اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910274863615201

ذخیره‌سازی اطلاعات در کارت‌های مغناطیسی

کد: 139910274863615201

https://bit.ly/390GdeG

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت مای فارگو عرضه کننده انواع کارت پی وی سی و کارت مغناطیسی است.

ذخیره سازی اطلاعات در کارت های مغناطیسی
ذخیره‌سازی اطلاعات در کارت‌های مغناطیسی

کارت های مغناطیسی نوعی کارت اعتباری می باشند که در کارت هایی مانند کارت های کلید هتل، برای باز کردن درب ها، رفت و آمد در داخل و خارج از محل کار، کتابخانه ها، برنامه های وفاداری و کارتهای خودپرداز یا سایر کارتهای بانکی و … به کار برده می شوند. این کارت ها غالباً یک نوار دارند که معمولاً به آن نوار مغناطیسی می گویند. داده‌ها بر روی نوار مغناطیسی ذخیره می‌شوند تا بعدا توسط یک خواننده کارت بازیابی شوند. اطلاعات روی نوار کارت از طریق یک خواننده مغناطیسی و با یک حرکت می‌تواند خوانده شود. بنابراین استفاده از یک نرم‌افزار خاصی برای نگاشت داده‌ها به روی یک نوار مغناطیسی مورد نیاز است. اطلاعات خوانده شده در قالب بارکد ثبت می‌شود. ما در این مقاله به بررسی ذخیره سازی اطلاعات در کارت های مغناطیسی خواهیم پرداخت.

ساختار نوار مغناطیسی

در تکنولوژی نوار مغناطیسی فرم ورود داده‌ها به کامپیوترها کمک می‌کنند تا کارت‌های اعتباری را بخوانند. در پشت این کارت‌ها پوشش نوار مغناطیسی می‌تواند حدود ۲۰۰ بایت از اطلاعات را نگه دارد. در کارت های بانکی شماره‌های حساب مشتری را می توان بر روی نوار مغناطیسی ثبت کرد تا توسط دستگاه‌های خودپرداز بانکی، پایانه‌های کارت اعتباری و انواع دیگری از دستگاه خواننده نوار مغناطیسی خوانده شود.

نوار مغناطیسی از ذره های ریزی مبتنی بر آهن و آهن رباهای کوچک میله ای در یک لایه پلاستیکی ایجاد شده است. در کارت های مغناطیسی این نوار، یک فناوری ساده و ارزان برای ذخیره کردن داده‌ها می باشد. داده‌ها براساس جهت گیری ذرات مغناطیسی ذخیره می‌شوند. سه شیار مختلف یا خطوط مغناطیسی روی نوار بزرگ وجود دارد که برای نگهداری اطلاعات رمزگذاری شده استفاده می شود. کارت‌های اعتباری اساسا مسیرهای ۱ و ۲ را می‌خوانند.  در زیر کاربرد این سه شیار بیان شده است:

شیار اول:  نام دارنده و شماره حساب شخص را نگهداری می کند.

شیار دوم: اطلاعات کنترلی را نگهداری می کند.

شیار سوم: شیار سوم برای خواندن و نوشتن از قبیل کد رمز، کد کشور، مبلغ مجاز و پول رایج را نگهداری می کند.

برای احراز هویت افراد اطلاعات موجود در نوار باید با فرمت مناسب باشد تا صادر کننده بتواند بخواند. اطلاعاتی که در این نوارها رمزگذاری می شوند نام دارنده کارت، شماره حساب، تاریخ انقضا و کد خدمت شامل  می شوند.

نحوه نوشتن داده و کد گذاری نوار مغناطیسی

نگاشت داده‌ها بر روی نوار مغناطیسی بر پشت کارت اعتباری در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. در رمزگذاری میدان کم انرژی بهترین کاربرد را برای کارهای امنیتی غیر حیاتی دارد. برای برنامه های امنیتی حیاتی تر از انرژی میدان مغناطیسی قوی برای نوشتن داده ها روی نوار مغناطیسی استفاده می شود. که رمزگذاری داده ها با این میدان قوی ها برای مدت زمان طولانی تری می باشد. برای کد گذاری نوار مغناطیسی کارت ها موارد زیر لازم و ضروری هستند که به آنها اشاره شده است.

  • کارت پی وی سی خام با نوار مگنت
  • قابلیت ارتقاء نوار مغناطیسی روی چاپگر کارت اعتباری
  • نرم افزار طراحی کارت با قابلیت رمزگذاری نوار مغناطیسی

مشکلات خواندن یک نوار مغناطیسی

ممکن است کارت شما به علت کثیفی یا خراشیدگی نوار یا پاک شدن با در معرض آهن ربا قرار گرفتن پذیرفته نشود. برای خواندن موفق، سطح نوار باید صاف و عاری از گرد و غبار باشد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت مای فارگو مراجعه کنند و انواع کارت های پی وی سی و مغناطیسی را تهیه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]