردد، ورود به جلسات امتحانی و سمینارهای علمی و همچنین برای ثبت نام در اردوهای دانشجویی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارت دانشجویی هوشمند

کارت های دانشجویی هوشمند می شود قبلا این کارت ها بر روی مقوا چاپ می شد و بیشتر در معرض آسیب بود و حتی برای هر قسمت از دانشگاه مـثلا برای کتابخانه باید یک کارت دیگر صادر می شد که این یعنی یک هزینه اضافه!! الان با تکنولوژی های روز افزون کارت های PVC جایگزین کارت های مقوایی شد و حتی چندین کارت در یک کارت جمع شده است که به راحتی در همه جا  مثل سلف، کتابخانه و… مورد استفاده واقع می شود.

کارت دانشجویی  را از نوع هوشمند PVC مانند کارت مغناطیسی، کارت مایفر که جزوه خانواده RFID می باشد که اطلاعات دانشجو از جمله نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، عکس دانشجو، کد ملی و … بر روی آن ذخیره کرد و برای خواندن اطلاعات  از کارت خوان های مخصوص آن کارت استفاده کرد.

نحوه صدور کارت دانشجویی

کارت دانشجویی یکبار از طرف دانشگاه برای دانشجو در حال تحصیل صادر می گردد و در غیر این صورت فاقد اعتبار است و در طول تحصیل نیازی به چاپ مجدد آن نیست مگر درصورت مفقود شدن و یا آسیب دیدن کارت.

قابل توجه دانشجویانی که کارت آن ها به هر دلیل آسیب دیده و یا مفقود شده برای چاپ کارت دانشجو تکی المثنی حتما باید ” نامـــه رسمـــــی از دانشـــــــــگاه مــربوطــــه” ارائه نمایید.

طراحی و چاپ کارت دانشجویی

برای طراحی کارت دانشجو چند نکته وجود دارد:

  • اندازه آن در ابعاد 8.5X5.5 میلیمتر و در Resolution (وضوح تصویر) 300DPI باشد
  • اطلاعات متغیر آن باید در یک پایگاه داده مانند اکسل (Excel) و یا اکسس (Access) ذخیره کرده برای ما ارسال نمایید.
  • عکس دانشجو باید در یک فایل بر اساس شماره دانشجویی آنها باشد
  •  در آخر عکس بصورت لایه باز در فتوشاپ با پسوند TIFF  و یا PSD باشد.

چاپ کارت به صورت چاپ پی وی سی دیجیتال می باشد به علت داشتن اطلاعات متغیر و همچنین صرفه جویی در وقت این روش برای تیراژ پایین و چاپ فوری مناسب می باشد .

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

هیدیکا برترین چاپخانه تخصصی چاپ کارت (pvc) که در زمینه چاپ انواع کارت های پی وی سی مانند کارتهای اینترنت، تلفن، کارت پرسنلی، کارت بلیط، کارت حضور و غیاب، کارت کنترل تردد، کارت دانشجوئی، کارت شهر بازی و … فعالیت می کند که مجهز به دستگاه های چاپ افست و دیجیتال ( مستقیم و غیر مستقیم ) می باشد و هم اکنون مدعی اولین و برترین کیفیت چاپ و تولید انواع کارتهای pvc می باشد. همچنین جهت برآورده کردن نیاز سازمان های بزرگ جهت چاپ کارت های پرسنلی درون سازمانی پرینتر های تخصصی چاپ کارت پی وی سی را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه جهت فروش در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش