کارت هوشمند RFID چگونه کار می‌کند؟

کد: 139908244747915201

https://bit.ly/2K4z7M0

، تهران , (اخبار رسمی): کارت هوشمند یکی از فناوری های جدید است که توسط شرکت مای فارگو عرضه می‌شود.

کارت هوشمند RFID چگونه کار می‌کند؟
کارت هوشمند RFID چگونه کار می‌کند؟

 امروزه، متداول‌ترین تکنولوژی مایفر  RFID است و کاربردهای مختلف که شامل نوشتن قسمت‌های مختلف روی تراشه است، ادغام می کند. در زمینه‌های زمان و کنترل دسترسی، ، به طور گسترده‌ای محبوب هستند.

اطلاعات درون یک کارت هوشمند  RFID در یک تراشه کدگذاری می‌شود. هنگامی که نزدیک به آنتن خواننده است، این تراشه اطلاعات را انتقال می‌دهد و کاربر را به یک سیستم امنیتی کامپیوتری معرفی می‌کند. یک ریزپردازنده امن در تراشه جاسازی‌شده و دارای حافظه داخلی می‌باشد. بدنه پلاستیکی این کارت دارای یک آنتن جاسازی‌شده در آن می‌باشد.

ارتباط بین خواننده و کارت توسط تکنولوژی القایی RFID  به عنوان منبع آن عمل می‌کند. از طرف دیگر، محدوده خواندن یک کارت هوشمند کم‌تر از ۴ اینچ است، که به این معنی است که هر دو قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نخواهند بود. آنتن جاسازی‌شده به این کارت اجازه می‌دهد تا از فرکانس‌های رادیویی برای انتقال اطلاعات به خواننده استفاده کند.

تراشه ی موجود در کارت هوشمند با میدان مغناطیسی خواننده کار می‌کند.  این امر ارتباط بین دو دستگاه را آغاز می‌کند. یکی از مزیت‌های کارت‌های هوشمند RFID، امنیت آن‌ها است، زیرا دستگاه کارت خوان ها تنها می‌توانند این کارت را بخوانند که با آن مرتبط هستند. آن‌ها می‌توانند هر گونه دسترسی به کلیدهای رمزنگاری بدون تطابق را مسدود کنند.

یک سیستم کارت هوشمند اغلب شامل یک کارت و یک خواننده کارت است. مشخصات الکتریکی آن‌ها از کارت هوشمند براساس مشخصات ISO 7816 است، که شامل ابعاد و محل نقاط تماس آن است.

یک نکته جالب در مورد آن‌ها این است که الزامات کیفیت آن‌ها بسته به فرکانس آن‌ها متفاوت است. برای مثال، کارت‌های فرکانس پایین توسط ISO11784/5  و ISO14223 تنظیم می‌شوند، در حالی که فرکانس بالا توسط ISO15693 ، ISO14443 و ISO18000-3 تنظیم می‌شوند. از سوی دیگر، کارت‌های  UHF باید به ISO1800-6 پایبند باشند.

 امروزه، متداول‌ترین تکنولوژی مایفر  RFID است. در زمینه‌های زمان و کنترل دسترسی، کارت‌های فرستنده تولید شده توسط HID، به طور گسترده‌ای محبوب هستند. یک کارت RFID منفرد می‌تواند کاربردهای مختلفی را که شامل نوشتن قسمت‌های مختلف روی تراشه است، ادغام کند.

 

تفاوت بین کارت LF، کارت HF و کارت UHF چیست؟

این کارت‌های هوشمند دارای سه محدوده فرکانس هستند:

کارت‌های فرکانس پایین   (۱۲۵KHZ –۱۳۴ KHZ): آن‌ها معمولا برای شناسایی و کنترل دسترسی استفاده می‌شوند. این کارت‌ها دارای محدوده زمانی کوتاه و سرعت ارتباطی هستند در حالی که تراشه ها دارای راه‌حل‌های کم‌هزینه هستند و نقش کلید شناسایی را بازی می‌کنند. یک مزیت از کارت هوشمند فرکانس پایین این است که شکل امواج آن‌ها باعث می‌شود آن‌ها کم‌تر تحت‌تاثیر علایم رادیویی و عوامل محیطی قرار بگیرند.

کارت‌های فرکانس بالا (۱۳.۵۶ مگاهرتز): اینها دسته ای از کارت‌های هوشمند غیرتماسی هستند که اغلب برای کارت‌های شناسایی، کارت‌های اشتراک، حمل و نقل و بلیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها از حافظه ثابت ساده تا کارت‌های پردازشگر امنیتی جاوا و  PKI را شامل می شوند. کارت‌های فرکانس بالا دارای محدوده زمانی متوسط و سرعت ارتباطی اطلاعات بالا هستند که در کاربردهایی که نیاز به ارتباط امن و انتقال داده بزرگ بین کارت و خواننده دارند استفاده می شوند.

کارت فرکانس بالا (۸۵۰ مگاهرتز – ۹۶۰ مگاهرتز): یک کارت  UHF انتقال داده سریع را فراهم می‌کند و محدوده تا ۱۰ متر را می خواند که معمولا برای ردیابی محل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، برخلاف کارت‌های فرکانس پایین، آن‌ها می‌توانند تحت‌تاثیر مواد و محیط قرار بگیرند، که گزینه خوبی برای کاربردهایی هستند که نیاز به محدوده خواندن طولانی و خواندن همزمان دارند.

برخی از کارت‌های هوشمند می‌توانند بیش از یک محدوده فرکانس داشته باشند. این به این دلیل است که برنامه‌های مدرن بعضی اوقات نیاز به کار با چند تراشه با فرکانس‌های مختلف دارند. کارت‌های هوشمند فرکانس دوگانه نیز به عنوان هیبریدها دارای لمینت و آنتن‌هایی هستند که از دخالت سیگنال‌های RF  در تداخل با یکدیگر جلوگیری می‌کنند. ترکیبات معمول آنها عبارتند از:

بالا و فرکانس پایین:  اینها رایج‌ترین کارت با فرکانس دوگانه هستند و دارای یک آنتن با فرکانس بالا هستند که در قسمت بیرونی کارت ورقه ورقه می شود و درون آن یک سیم پیچ ضخیم قرار دارد. سیستم هایی مانند HID prox با پیاده سازی HF با امنیت بالاتر جایگزین می شوند که هنوز به تراشه اصلی LFR نیاز دارند.

بالا و فرکانس فوق العاده زیاد: آنها شروع به محبوبیت در طرح های وفاداری و پرداخت می کنند که می خواهند حضور و محل مشتری را ردیابی کنند. کارتهای فرکانس بالا و فوق العاده بالا معمولاً دارای تراشه UHF در بالا یا در کنار تراشه HF هستند تا از تداخل جلوگیری کنند.

پایین و فرکانس فوق العاده زیاد: این کارتها در مواردی استفاده می شود که کنترل دسترسی ساده و ردیابی پرسنل مورد نیاز است. همانند کارت های HFو UHF ، می توان فرکانس های پایین و فوق العاده بالا را با اجازه دادن به آنتن LF در بالای آنتن یا کنار آن ، ترکیب کرد.

 

هزینه کارت هوشمند چقدر است؟

ممکن است هزینه یک کارت RFID متفاوت باشد که به دلیل این است که قطعات در مقادیر زیاد تولید می‌شوند. هزینه یک سیستم RFID عمدتا متشکل از خوانندگان الکترونیکی، قفل‌ها، کامپیوترها و نرم‌افزارها می‌باشد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مای فارگو مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار